Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva har dere i påskeegget?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-12, 15:54   #1
konsulenten
Passiv

Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Han ble så glad at han skalv, over å sitte sammen med storebrødrene og få sitt eget påskeegg med godteri for aller første gang.

Ååh, jeg fikk litt gåsehud av den beskrivelsen. På en god måte, altså. Så herlig.

Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 16:05   #2
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg putter litt andre ting i påskeegget til tiåringen enn jeg gjorde da de var ett-to år da. Det første egget han fikk, femten måneder gammel, inneholdt vel bare noen rosiner, noen små kjeks og en liten sjokoladekylling. Han ble så glad at han skalv, over å sitte sammen med storebrødrene og få sitt eget påskeegg med godteri for aller første gang.

Så herlig! Her er lykken komplett når de får "lørdagsgodt" (som regel noe banan/druer i en skål og et par kjeks, eller AV OG TIL litt ostepop, og eplejuice i drikkeflaske) og får sitte i stolene sine å se barnetv eller noe annet kjekt. Da ser de på meg som om jeg skulle være verdens mest fantastiske mamma. (og jeg er bare glad for å fem minutters ro og fred! )

Gammel 02-04-12, 00:05   #3
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg putter litt andre ting i påskeegget til tiåringen enn jeg gjorde da de var ett-to år da. Det første egget han fikk, femten måneder gammel, inneholdt vel bare noen rosiner, noen små kjeks og en liten sjokoladekylling. Han ble så glad at han skalv, over å sitte sammen med storebrødrene og få sitt eget påskeegg med godteri for aller første gang.

Og jeg som hadde bestemt meg for at mine to på 14 mnd er for små til å få påskeegg. Tror nesten jeg må revurdere.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 15:57   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ungene er små, Mikro får nok lite snop, mest type rosiner og kanskje kjeks ja, hun er knapt fjrten mnd og kjenner ikke til sjokolade og denslags. Hun får druer i en skål når broren får lørdagsgodt, og er superhappy. Vi er hos svigermor, så det kan bli en kamp å unngå sjokolade, muligens.

Knerten får nok mer snop, ja.

Også skal de få en liten påskepynt av et slag, det fikk alltid jeg, med det resultat at jeg har et lite utvalg påskepynt som jeg pleide ha på rommet mitt, jeg nå kan pynte med i eget hjem. Koselig.

Gammel 01-04-12, 16:10   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De siste årene har Knotten fått gigantegg, med Elias-chips, tegneserie og kanskje noe sjokolade.
Han tåler ikke gummisnop.

I år får de mindre egg, begge to. De blir noen påskepez-figurer med pez til, en og annen sjokoladehare og noe annet småtterier.
De skal kjøpes med sjokolade på hver bidige skitur, så de får nok i løpet av påsken ...

Gammel 01-04-12, 16:51   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Våre på 7 og 8 år får kjempeegg i år
Det skal fylles med en kul t-skjorte, smågodt, påske sjokoladeegg, popcorn, en halvliter brus og trashpackfigurer.
Gleder meg til å se uttrykket i ansiktet dems når de ser det store egget.
har alltid skattejakt, lurer på om jeg skal lage gåter i år så det blir litt vanskeligere

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 19:50   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Våre på 7 og 8 år får kjempeegg i år
Det skal fylles med en kul t-skjorte, smågodt, påske sjokoladeegg, popcorn, en halvliter brus og trashpackfigurer.
Gleder meg til å se uttrykket i ansiktet dems når de ser det store egget.
har alltid skattejakt, lurer på om jeg skal lage gåter i år så det blir litt vanskeligere

Jøss, ser jeg slo på stortromma i fjor!
Samme egget år, men ingen brus, leker eller t-skjorte.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 17:12   #8
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Smågodt antar jeg. Vi kommer til å være hos besteforeldre, så de lager til.

Gammel 01-04-12, 20:37   #9
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Godteri.

Gammel 01-04-12, 20:48   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært på harry-handling i dag og gått LITT bærsherk i smågodthylla, visst...
Dumlekjærligheter, dumle sjokolade, karamellfudge, fruktfisk og sjokolade. Og sånt egg fra Freia som ligger i en lilla eggekrartong som man spiser med skje.

Gammel 26-03-13, 10:29   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Vi har vært på harry-handling i dag og gått LITT bærsherk i smågodthylla, visst...
Dumlekjærligheter, dumle sjokolade, karamellfudge, fruktfisk og sjokolade. Og sånt egg fra Freia som ligger i en lilla eggekrartong som man spiser med skje.

Ser at vi var på Svenskegrensen før påske i fjor også og fyllte opp godtelageret.
Gutta fikk plukke en pose med smågodt selv i år. Den skal oppi påskeeggene deres som de får på Skjærtorsdag etter frokosten.

Gammel 26-03-13, 10:32   #12
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lurer på å dra på rema for å handle smågodt. Var veldig billig nå i påska, men spørs vel hvor utplukket det er nå. Og så er ungene veldig fasinert av de smartieshønene med egg inni, så kan hende det blir en sånn på hver.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:28   #13
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Svigermor pleier å lage påskeegg til ungene, så jeg vet ikke hva det blir. Det er jo utrolig koselig gjort, men jeg synes nesten det er litt trist at jeg ikke får laget og gitt til jentungen selv. Liten pris å betale for en kjærlig farmor som gjør alt godt hun kan for barnebarna da...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:52   #14
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Godis.

Masse sjokolade hvis jeg bestemmer.

Gammel 01-04-12, 22:11   #15
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I fjor hadde vi noen Pokemonballer, noen eplekjærligheter og en popcornpose ved siden av. Oh lykke. Jonas liker ikke smågodt og sjokkis. (rare ungen) I år vet jeg ikke helt, mulig det blir det samme. Pokemonfigurer er fremdeles poppis, og ferdipoppet popcorn er digg. Storebror får ett med en pose smash og litt penger trur eg. Russetiden står for døren, og det koster penger gitt.

Gammel 01-04-12, 23:37   #16
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ella's-smoothie og noen Nonstop på toåringen, tenker jeg. Han er egentlig mer glad i kake en godteri, så kanskje et par kjeks også. Ellers er jeg vant til smågodt i påskeegg, vi voksne får nok det. Minsten får ikke egg i år.

Gammel 02-04-12, 10:08   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var et øyeblikk ingen av oss som var til stede glemmer. Han skalv virkelig av lykke, og satt der og følte seg som en av de store guttene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 10:42   #18
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det var et øyeblikk ingen av oss som var til stede glemmer. Han skalv virkelig av lykke, og satt der og følte seg som en av de store guttene.

Og vi har samme minnet her om da guttungen var 14-15 mnd, og fikk påskeegg sammen med søster og kusine etter en spennende jakt han ikke skjønte noen ting av bortsett fra at det var gøy å løpe etter dem.
Smilet og måten han tviholdt på egget mens han med store øyne kikket oppi og var overlykkelig kommer jeg aldri til å glemme. (Han likte nesten ikke noe av det som var oppi da, men det tok slett ikke bort gleden av å få egg.)

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 13:57   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Jeg husker også egen Pode som ble så himmelfallen over å få "to sokoladebamsa!" (bamsemums), og som satt og holdt én i hver hånd til de var nesten smeltet.

Gammel 02-04-12, 10:27   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Farmor har laget påskeegg til snuppa her. Men satser på at det er et lite et, for jeg har også lyst til å lage. Må se hva som er i det fra farmor først. Snuppa er bare to år, men liker godteri da. Men det er ikke alt hun får. Er så redd for alt som kan settes i halsen. samt om det er noe hun ikke tåler...

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.