Utfordrer du andre? (meninger, tanker, oppfatninger)
Kom til å tenke på det på grunn av en episode jeg hadde på fredagen.
Jeg er veldig glad i å diskutere (og det er var på mange måter det som gjorde at jeg ramlet inn på forum), og det å diskutere er jo på mange måter per default å utfordre andre sine meninger, tanker og oppfatninger (mange diskuterer jo av andre grunner. Noen liker å høre seg selv snakke, skrive - det er som om det ikke blir virkelig før det er "utenfor hodet")
Jeg utfordrer veldig. Jeg er klar over det, men for meg faller det naturlig, og jeg takler det godt når andre utfordrer meg (selvsagt ikke når de går fra å diskutere til å bruke hersketeknikker)
Og så opplevde jeg noe rart på fredag - jeg var i samtale med en mann som jeg vet har veldig mye mer kunnskap enn meg, og jeg var ute etter hva jeg skal gjøre i forhold til dette emnet som han kan så mye mer om en meg. Og han var så unnvikende!! Det viste seg til slutt at jeg har gjort en (veldig dyr) feil, og jeg tror det er derfor han ikke ville si det. Han var redd jeg skulle bli sur på ham når han fortalte meg at jeg hadde gjort en feil! (Jeg ble overrasket, men etterpå kom jeg i tanker om at det kanskje er helt vanlig? Folk liker ikke generelt sett å bli rettet på eller utfordret? Her var det en del penger inne i bildet også)
Hva med deg? Utfordrer du andre? Tåler du å bli utfordret?