|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Hadde full kontroll på begge og vet også hvilke uke de er født i. Altså til termindato (uke 40+2) og T+5 (uke 41+0)
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Hadde full kontroll hele tiden i begge svangerskap. Om jeg ikke hadde det klart i hode kunne jeg hvertfall telle meg frem på noen sekunder om noen spurte hvor lang tid på vei jeg var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Jepp, har hatt full kontroll. I siste svangerskap hadde jeg stålkontroll, men det måtte jeg også ha, siden det var risikosvangerskap.
![]() |
#4 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Ja.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Frem til uke 24 hadde jeg koll på minuttet, etter -litt mere ca. Jegviste hvilken uke ikke nødvendigvis hvilken dag. De første svangerskapene fulgte jeg mere med, på samme måte som med barna jeg viste nesten hvor gammel elste var på timen til hn var tre resten not so mutch....
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?
Ja, sånn er det også her. Førstemann var x måneder og y uker gammel til han ble 3 år nesten. Lillesøster har fra hun var ca fem mnd. blitt omtalt som "et halvt", "ett", " ett og et halvt", og nå "snart to" år.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?I det første svangerskapet visste jeg akkurat hvor jeg var. I det andre svangerskapet hadde jeg koll på de viktigste milepælene, men gikk ellers i surr (hadde jo tvillinger på 1 år den gang og følgelig nok å følge med på så det hendte jeg skvatt da jeg plutselig kjente spark i magen fordi jeg av og til glemte at jeg var gravid). Jeg har heller aldri trengt å telle så veldig langt da alle mine er premature. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
koko
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Jeg hadde ikke uke- og dagkontroll. Holdt sånn passe rede på månedene og forholdt meg ganske omtrentlig til termindato.
![]() |
#9 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Jeg hadde full kontroll på begge.
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Jeg hadde kontroll på ukene i alle svangerskapene, men jeg sa alltid bare f.eks. i uke 24 eller 23 uker, ikke sånn 23+1. Det syns jeg blir litt i overkant nøyaktig og antagelig ikke så interessant for andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Full kontroll med nummer en med uke og dag, kontroll på uka med nummer to og med nummer tre visste jeg det omtrent ned til minuttet og hadde ukentlig UL og vekstestimering og kontroll over fostervannslommer osv.
![]() |
#12 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Med enern hadde jeg fullstendig kontroll på uker, dager, timer og minutter. Med toern var det enklere å fortelle termindato.
![]() |
#13 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Nei, det husker jeg ikke om jeg hadde. Det er jo lenge siden. Jeg vet at jeg fikk storebror 6 dager før termin, og at lillebror ble født to dager før termin.
![]() |
#14 |
Unik
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Med nr 1 hadde eg full kontroll. Viste kva veke+dag eg var i. Med nr 2 begynte det å tulle seg litt til. Hadde semikontroll. Med nr tre hadde eg ingen anelse lengre. Viste når termin var og sånn ca kva månad eg var i
![]() |
#15 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Full kontroll, men mer opptatt av det med første, sånn at vi hadde høytlesning på senga om morgenen fra sånn bok om den uken vi gikk inn i når jeg byttet uke. Med andre var det litt mer avslappet, men jeg visste hvor langt på vei.
![]() |
#16 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Med første baby visste jeg omtrent ned på minuttnivå hvor langt på vei jeg var. Jeg visste også hva slags utvikling som skjedde i hvilke uker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Med første hadde jeg full kontroll, så skled det litt ut med de to siste.
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?I første svangerskap: Definitivt.
![]() |
#20 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Spinoff: har/hadde dere full kontroll på svangerskapsukene?Første gangen hadde jeg full kontroll. Denne gangen må jeg nok ha noen sekunder på meg, huske hvilken ukedag det er og så telle etter, og så vet jeg. Hodet mitt slutter visst å virke av gravidehormoner.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|