Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen 2025

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-25, 08:38   #21
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julen 2025

Jeg er ferdig med halvparten av gavene og alle adventskalenderne, og har hengt opp "vinterlys" ute og inne. Jeg har bestemt meg for å være mer selektiv med baksten i år, og konsentrere meg om de tre-fire sortene alle liker best. Til helga tenker jeg å bake lefser.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-25, 10:03   #22
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De ytre rammene for julefeiringa er i det minste på plass: I år skal svigerforeldrene mine feire jul hos oss. De kommer lørdag den 20.desember. De drar til Gran Canaria 13.desember og blir ei uke, og mannen skal være med dem (de har veldig behov for en slik tur, men synes det er for krevende med nettbestilling, organisering, avreise etc, så de trenger å ha med en som kan ordne alt det) også kommer de direkte til oss derfra. Så da rekker de å bli med på juletrehogst siste søndag før jul, på en gård i utkanten av byen, som vi har som tradisjon hvert år. Det borteboende barnet har siste skoledag før jul den 18., og kommer hjem da, så da blir vi alle samlet. Så drar vi trolig til svigers rundt 3.juledag og blir til og med nyttårsaften. Kunne i teorien blitt til helga etter, siden det bare er en arbeidsdag før helg, men jeg starter i ny jobb den 2.januar, så da er det litt dumt å ikke komme. Blir greit å komme hjem også da.

Jeg har ikke startet med forberedelser og innkjøp i noen særlig grad. Men fant noen gaver på reise tidligere i år, som jeg har liggende. Noe til mamma, og noe til søster. Og det blir familiekalender i år som vanlig. Rakk ikke å få den ferdig da borteboeren var hjemme i starten av måneden, så hun fikk med seg sine gaver, men mannen skal tilfeldigvis til byen hennes i et møte neste helg, så da kan han ta det med seg. Vi åpner hver vår dag, så jeg må lage skjema for hvem som får, og fra hvem, hver dag. Jeg har kjøpt hennes kalendergave, og til storesøster, men mangler til mannen og sønnen. Og til lørdagene, der alle (inkludert hun som ikke bor hjemme) får noe godt.

Gammel 18-11-25, 18:36   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har tenkt.

Jeg har begynt. Og fikk en liten ønskeliste fra en niese.

Gammel 19-11-25, 10:47   #24
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er på en måte sent ute og på en annen måte mer ajour enn jeg noen gang har vært.

5.12 drar vi østover for en navnefest og da skal vi ha med oss alle julegavene til svigers, så de har stått ført på prioriteringslisten. Kalendere og fostørreler av bilder er bestilt, men julekortene må jeg sette meg ned og bestille i kveld, jeg har fått i havn, bestilt, eller planlagt de aller fleste julegavene til mannens side av familien, såen siste runde med nettbestillinger i kveld så tenker jeg det meste faller på plass, og fått tips om noe til den eneste jeg ikke hadde en ide for, min 18 år gamle svoger. Moren mener Dermalogica clear start er et godt tips til ham, det har brukt før og likt. Jeg tror jeg kombinerer de med et lite kortspill eller noe slikt, han digger denslags. Søstra får en pysj hun ønsket seg.

Egne barn og mann er derimot komplett usikkert, nevø og niese ikke helt planlagt, men hun har i alle fall ønskeliste, bror og svigerinne har jeg vist kjøpt dobbelt opp for jeg hadde glemt at jeg hadde kjøpt "via mamma" over telefon en travel lørdag jeg var på handletur for et par mnd siden

Det faller nok på plass.

Sannsynligvis har både jeg og mannen fri 23.12 så det er jo håp om at julefreden kan senke seg litt før kl 3 på natten, det hadde vært fint

Gammel 19-11-25, 19:07   #25
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har i dag kjøpt inn for å lage lammerull. Så da har jeg begynt.

Gammel 19-11-25, 20:15   #26
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Lammerullen ligger i fryseren.
Jeg skal vel snart handle inn og lage julesylte også.
Jeg vil gjerne ha det ferdig til advent. Så vi kan smake i adventshelgenr. Vi spiser ikke rn hel lammerull go en hel julesylte i jula. Vi har jobbet helt fenalår også. Og er bare oss fem og lite gjester til sånn mat. Middagsgjester på minstemor din bursdag.

Gammel 19-11-25, 22:05   #27
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Tja, jeg strikker og hekler julegaver. Foreldrene mine kommer til oss som de pleier. Jeg har ikke kjøpt julegaver. Burde sikkert det snart. Det er ganske stressende.
Adventskalender til barna er i boks! 11-åringen fikk en fra Vita, og 24-åringen ville ha Haribo og 22-åringen (inkludert samboer og katt) har fått en pakkekalender med en haug med praktiske ting til studentleiligheten. Tannkrem, oppvaskkost og slikt. Og godis og brus og tomatsuppe osv.
Har billetter til juleforestilling og tenker at jeg gleder meg til jul. Har spist flere bokser pepperkaker og kjøpt gløgg.

