|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hva er du redd for?Jeg er redd for maur i mengder.
![]() |
#23 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er du redd for?Jeg har høydeskrekk, og det er en stående vits i familien.
![]() |
#24 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er du redd for?Jeg tror ikke jeg er redd for så mye, hvertfall ikke noe som jeg er redd for at barna skal overta.
![]() |
#25 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva er du redd for?Ingenting som jeg kommer på, var husredd en ganske lang stund etter å ha gått på en innbruddstyv hjemme, men det har jeg kommet over. Også er jeg litt redd for å bli stukket av veps siden jeg blir så dårlig, men det er ikke hyling og løping involvert. Fjerner meg rolig og verdig hvis det kommer en veps for nært, det er hvertfall det jeg innbiller meg, det kan vel hende at jeg har et litt panisk ansiktsuttrykk.
![]() |
#26 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er du redd for?Jeg var ekstremt redd for tordenvær som barn. Den skrekken fikk jeg overført fra moren min,som var hysterisk redd. Jeg kan huske jeg var så liten at jeg fikk plass inne i kjøkkenskapet,der satt jeg til tordenværet ga seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Hva er du redd for?Stiger ja, det hadde jeg fortrengt. Men nå har mannen min kjøpt seg stillas, så det er han som har malt de høye sidene på huset denne gangen.
![]() |
#29 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hva er du redd for?
Jeg har ikke høydeskrekk selv, men har irrasjonell panikk når det gjelder ungene, og eldstemann erter meg sånn som du beskriver, Polyanna. "Dette liker ikke du mamma," kan han si når de står ytterst på kaikanten eller er oppe i trehytten hos svogers. Og så later han som om han skal falle.
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er du redd for?Jeg er redd for å kjøre bil. Ikke sitte på, men være sjåfør selv. Det er helt latterlig, når kjæresten min foreslår at jeg kan øvelseskjøre med ham blir jeg helt kvalm og får lyst å grine.
![]() |
![]() |
#31 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva er du redd for?Mine erter meg også for høydeskrekken min.
![]() |
#32 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva er du redd for?Å sove hjemme når mannen ikke er hjemme. Ble bedre etter at vi fikk alarm. Dette sier jeg dog ikke så mye om. Mannen vet det, men ungene behøver ikke opprette en frykt de pr. i dag ikke har. Frykten er konkret. Jeg er redd noen skal bryte seg inn, og jeg ikke er i stand til å ta hånd om alle tre ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er du redd for?Jeg er livredd edderkopper.
![]() |
#34 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er du redd for?Jeg tror ikke jeg er redd for noen ting egentlig. Jeg er ikke så veldig begeistret for take off, eller å stå i stiger, men jeg er ikke redd. Hadde jeg vært redd for å stå i stiger hadde jeg måttet vente til det fantes snøballer i helvete med å få malt trappeløpet vårt. Bl.a.
![]() |
#35 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva er du redd for?jeg er husredd. Ikke sånn kjemperedd, men jeg er litt redd. Frykten handler ikke om at noen skal skade meg, men at noen skal skremme meg - evt se inn på meg mens de står ute.
![]() |
#36 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva er du redd for?Jeg kan få skrekkelige og irrasjonelle katastrofetanker om barn eller mann ikke ringer som avtalt, og/eller jeg ikke får tak i dem på telefonen.
![]() |
#37 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva er du redd for?Jeg er ganske redd slanger, edderkopper og veps, det siste på grensen til det gale irrasjonelle vannvidd. Edderkopper har jeg fått så grundig eksponeringsterapi mot etter at vi flyttet til en eldre enebolig med gammeldags kjeller, så akkurat der begynner jeg å komme meg.
![]() |
#38 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva er du redd for?Apropos det å overføre sine redsler videre til barna, jeg har en mor som er hysterisk for alt. Det meste er farlig og har alltid vært farlig. I hele min oppvekst fikk vi ørene tytet fulle av skremselspropaganda, HELDIGVIS er min far på den andre enden av skalaen og jeg er mer lik min far. Mamma er sånn enda og jeg reagerer med sinne når jammerleksjonene hennes starter. Jeg har mer enn en gang skreket til henne om at nå må du f...... i meg ta deg sammen! Hun klarer på elegant vis å skremme opp de rundt seg. Her snakker vi ikke om fobier for edderkopper altså... Og ja, jeg blir sinna på sånn oppførsel. Hun er litt som Krøsa-Maya i Emil filmene.
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er du redd for?Jeg er egentlig ikke redd for så veldig mye. Jeg er ikke speiselt glad i veps. Da jeg var yngre hadde jeg høydeskrekk, så da begynte jeg på klatring også gikk det bort. Nå er det lenge siden jeg klatret, så det har begynt å sige på så vidt igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva er du redd for?
Vi har også masse edderkopper, ikke i huset med utenpå og rundt garasjen.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|