Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 13:04   #181
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)

Jeg er enig med Skremmeren, dette blir jo bare kverulering.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:07   #182
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg er enig med Skremmeren, dette blir jo bare kverulering.

Det er jo stort sett det FP verden er

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:10   #183
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det er jo stort sett det FP verden er

*flashbacks til tenåringskrangler med mor*

Gammel 21-11-06, 13:17   #184
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis ungene var så store at de kunne være ute å leke alene, så hadde jeg bedt den eldste ta de(n) minste med seg bort på trappa, eller noe, hvor jeg kunne se dem.

Og det mener du er sikkert nok? Det skal ikke mer enn en lynkjapp unge og et bittelite øyeblikks uoppmerksomhet til, før ulykken er ute. Hvis du er så fokusert på sikkerhet, burde du tatt høyde for dette også!

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:42   #185
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men situasjonen må jo være realistisk.

Den er realistisk.
Jeg kan godt forklare hele situasjonen for deg hvis du vil. Jeg hadde parkert og løsnet ungene. Så kommer naboen og jeg nødt til å rygge bilen to meter for at vedkommende skulle få parkert. Jeg tenkte da bare å sette meg inn i bilen, rygge to meter og så ta med meg ungene inn i huset.

Kan ikke du bare svare på spørsmålet? Jeg er jo interessert i hva du tenker faren er i denne situasjonen.

Sist redigert av him : 21-11-06 kl 13:48. Årsak: knotete setningsoppbygging. Forhåpentligvis bedre nå. :)
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:48   #186
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis ungene var så store at de kunne være ute å leke alene, så hadde jeg bedt den eldste ta de(n) minste med seg bort på trappa, eller noe, hvor jeg kunne se dem.

Det er faktisk noen som ikke har noen større som kan passe på de mindre.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 13:51   #187
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Standard

Gammel 21-11-06, 13:53   #188
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 14:22   #189
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg er enig med omtrent alle her.
Jeg syns egentlig det er galskap å kjøre med ungene usikret uansett. Jeg har vært vitne til kollisjoner i 30 sonen der vi bodde før, og sannsynligheten for at disse som kolliderte bare skulle en tur på den søndagsåpne butikken er stor. Man kan ikke vite hvordan andre kjører, for det er nok av gærninger på veien, så selv om jeg kjører i 30 er det ikke sikkert at den som treffer meg gjør det samme.

Men: Jeg synder jeg også. Aldri i byen og aldri når vi kjører på vei, men når vi er på campingferie og skal finne oss teltplass (etter å ha kjørt inn på campingplassen) lar jeg ofte guttungen sitte på fanget mitt (i passasjersetet ja, jeg kjører ikke) mens vi leter etter plass å slå opp teltet. Der er fartsgrensen 15 km/t, og jeg anser det faktisk som trygt.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:25   #190
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Jeg skjønner ikke dere som sier dere kjører så sakte og forsiktig når ungen ikke er sikret i bilen. Tror dere at dere er de eneste på veien? Har dere fullstendig kontroll på hva de andre gjør, og i hvilken tilstand de er i når de kjører bil?

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:26   #191
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det er faktisk noen som ikke har noen større som kan passe på de mindre.

Hahaha, jeg er en av de. Men som sagt, så rygger ikke jeg for å rygge heller. Så nada problemo!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:28   #192
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Jeg skjønner ikke dere som sier dere kjører så sakte og forsiktig når ungen ikke er sikret i bilen. Tror dere at dere er de eneste på veien? Har dere fullstendig kontroll på hva de andre gjør, og i hvilken tilstand de er i når de kjører bil?

Selvfølgelig har de det. Risikoen er heeeelt fraværende i 30-soner. Så fraværende at det sammenlignes med å rygge i gårdstun.

Gammel 21-11-06, 15:29   #193
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men: Jeg synder jeg også. Aldri i byen og aldri når vi kjører på vei, men når vi er på campingferie og skal finne oss teltplass (etter å ha kjørt inn på campingplassen) lar jeg ofte guttungen sitte på fanget mitt (i passasjersetet ja, jeg kjører ikke) mens vi leter etter plass å slå opp teltet. Der er fartsgrensen 15 km/t, og jeg anser det faktisk som trygt.

Har du airbag på passasjersetet?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:33   #194
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Har du airbag på passasjersetet?

Nope.
I så fall hadde jeg ikke hatt han der uansett hvor sent vi kjørte, for man vet aldri om de plutselig løser seg ut.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:34   #195
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nope.

Bra For hadde den hatt det, hadde det gått ikke passert i mitt hode som trygt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 15:39   #196
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Og det mener du er sikkert nok? Det skal ikke mer enn en lynkjapp unge og et bittelite øyeblikks uoppmerksomhet til, før ulykken er ute. Hvis du er så fokusert på sikkerhet, burde du tatt høyde for dette også!

Huh? Skal jeg rygge lange avstander så er saken en annen, men disse to metrene det var snakk om her, ja, da kan eldre unger passe på mindre unger ved å holde dem f.eks. på trappa eller et annet sted hvor jeg kan se dem. Og selvfølgelig skal ikke trappa være så nærme at ungen kan slite seg løs fra den eldste (sukk) og komme seg under hjulet på et par sekunder.

Hvis en av oss skal et sted og ungen er ute, så er den andre voksne i følge med barnet. Selv om det er snakk om en voksen, så foretrekker jeg å se mannen holde barnet. Da er jeg trygg.

Det er vanskelig å sette seg i inn i alle tenkelige situasjoner dere måtte komme på, som hva hvis dette eller dette eller dette. Jeg liker å tro at jeg "takler" situasjonene jeg er oppi og i følge mine beregninger setter jeg aldri ungens liv i fare ved å ikke gidde å sikre ordentlig fordi avstanden er kort, eller fartsgrensen lav.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.