Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-09, 15:45   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har begynt med Fana-pannebånd i gult og lysegult. Mottakeren er over snittet begeistra for gult. Kjedelig forelesning i dag, så vrangboren og tre rader med "mønster" (bare firkanter) er unnagjort. Veldig lettstrikka, og det er supert når jeg har garn til et til på vent.

Gammel 30-10-09, 11:20   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med sjal og tilbake til Elias-genser:

Gammel 30-10-09, 12:56   #3
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har prøvd meg på selbuvotter, det første paret ble så som så,men når jeg var å leita etter pinner så skjønte jeg hvorfor. Hadde brukt for store(tykke?) pinner.
Nå prøver jeg meg på par nr 2 med rett pinne str.

carmenzita er ikke aktiv  
Gammel 31-10-09, 13:13   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Camomilla: Hva er status på kjolen/tunikaen da?? Gitt helt opp?

Gammel 31-10-09, 13:39   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Camomilla: Hva er status på kjolen/tunikaen da?? Gitt helt opp?

Ikke gitt helt opp, men tenkte å strikke denne julegaven før jeg fortsetter. Håper å bli ferdig med den i løpet av november JA ikke julegaven, men kjolen.

Gammel 02-11-09, 10:12   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nå strikker jeg Nin skjerf nr 2 og tunikaen min, her er bilde av skjerfet

Gammel 31-10-09, 20:33   #7
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det er søren meg mye lekkert i denne tråden, altså! Svigermor er veldig klar for strikkeprosjekter.

Gammel 01-11-09, 12:38   #8
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Endelig ferdig! Disse to var ikke spesielt spennende å strikke, men nå er de ferdige. Så da er det i gang med monsterbukser, Nin-skjerf, babyvotter og sokker. Nå skal det strikkes julegaver .

Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 02-11-09, 08:44   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Endelig ferdig! Disse to var ikke spesielt spennende å strikke, men nå er de ferdige. Så da er det i gang med monsterbukser, Nin-skjerf, babyvotter og sokker. Nå skal det strikkes julegaver .

Fine bukser, hva slags oppskrift har du brukt? Skal sette mamma på flere slike nemlig. Brukte en garnstudio-oppskrift sist.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 02-11-09, 10:29   #10
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Fine bukser, hva slags oppskrift har du brukt? Skal sette mamma på flere slike nemlig. Brukte en garnstudio-oppskrift sist.

Takk .
Det er buksa til denne genseren fra Dale. Det står forresten ulltights tror jeg. Jeg fant ikke ut hvilket hefte de er i siden jeg har gitt fra meg det. Men de er iallefall strikket med Dale Falk.

Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 02-11-09, 13:21   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ullsokk, her.

Takk .
Det er buksa til denne genseren fra Dale. Det står forresten ulltights tror jeg. Jeg fant ikke ut hvilket hefte de er i siden jeg har gitt fra meg det. Men de er iallefall strikket med Dale Falk.

Takk for svar. Den skal jeg jammen få mamma til å strikke for meg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 09-11-09, 13:04   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med vottene:

Disse var raske og enkle, og ble veldig fine. Under 60 kroner for garnet, så hvis man tåler at det ikke har toppkvalitet, er dette julegaver til en billig penge.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 01-11-09, 17:40   #13
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

*kjedelig å strikke på tunikaen, men om 4 cm skal jeg begynne med mønsteret...iiihaa*

Gammel 01-11-09, 18:06   #14
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dette blir vel mitt 4. nøstebarnteppe. Det første, til min sønn, ble stikket frem og tilbake, de andre på skrå ja. Mye bedre det.

Gammel 01-11-09, 18:35   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Jeg holder fortsatt på med Elias, selvsagt, men etter et dykk nede i garnpuffen min i dag fant jeg nøstene jeg kjøpte inn for leeenge siden for å strikke en tunika til Bråkebøtta ...og jeg klarer jo ikke holde meg til kun ett strikketøy av gangen! Jeg har allerede strikket den rosamelerte versjonen, men fikk aldri tatt den i bruk, men nå har jeg tatt til på en blåmelert versjon i str. 2 år:

Mulig jeg strikker den litt lenger, så kan den brukes som kjole!

Gammel 01-11-09, 19:31   #16
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Standard

Jeg holder fortsatt på med Elias, selvsagt, men etter et dykk nede i garnpuffen min i dag fant jeg nøstene jeg kjøpte inn for leeenge siden for å strikke en tunika til Bråkebøtta ...og jeg klarer jo ikke holde meg til kun ett strikketøy av gangen! Jeg har allerede strikket den rosamelerte versjonen, men fikk aldri tatt den i bruk, men nå har jeg tatt til på en blåmelert versjon i str. 2 år:

Den er så nyyyyydelig! Jeg har den til minstemor og håper virkelig jeg får mulighet til å bruke den igjen !

Ullsokk er ikke aktiv  
Gammel 01-11-09, 22:55   #17
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Smelt Nydelig tunika, og nydelig liten modell også. Sikkert lurt med litt ekstra lengde på den. Blåmelert høres kjempfint ut til ei lita jenta

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 01-11-09, 23:07   #18
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden mini fikk tak i en av pinnene mine i dag og knakk den,har jeg begynt på skjerfet som "alle" andre strikker på. Har kommet opp i 50 masker nå.
Får fortsette på selbuvottene mine igjen når jeg har fått kjøpt inn nye pinner.

carmenzita er ikke aktiv  
Gammel 02-11-09, 00:45   #19
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker julegaver på hardingen, akkurat nå er det sokker til min bror, har strikket et nydelig rødt par til min kusine, de ble jeg også veldig fornøyd med.

Ellers syntes jeg "Wham bam thank you lamb"-halsen var fin og enkel.
Her er den jeg strikket til min søsters bursdag:

Sist redigert av Enhjørning : 02-11-09 kl 00:55.
Enhjørning er ikke aktiv  
Gammel 02-11-09, 08:47   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Kan jeg forresten få være med selv om jeg hekler og ikke strikker?

Jeg regner med at det går greit, og jeg skal hekle et til slikt skjerf, til meg selv denne gangen. Det skal bli helt rødt. Elsker knalle farger også blir det mye enklere å hekle det i ensfarget, og ikke alle de stripene og skifte av garn hele tiden.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.