Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-12, 13:47   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du?

Begge deler. Jeg er veldig glad i bøker, og følelsen av en bok, men siden jeg ligger mye, så har jeg landet på at det er lettere å lese på iPhonen og iPaden.

Gammel 14-04-12, 15:04   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går det stort sett i Kindle (engelske bøker), Sony (norske bøker) og vanlige bøker fra biblioteket. Mest av det siste.

Gammel 14-04-12, 15:12   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldri prøvd noe annet enn bøker. Jo jeg har lest en bok (Twilight - Midnight Sun) på pcen, det gikk greit men man må jo sitte ved pcen da. Kindle og slikt er sikkert kjempefint, men foreløpig har jeg altså bare erfaring med bøker og liker i grunnen det veldig godt.
Lydbøker tror jeg faktisk ikke jeg hadde hatt konsentrasjon til. Jeg ramler ofte ut og drømmer meg litt bort når jeg leser, så jeg må lese en halv side på nytt. Måtte spolt mye da.

Gammel 14-04-12, 15:41   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg leser "Gjennom natten" og er helt i starten av boken. Sæterbakken kan helt klart skrive! Jeg har hørt at boken skal være veldig dyster og ikke noe for ustabile mennesker eller folk med depresjoner. Det får meg til å lure på hvor ille den egentlig er, og hvilken effekt den har på meg. Har aldri hørt lignende om en bok tidligere. Likevel tror jeg at jeg ikke er forutinntatt, men leser med åpent sinn.

Andre som har lest boken?

Gammel 14-04-12, 17:06   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg "leser" lydbøker til og fra jobb. Må først gå, så tog, så gå, deretter buss så gå igjen. Det blir en time til og fra det. Om jeg leser papirbøker blir det mye opp og ned av veska, og ingen lesing mens jeg går. Jeg storkoser meg med en propp i øret, og blir nesten litt irritert om jeg treffer kjente som vil skravle.

Gammel 14-04-12, 17:42   #6
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser kun papirbøker.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 20:09   #7
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jeg leser "Gjennom natten" og er helt i starten av boken. Sæterbakken kan helt klart skrive! Jeg har hørt at boken skal være veldig dyster og ikke noe for ustabile mennesker eller folk med depresjoner. Det får meg til å lure på hvor ille den egentlig er, og hvilken effekt den har på meg. Har aldri hørt lignende om en bok tidligere. Likevel tror jeg at jeg ikke er forutinntatt, men leser med åpent sinn.

Andre som har lest boken?

Nei, men eg har veldig lyst å lese ho.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 20:33   #8
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Solgt sjela mi til Kindle. Det er klart det er noe spesielt med følelse av papirbøker, men når den følelsen er tusen tunge sider man prøver å holde over hodet på tredje timen, så er det noe med følelsen av elektronikk også.

Gammel 14-04-12, 22:19   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare vanlige bøker. Jeg samler som pokker sånn at alderdommen blir som jeg har sett for meg - meg i en ørelappstol omringet av alle bøkene jeg må lese før jeg dør.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 22:21   #10
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Her er det kun papirutgaver som gjelder.
har prøvd meg noe på lydbok, noe som ikke funker. Jeg sovner jo fra de.
Og andre muligheter har jeg ikke prøvd.

Gammel 14-04-12, 22:24   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Bare vanlige bøker. Jeg samler som pokker sånn at alderdommen blir som jeg har sett for meg - meg i en ørelappstol omringet av alle bøkene jeg må lese før jeg dør.

Ja, og mannen min samler på vinylplater (og platespillere ser det ut til), så vi kan starte museum når vi blir gamle. "Kulturformidling fra en svunnen tid"

Gammel 14-04-12, 22:30   #12
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, og mannen min samler på vinylplater (og platespillere ser det ut til), så vi kan starte museum når vi blir gamle. "Kulturformidling fra en svunnen tid"

Oh, kan jeg spørre hva slags vinylrigg dere har, selv om det er skikkelig OT?

Gammel 14-04-12, 22:33   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Oh, kan jeg spørre hva slags vinylrigg dere har, selv om det er skikkelig OT?

Eh... Nei? Jeg vet ikke. Det er noe gammelt ræl han har fikset opp.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.