|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere
![]() |
#23 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere
Jeg leste ut i går kveld selvsagt, og før det var jeg bare på kapittel 20, rett over 300 sider, og jeg må si at kvelden i går med resten av boken var mye bedre enn kvelden før hvor jeg leste de 20 første kapitlene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
kamerat
|
![]() Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereNoe jeg stusser litt ved:
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere
Ble ikke det kommentert tro? Jeg mener bestemt at jeg leste at Voldemort ikke ønsket å bruke denne forbindelsen og derfor ikke forsøkte å ha forbindelse med Harry. Var det ikke sånn da?
![]() |
#26 |
villende
|
![]() Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereBoken ble lest ut i går formiddag. Alt i alt må jeg si at jeg var fornøyd. Mannen og Snupp + diverse andre familiemedlemmer syns jeg var kjedelig og asosial. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereFerdig lest!
![]() |
#28 |
-
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette var en av tingene jeg ikke likte i det hele tatt. Det virket på meg som forbindelsen til Voldemort kun var der når den var nødvendig for å gi Harry mer informasjon. Den hadde i praksis ingen kostnad for Harry (litt hodepine blir jo knapt vekslepenger i denne sammenhengen), og Voldemort var strengt tatt ikke involvert i det hele tatt. Stilistisk syns jeg det var ganske slett også; det var innimellom litt uklart for meg hva som var Voldemort og hva som var Harry, og akkurat dette hadde ingen funksjon, og jeg tror ikke det var gjort slik med vilje. For meg virket det hele som ren eksposisjon (noe boken hadde alt for mye av), og nok en deus ex machina som gir Harry informasjon han ikke burde hatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
kamerat
|
Jeg tror faktisk det var tilsiktet, og helt uten kostnad for Harry var det jo heller ikke. Han ble vel tross alt overveldet av trang til å finne dødsregalier nettopp fordi Voldemort ble det, og det var jo åpenbart riktig å ikke forfølge den impulsen. Jeg tror altså at Rowling prøvde å vise at Voldemorts plass i Harrys sinn stadig vokste, og at det krevde stadig større anstrengelser av Harry å skille mellom egne følelser og ønsker og Voldemorts. Når det er sagt, er jeg likevel enig med deg i at Rowling brukte dette som en litt vel billig eksposisjonsteknikk, og at det hadde vært mer troverdig om Voldemort selv hadde oppfattet situasjonen som et problem. Og ikke minst ser jeg levende for meg dette maskinrommet ditt.
Du skulle nok ha skrevet den selv.
![]() |
#30 |
kamerat
|
![]() Sv: Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereHva skulle vi vel gjort uten spoilertaggen?
![]() |
#31 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereHvis det er veldig, veldig hemmelig hvem som dør, så hemmelig at det ikke kan skrives i tråden, så hadde det vært fint om noen kunne fortalt meg det på prikk i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereNå fant jeg det ut helt av meg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Passiv
![]() Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereJeg er også litt enig med Ben Murphy i dette med forbindelsen mellom Harry Og Voldemort, selv om Voldemort ikke ønsket å bruke den. Samt at den kunne vært bedre skrevet, har jo fått bedre fra henne før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Passiv
![]() Re: Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereOhh over halveis og det begynner å minke stygt på den delen jeg har igjenn....begynner å spare litt dette er slutten liksom, etter jeg er ferdig er det ikke mer igjenn....alldri ny fersk potter bok da kjenner jeg hele historien hmmm.... skulle gjerne vart litt lengere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
-
Joda. Og det er ikke meningen å fremstå som alt for negativ, men det er ofte lettere å hakke på det man irriterer seg over enn å skrive noe fornuftig om det som er bra, som jo er mye. Og jeg er nok litt på fordøyelsesstadiet fortsatt.
Hvis jeg hadde fått like godt betalt som Rowling får, skal du ikke se bort fra at jeg hadde tatt i mot det tilbudet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
kamerat
|
Har aldri hørt om noe lignende før.
![]() |
#38 |
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereJeg har 120 sider igjen.
![]() |
#39 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereI kvelde skal jeg også lese!
![]() |
#40 |
-
![]() Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilereKanskje litt mer sammenhengende om hva jeg syns (så i lys av hvor mye jeg har klagd så langt, bruker jeg egentlig ganske mye tid på dette). |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
klassiker |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|