|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
snur
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Greia her er at 15-åringen i dag hentet pakke på posten, ringer meg og lurer på om jeg har bestilt to noe jeg ikke har gjort. De har altså sendt to av samme varen, har sjekket nettbanken og bare blitt trukket for en. Guttungen mener de har gjort feilen så da må de stå for den, men har vel innsett at vi må sende den ene tilbake
![]() |
#23 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?
Der hadde jeg stått på mitt, altså i tråd med deg, og returnert varen som var for mye. Ikke bare pga at jeg vet at svinn er svinn for en bedrift, ansett størrelse, men også for å lære 15 åringen litt moral. Både moral med at man ikke får noe gratis, og det å se at en bedrift også er avhengig av at ting skal gå opp.
![]() |
#24 |
villende
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Hvis jeg oppdager det, så sier jeg i fra. Jeg tenker at det handler om en grunnleggende ærlighet, og at jeg ikke bevisst skal profittere på andres feil. Jeg har (flere ganger) opplevd at butikkansatte har takket meg, når jeg har gjort dem oppmerksom på større feil. Og jeg vet at noen butikker, som sliter med større svinn i kassabeholdningen, holder de ansatte ansvarlige for innholdet i sine kasser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Sier fra. «Rett skal være rett» sitter i ryggmargen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Om jeg oppdager at noe er feil så sier jeg fra vanligvis og i hvert fall hvis det går i min favør. Tyv vil jeg ikke bki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Introvert optimist
|
Jeg gidder ikke gjøre meg til kjeltring for knapper og glansbilder (Ref. filmen Indecent proposal har alle en pris, så med mindre feilen i min favør er 100 millioner eller mer er jeg altså ikke villig til å begå fantestreker.
![]() |
#29 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Nå kom jeg på at jeg en gang kom hjem med mer penger i pengeboka enn det jeg hadde når jeg dro ut. Jeg hadde vært på shopping og en eller annen plass hadde de gitt meg mer tilbake enn jeg skulle ha. Jeg ante ikke hvor, og jeg hadde handlet på mange butikker. Da lot jeg det være med det, jeg dro ikke tilbake til hver eneste butikk for å sjekke om de hadde for lite penger i kassa.
![]() |
#30 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Litt sånn Bakermester Harepus: Kaker som er stjålet smaker surt, men kaker du har kjøpt ærlig og redelig smaker søtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?I det tilfellet som var case her så hadde jeg selvsagt sendt en mail og sagt fra og forventet returetikett.
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Pussing av glorie kan være greit det
![]() |
#33 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg håndterer store mengder kontanter i min jobb, og det er kjempekjedelig når det er uoverensstemmelser i oppgjøret. Ikke noe jeg holder hver enkelt ansvarlig for, men det tar fokus fra andre ting jeg hellet vil drive på med.
![]() |
#34 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg sier ifra. Jeg er dog dronningen av sløvhet når det kommer til å følge med på kvitteringer, så det fordrer at jeg enten oppdager det eller har en formening hva sluttsummen skal være og reagerer av den grunn.
![]() |
#35 |
Bedreviter
|
Av ren nysgjerrighet, Billa: hva gjør dere hvis dere oppdager feil i favør av kunde, hvis beløpet er av litt størrelse. Kontakter dere kunden og ber om at feilen rettes opp? Jeg tenker type: «i dag betalte du bare 100 for en vare til 1000. Kunne du tenke deg å betale restbeløpet?» Som du sier: dere har jo gode kundedata og har vel mulighet til å se hvor slike feil har oppstått, og kan i teorien ta kontakt. I motsetning til Rema eller H&M. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg hadde sagt fra, også for å lære 15-åringen at man ikke er unntatt å gjøre opp for seg selv om det er andre som gjør feil.
![]() |
#37 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg sier også fra hvis jeg oppdager det der og da -også småsummer. Jeg gidder ikke dra tilbake til butikken hvis jeg oppdager at de har glemt å slå inn noe når jeg kommer hjem, heller ikke hvis det antagelig er min feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg sier fra hvis jeg oppdager det der og da. I etterkant sier jeg fra hvis det er av en verdi som jeg ville sagt fra hvis det gikk i min disfavør. Så altså ikke for en yoghurt, hvis jeg allerede var hjemme.
![]() |
#39 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?I prinsippet sier jeg fra, i praksis følger jeg ikke så nøye med på en vanlig handletur - medmindre jeg har kjøpt noe spesielt fordi det var «pris». Hadde nylig et spørsmål om hva rabatten var, fordi rabatt% ikke sto på kvitteringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du når butikken gjør feil?Jeg sier i fra om jeg oppdager det i butikken. Har jeg kommet hjem kommer det litt an på verdi, begge veier.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|