Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvorfor er ikke vann og frukt godt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-07, 13:46   #21
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er ikke vann og frukt godt?

:blir litt småkvalm av all denne sjokoladen:

Men er sant det.. Jeg synes vann passer kun med salt mat, eller middag. Kaldt glass vann til middag er et must. ( Eller ellers også.. )
Men å sitte og drikke vann på kvelden når jeg koser ( ja, jeg koser meg med mat) meg med god mat/ godis, det har jeg til gode.

Masse flytende kalorier er sååå digg...

Gammel 03-08-07, 14:53   #22
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Noe med at maten blir skylt for fort gjennom systemet og at jeg dermed får mer plass i magen så jeg kan spise mer enn jeg bør og blablabla.

Litt på siden av HI, men når man slanker seg får man jo høre at det er smart å fylle opp med vann FØR man begynner å spise. Fungerer det annerledes når man drikker iløpet av måltidet? Gjør det hele tiden jeg - drikke masse vann iløpet av middagen f.eks.

Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 15:41   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Litt på siden av HI, men når man slanker seg får man jo høre at det er smart å fylle opp med vann FØR man begynner å spise. Fungerer det annerledes når man drikker iløpet av måltidet? Gjør det hele tiden jeg - drikke masse vann iløpet av middagen f.eks.

Ideen med å drikke masse før måltidet er vel at man får en metthetsfølelse som bidrar til at man spiser mindre, slik jeg har skjønt det. (Men praktiserer jeg det? )

Jeg synes ellers at vann går til alt, jeg, på samme måte som både hvit- og rødvin går til alt.

Gammel 03-08-07, 15:56   #24
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vann er da vel godt til frukt. Og kakao til kake også.

Gammel 03-08-07, 21:19   #25
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Vann til sjokolade derimot..... blæ

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 21:37   #26
Frantzen
Passiv

Standard

Vann til frukt er greit syns jeg (og et absolutt til middag.)

Cola til sjokolade derimot... BLÆHRK!

Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 21:42   #27
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er fordi det er altfor sundt!

Ikke noe fett eller raffinert sukker. Er bare å gi opp. Sunn er ikke lik nam.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 21:46   #28
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Det er fordi det er altfor sundt!

Ikke noe fett eller raffinert sukker. Er bare å gi opp. Sunn er ikke lik nam.

Grønnsaker og dip er nam-nam - og det er vel ikke så verst sunt

Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 22:10   #29
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke det samme som sjokkis.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.