|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Ja, stort sett. Litt avhengig av hvilke andre planer vi har i helgen, storebror her blir lett muggen av søvnunderskudd.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?I praksis blir det ikke så ofte de får nei. Og med 2 jenter på 8 og 10 år med masse venner så er det ikke en eneste helg uten at vi har noen på overnatting eller har en av våre jenter på overnatting hos en venn(inne).
![]() |
#23 |
Originala
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Vi begrenser det til en overnatting pr helg, uavhengig av om overnattingen skjer her eller der. Overnatting medfører som regel færre timers søvn enn ellers, og overnatting både fredag og lørdag blir rett og slett for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Ja, fordi det er ikke så mye mas om overnatting. Rett etter seperasjonen følte jeg på om jeg kunne nekte dem å dra på overnatting, men jeg har landet på at det er uaktuelt. De er borte eller har gjester ca annenhver gang de er hos meg.
![]() |
#25 |
Epikur
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Vi begrenser det, særlig når det er uker som har vært hektiske og kanskje med lite søvn. Hun vokser og har et stort søvnbehov. Vi synes det holder med en overnatting pr. helg, om den nå er her eller der.
![]() |
#26 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Ingen av de er mye borte på overnatting, men eldste har mye gjester her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Ja, det er så sjeldent hun vil overnatte hos andre at da er det helt greit. Men jeg har måttet begrense hvor ofte hun får ha overnattingsgjester.
![]() |
#29 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
![]() |
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Med tre unger som ønsker å overnatte/ha overnattingsgjester stort sett hver eneste helg har vi sett oss nødt til å lage en regel på det. Vel så mye for faren sin del som for vår egen. De er hos faren egentlig annenhver helg, men de siste mnd har de fått være der annenhver uke. Vi ble enige, oss voksne i mellom, om at en natt pr helg får holde og for at det ikke skal være andres unger hos oss hele helgen, eller at vi mangler barn hele helgen, valgte vi å bruke fredag til lørdag til overnatting. Dermed har vi lørdagene for oss selv, bare familien, og kan kose oss, være sammen bare oss, ha filmkveld, lage mat sammen osv |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?
Det er helt sant. Hva er et bedre og samtidig kortfattet begrep for dette?
![]() |
![]() |
#31 |
Passiv
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Ikke mer enn en gang hver helg. |
![]() |
![]() |
#32 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Stort sett får de tre eldste overnatte eller ha overnatting ganske så fritt, men i mine arbeidshelger orker ikke flere unger enn de vi har selv.
![]() |
#33 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Jeg syns det er litt morsomt jeg:
![]() |
#34 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?De to minste har ikke helt kommet til overnattings stadiet enda, men største har restriksjoner hos meg til ei natt pr helg.
![]() |
#35 |
er her
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Det begrenses, aldri to ganger på en helg og prøver å dele så det blir annenhver gang her og der for de det gjelder. En gang i mnd per barn er nok enn så lenge. Størsten 7 år er den eneste som driver med overnatting hos oss.
![]() |
#36 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Vi begrenser det så godt vi kan. Før var det et evinnelig mas fra største, men etter å ha byttet ut et par venner (over tid, endring av interesser osv) så er det nå aldri mas. Nemlig fordi den nye bestevennen ikke vil sove borte.
![]() |
#37 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Livet er aldri rettferdig. En gang får noen lov til noe, en annen gang andre. Slik er livet hjemme hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
villende
|
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Det er ikke noe vi foreløpig har trengt å ta stilling til, men jeg syns en venneovernatting per helg er en veldig god hovedregel. Nå har jeg to stk som er veldig hjemmekjære, men jeg vil heller ikke ha venner på overnatting hos oss mer enn en gang per helg med mindre det er snakk om at vi faktisk skal passe det aktuelle barnet hele helgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Tar opp et gammelt tråd... Er ikke oppvokst slik at overnattingen er noe vanlig. For meg dette er noe som jeg ikke forstår men aksepterer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Får ungene overnatte hos andre så ofte de vil?Vi har alltid avtalt når vi henter/når barnet blir hentet neste dag. Noen ganger et spesifikt tidspunkt fordi vi har planer, mens andre ganger mer løst. Hvor lenge overnattingen skal vare er jo helt opptil dere. Synes dere 24 timer er for mye er det jo bare å si i fra.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|