|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#243 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Verdens søteste! |
![]() |
![]() |
#244 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Kjenner jeg er litt redd for de sovepillene til Linn, men satser på at Andem bare har lagt det inn for å gjøre oss litt paranoide. #alterlove |
![]() |
![]() |
#245 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Igjen, det er ikke lett å ta livet av seg med vanlige sovepiller, altså.
#248 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Takk! Jeg er litt 17 år og kavete om dagen, trenger at noen snakker fornuft til meg. |
![]() |
![]() |
#249 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000
Eg er framleis overbevist om at denne sesongen ikkje slutte pent
![]() |
#250 |
villende
|
Hvilket signal hadde det vært til de som sliter med psykiske lidelser eller til homofil ungdom? |
![]() |
![]() |
#251 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg tror den slutter bra, men ikke nødvendigvis happy ending. Det viktigste er at Isak har det bra, trygt utenfor skapet, og at vi ikke ender med at en bipolar er hopeless case. Alt er love.
#252 |
Librocubicularist
|
Etter dei siste to episodane tenker dg og det. Først og framst fordi det ikkje er tid til å nøste opp i fleire lause trådar.
![]() |
#253 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Her seier nokon noko om det eg tenker. Og det er det eg meiner med "ikkje så happy ending". Even treng noko anna enn Isak og kollektivet og Isak treng noko anna enn Even.
![]() |
#254 |
ej ikke møjkets heije
|
Og jeg håper at det er nettopp dette serien vil vise. At så unge ungdommer ikke kan ta dette ansvaret. At Even trenger hjelp fra ansvarlige voksne, men at det er til hjelp for ham å ha gode venner i prosessen.
![]() |
#255 |
villende
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg tenker at hvis Even velger å legge seg inn, frivillig, fordi han er suicidal, så er jo ikke det en ulykkelig slutt. Og det betyr ikke nødvendigvis slutten på Isak og Even, men at Even er moden nok til å ta ansvar for og konsekvensen av egen sykdom. Det kan jo også resultere i at han kommer seg (tilbake) på medisiner. |
![]() |
![]() |
#256 |
Introvert textrovert
|
Enig.
#257 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Veit vi at Even er suicidal? Jeg tolka ikke SMS-ene hans som at han ville gi opp livet, bare at han ville gi opp kjærligheten. Uansett synes jeg ikke det er en 17-årings jobb å passe en deprimert kjæreste, der er jeg veldig enig med nokon. Man kan ikke redde noen ved å elske dem, folk skal ha profesjonell hjelp. Men man er verdt å elske sjøl om man er psykisk sjuk, og det er godt for alle å ha folk som bryr seg når man trenger det. Jeg tror og håper at Andem og teamet får fram begge de budskapene nå den siste uka.
![]() |
#258 |
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Kanskje det er meningen å sette fokus på hvor vanskelig det er å få adekvat hjelp hvis man ikke har et stødig nettverk. (Neppe, men konseptet med å sette opp vaktlistene for å passe på syk venn er ikke ukjent.) |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|