|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Oh, yes! Slanke byråkratiet og fjerne tidstyver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Nå vet jeg tilfeldigvis en god del om byråkratiet rundt fastlegeordningen, så jeg gleder meg til dette. Vi snakker tross alt om en gjeng leger som i stor grad alt har vanskelig for å forholde seg til informasjonsplikten for sine pasienter mht vikarer i ferier. All denne informasjonen kommer til å gå helt strålende! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
Hva skjer da, når en lege som ønsker å reservere seg har "glemt" å sende dette ut til sine pasienter, så kommer en kvinne da, og ønsker abort. Da kan legen vel ikke nekte? Kan den? legen har jo ikke overholdt informasjonsplikten sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
Gitt forhistorien disse legene har - hvor de har tatt seg til rette i årevis uten lov, så tenker jeg at hvis de har glemt å informere, så kan de fortsatt ikke gå mot samvittigheten sin, så da får kvinnen pent gå et annet sted.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Gerd Liv Valla er ute og mener at Ap spiller politisk mynt på denne saken og at det egentlig ikke er så farlig. Jeg synes det er interessant at hun angriper eget parti på denne måten, men er det overhodet noe i det? Har det blitt en storm i et vannglass? Synes folk at det noen som prøver å piske opp stemningen av politiske årsaker? (Selv er jeg i utgangspunktet uenig med Valla, men jeg lurer på om det er noen som er enige med henne og vil begrunne det.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
Jeg tror politikerne på Stortinget av alle parti grundig undervurderer hvor forbannet folk er over dette.
![]() |
#8 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror helt ærlig at du ikke vil få noen som måtte være enige til å svare på dette i dette fora. Det er delt ut såpass mange snillefjes og sinna karakteristikker at den som våger å stille seg klar for hogg er mer enn beinhard. Det betyr ikke at jeg tror at det ikke finnes noen som i mer eller mindre grad kan stå for tankegangen bak reservasjonsretten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Det gjør det helt sikkert. Det jeg lurer på er hvor mange av dem som faktisk tror på det de selv hevder at dette handler om, og hvor mange av dem som lyver bevisst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
heimføing
|
pøbelsara for president! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?For MEG. er dette ikke storm i et vannglass. For meg handler dette om 1) de forpliktelser man påtar seg som fastlege, men også som helsepersonell. Det handler om 2) kvinners rett til helsehjelp i følge lovverket, og det handler om 3) retten til å kunne bestemme iver sin egen kropp og 4) retten til å ikke bli belastet med andres kvaler når man selv står i en vanskelig situasjon. For meg handler dette også om 5) politikere og integritet, om 6) troverdighet og om hvordan jeg 7) som velger i et demokratisk samfunn ikke liker å bli løyet huden full av politikere som er mer opptatt av makt enn å stå for det man har sagt.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg syns ikke det er storm i et vannglass. Valla har jo flere ganger angrepet AP etter Valla-saken, jeg tror hun bare gjør det for å være kjip, rett og slett.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
Jeg er eitrende forbanna, for min del. Med A-endelse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Ja, jeg er skikkelig forbannet. Faktisk så forbannet at jeg var frekk mot en venn av en venn (som jeg aldri har møtt eller snakket med på noe vis før) på FB, som skrev at han mente abort i hovedsak burde være forbudt. Jeg er sjelden frekk offentlig, men det er jeg altså i denne saken. Guri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg også.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Også kan jeg ikke fordra å bli fortalt at jeg mest sannsynlig ikke har forstått forslaget. Jo, for det har jeg faktisk!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
Huff. Som Erna tapte seg på den snurtingen det. Jeg som syntes hun var en kul dame med bein i nesa. Også var hun bare en liten furtekopp.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ringskrømt
|
Hæ? :what: Erna er jo sjefsfurteren, hun bli snurt og furtete rett som det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Litt. Spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |