Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Størrelse på barnerom

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 21:50   #1
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Størrelse på barnerom

Vi har vært borti noe slikt da vi bygget i Oslo. Du må ikke alltid høre på snekkerne, han tenker mest praktisk. Hør med en arkitekt om du kan.

For noen tusen ekstra får du inn en stålbjelke som kan erstatte bærebjelka muligens? Uansett burde du få inn en second opinion.

Gammel 21-03-13, 21:52   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 kvm blir ikke godkjent som soverom eller oppholdsrom.

Gammel 21-03-13, 21:56   #3
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

5 kvd. hørtes lite ut. Frøknas rom er 9,5 kvm. og jeg synes det er i minste laget. Vi har heldigvis fire soverom, de andre er mellom 13 og 16 kvm., så hun kan flytte inn på det som i dag brukes som gjesterom når hun blir eldre og trenger mer plass.

Gammel 21-03-13, 22:12   #4
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Det høres veldig lite ut.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 22:17   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 kvm høres helt ubrukelig ut.

For å si det slik: kunne du tenke deg å bo der selv og overlate voksenrommet til en av ungene?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 22:36   #6
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Altfor lite. Før vi kjøpte hus hadde eldstegutten soverom på 7,5 kvm, og det var ikke mer enn det absolutt måtte være. Kjøpte til og med ekstra liten seng på 170x75 cm for at han skulle få maksimal utnyttelse av rommet.
Nå har ungene rom på hhv 11 og 12 kvm, og det er ok størrelse.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 20:45   #7
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Her har ungene soverom på 12 kvadratmeter, det synes jeg (og de) er lite. Heldigvis har vi stor kjellerstue (32 kvadratmeter) i tillegg.
5 kvadratmeter er utrolig lite da.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 07:53   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi har et rom på den størrelsen og det er virkelig kjempelite. Seng, kommode og en hylle. Frøkena mi på 4 liker å leke der men når hun blir stor nok til å sove i egen etasje skal hun få et litt større rom.

Gammel 22-03-13, 08:04   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres ut som kott, ikke rom.

Gammel 22-03-13, 08:06   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårt soverom er 9 kvm og da stuper vi i seng. 5 kvm er for lite.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:26   #11
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tenker at det er altfor lite, jeg kjenner noen som hadde et soverom på 5 kvadrat og det var virkelig nesten ikke plass til noe annet enn ei seng og en kommode. Er tvstua bare barnas er det greit nok, men de vil jo ikke ha noe privatliv med venner når de skal dele. Det gjør kanskje ikke all verdens, men det er dumt å ikke ha godkjente soverom hvis man skal videreselge huset en gang.
Her er soverommene 10 kvadrat, og jeg synes ikke de er større enn de må være. Vi voksne kunne nok klart oss med litt mindre rom siden vi ikke har så stort behov for gulvplass.

Sist redigert av Lyppa : 22-03-13 kl 23:06.
Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:27   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett bør dere måle den ene veggen og sjekke mulighet for seng som er 2 meter lang. Det blir dyrt å plassbygge hos storebror nå, for å si det sånn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 08:35   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 høres fryktelig lite ut. Vi bygget barnerom for noen år siden, og da satte vi veggen sånn at vi akkurat fikk klemt inn en vanlig seng på kortenden, og så er rommet noe lengre den andre retningen, så kanskje det er 7 kvm til sammen, og det er vanskelig å se for seg at noe mindre ville fungere i praksis. Vi satte loftsseng på kortenden, så det er plass til en liten sofa og bokhylle under, og så har han klesskap og et lite skrivebord, og da er det helt fullt.

Gammel 22-03-13, 08:36   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Skilpadda, hadde det vært mulig å få se et bilde av rommet du skisserer her? Enten her eller på mms eller noe slikt? (send isåfall pm)
Vi driver og vurderer ulike løsninger for storebrors rom når han skal ut av 170-senga.)

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 09:14   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har et soverom på ca 7 kvm og det er helt ubrukelig som barnerom, i hvert fall. Vi endte med at jeg har det rommet, og jeg klarer akkurat å trøkke inn ei 1.50-seng, et nattbord og et skap (med bare en smal passasje mellom skap og nattbord for å komme inn på rommet). Da Herremannen hadde rommet brukte jeg masse energi på å finne på "lure løsninger" for å utnytte plassen, men i praksis fungerte det aldri nok til at rommet kunne brukes annet enn til å sove i.

Gammel 22-03-13, 11:12   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Her er alle soverommene 9 kvm, og jeg syns de er små. Jeg ville nok aldri vurdert noe særlig mindre. Vi har loftstue i tillegg til soverommene, allikevel bruker begge guttene rommene sine mest. Privatliv blir visst viktig etterhvert som de vokser til.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:15   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har forøvrig seng på 180 på vårt 9 kvm soverom. Jeg syns IKKE vi har god plass, det er trangt og upraktisk.

-Pippi
Gammel 22-03-13, 11:27   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det høres ut som kott, ikke rom.

Enig i dette. En ting er at det hjelper veldig med egen tv-stue, men når de blir eldre vil det sannsynligvis bli viktigere med større egenplass. Vi har et gjesterom på 7-8 kvm og jeg synes egentlig det er for lite til fornuftig møblering.

Gammel 22-03-13, 23:15   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Vi har forøvrig seng på 180 på vårt 9 kvm soverom. Jeg syns IKKE vi har god plass, det er trangt og upraktisk.

Har dere plass til noe mer da?

Yngste sitt rom er på rundt 9 tenker jeg, evt noe mer (må sjekke tegningene). Har tenkt at eldste kan få mitt rom, så får han hennes og så får jeg hans. Jeg trenger ikke masse plass men må ha plass til en dobbeltseng, gjerne et par skap også. Må måle opp og se om det går.

Gammel 28-03-13, 15:28   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har dere plass til noe mer da?

Yngste sitt rom er på rundt 9 tenker jeg, evt noe mer (må sjekke tegningene). Har tenkt at eldste kan få mitt rom, så får han hennes og så får jeg hans. Jeg trenger ikke masse plass men må ha plass til en dobbeltseng, gjerne et par skap også. Må måle opp og se om det går.

Vi har en kommode og to enkle skap (en på hver side av sengen, kommoden på motsatt vegg som sengen, ved fotenden). Dette gir akkurat nok gulvplass til at vi får gått rundt senga.

-Pippi
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.