|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Hvem syns du skal betale boten? | |||
Sjåføren har alltid ansvaret, og betaler selvfølgelig hele boten |
![]() ![]() ![]() ![]() |
78 | 83,87% |
Sjåføren betaler hele boten, men saken er ikke helt opplagt |
6 | 6,45% |
De to i forsetet betaler 2000 kroner hver |
8 | 8,60% |
Alle fire betaler 1000 kroner hver |
1 | 1,08% |
De tre passasjerene betaler boten |
0 | 0% |
Annet - Spesifiser under |
0 | 0% |
Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?
Nei. Svaret mitt vil være det samme.
![]() |
#2 |
villende
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Sjåføren. Alltid. Det er den som sitter bak rattet som har ansvar for å overholde fartsgrensen, selv med baksetesjåfører som egger dem på til å kjøre raskere. Djises. (Hilsen hun som har vært den sjåføren, som fikk den boten, og som aldri ville funnet på å legge noe som helst av skylden, på noen av de andre i bilen. Vi snakker at jeg overså et 60-skilt i det som ellers var en 80-sone, men det var mitt ansvar, ene og alene, at jeg ikke fulgte godt nok med på skiltingen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Sjåføren. Jeg hadde antakelig tilbudt meg å spleise hvis jeg var medpassasjeren, men jeg ville aldri pushet på forbikjøring og sånt da.
![]() |
#4 |
Multitaskingmaniac
|
Dette.
![]() |
#6 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Helt opplagt at sjåføren må ta ansvaret. Det er alltid et valg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Som ung var det flere ganger det var ubehagelig å sitte på, ikke alltid valget var der (bøgda), og noen mente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Det er sjåføren sitt ansvar, men dersom jeg hadde vært passasjeren med dårlig påvirkning hadde jeg tilbudt meg å dele.
![]() |
#10 |
Klar
|
De fleste mente at sjåføren betaler helt selv, eventuelt at sjåføren betaler, men at passasjeren som egget til forbikjøring burde tilby seg å betale halvparten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#12 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Er jo selvsagt sjåføren sitt ansvar, men at vedkommende som presser bør være kompis nok til å dele. Venner deler.
![]() |
![]() |
#13 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Sjåføren. Vedkommende har førerkort og kjenner derfor (i teorien i hvert fall) til trafikkreglene. At vedkommende er en spineless sucker som lar seg påvirke av vennenes dårlige ideer, er ingen unnskyldning.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dig for victory!
|
Jepp. Det er sjåførens ansvar å kjøre hensynsfullt, aktpågivende og varsomt. Hvis sjåføren ikke tar det ansvaret, så er det sjåføren som skal straffes.
![]() |
![]() |
#15 |
heimføing
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Enig med Pøblis og Matilda. Sjåførens ansvar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Egentlig sjåføren, han har alltid ansvaret. Men jeg synes at dustevenner kan være med å betale, så jeg svarte at de to i framsetet kan dele på summen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Det er selvsagt sjåførens ansvar. Det betyr ikke at det ikke er all right å tilby seg å spleise.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Jeg tenker at man ikke har ansvar for andres lovbrudd fordi man er til stede. Noe annet er så klart dersom man er enig om noe annet på forhånd. På en måte syns jeg at det skal svi litt for sjåføren at h*n lot seg påvirke til å bryte loven, kanskje det gir mot til å si nei neste gang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Dette var litt gøy, for jeg leste diskusjonen her rett før jeg gikk tur i lunsjen, og da kom spørsmålet litt uti episoden jeg holder på med nå.
![]() |
#20 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Dilemma fra Lørdagsrådet: Hvem betaler boten?Fartsbot, uaktsom kjøring og den type ting syns jeg sjåføren alene er ansvarlig for.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|