Gammel 19-11-25, 22:19   #28
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Yngste ville ha kalender fra Makeupmekka så det er bestilt idag.

Gammel 19-11-25, 23:01   #29
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt ribbe og planlegger å lage sylte neste uke. Det ser jeg fram til for det blir alltid godt.

Gammel 19-11-25, 23:53   #30
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har laget medisterkaker i dag. Aldri gjort det før, har alltid kjøpt på julemarkedet, der noen fra hjemtraktene mine alltid selger noen som er veldig gode. Men nå må mannen spise lav FODMAP, og svigerfar og eldstejenta tåler ikke laktose så godt, så jeg lagde dem med laktosefri melk i. De ble skikkelig gode, guttungen fikk nettopp en på gaffel, for kvalitetssikring, og den slapp gjennom kontrollen. Nå skal de avkjøles, og fryses ned til julemiddagene.

Gammel 24-11-25, 16:12   #31
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har tenkt.

Jeg er omtrent ferdig med gavene nå.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-25, 16:36   #32
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg har bestilt gaver til to av tre egne barn!

Begge løste seg plutselig på samme dag. Eldstejenta har lagt sin elsk på ei kåpe som finnes i butikk vi ikke har her (&other stories), fordi den er i 100% ull, og i den fargen hun ville ha (mørkebrun), og til en overkommelig pris. Den er selvsagt helt utsolgt på nett, og utsolgt også i de fleste fysiske butikker. Men via den svenske nettbutikken fant jeg ut at den fantes en igjen i fysisk butikk, i hennes størrelse, i Stockholm, hvor ... tada! ... lillesøster bor, så hun kunne stikke innom i går, se på, prøve, kvalitetssikre, og kjøpe den. Mannen skal tilfeldigvis også til Stockholm på noe møter senere i uka, og besøker lillesøster i helga, så da kan han da den med hjem så hun slipper å dra på den når hun skal hjem til jul.

Lillesøster, på sin side, ønsker seg hårstylingssett. I utgangspunktet Dyson, men den koster jo over 6000, så det utgår. Så fant jeg en av annet merke, som har blitt kåret til best i test nylig, i flere tester (også over Dyson), med 8 ulike redskaper, som koster under halvparten. Så etter å ha konferert med storesøster (som ikke tror at hun har krav om at det MÅ være Dyson, bare at det er den hun har hørt om), så tok jeg sjansen og bestilte den.

(Alternativet var pent brukt Dyson på 'tise, men selv da ble det dyrt, i tillegg til at det ikke er noen byttemuligheter e.l.)

Så da gjenstår sønnen, som selvsagt ikke er enkel å kjøpe til.

Gammel 24-11-25, 23:17   #33
Malama

Malama sin avatar

Standard

Sønner er vanskelige. Jeg har et eksemplar jeg også. Han har vel og merke mistet esc knappen på tastaturet sitt og mener at han derfor trenger en ny knapp eller et nytt tastatur, men mannen mener at etter at jeg spurte "før jul?" og han svarte "neida, der har vi et nytt ønske" (Han hadde to bøker fra før, og de vet jeg er allerede kjøpt), vel, da er det kjedelig å gi ham et (gaming?) tastatur til jul... Han "trenger" det jo?
Han trenger kasnkje snart ny mobil også, men har ikke etterspurt, den virker enda.

Menn er egentlig også ganske vanskelige.

Men vi (jeg) er faktisk ferdig med hele svigerfamilien nå, inkl bursdagagave til han som blir 5 rett over nyttår, og navnedags-gave til hun vi skal i navedagsfest til om et pr uker, for i den anledning skal vi ha med oss alle julegavene østover.

Min familie gjenstår i stor grad da, og altså husets egen befolkning, som er det mest vanskelige. Jentene er ikke så vanskelige, de har ønskelister, men sønnen, og mannen, det er vanskelig. Ja, også har jeg en nevø...

Gammel 24-11-25, 23:19   #34
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Her ønsker gutt 15 år seg Lego Technic så det blir det nok fra oss.

Sist redigert av Millen : 25-11-25 kl 09:58.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-25, 23:55   #35
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Lillesøster, på sin side, ønsker seg hårstylingssett. I utgangspunktet Dyson, men den koster jo over 6000, så det utgår. Så fant jeg en av annet merke, som har blitt kåret til best i test nylig, i flere tester (også over Dyson), med 8 ulike redskaper, som koster under halvparten. Så etter å ha konferert med storesøster (som ikke tror at hun har krav om at det MÅ være Dyson, bare at det er den hun har hørt om), så tok jeg sjansen og bestilte den.

Jeg har den og den er kjempegod. Ikke helt Dyson (som yngste har), men nesten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-25, 09:57   #36
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

(Alternativet var pent brukt Dyson på 'tise, men selv da ble det dyrt, i tillegg til at det ikke er noen byttemuligheter e.l.)

Så da gjenstår sønnen, som selvsagt ikke er enkel å kjøpe til.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har den og den er kjempegod. Ikke helt Dyson (som yngste har), men nesten.

Jeg kjøpte den fra Power, deres eget merke som heter NOOA til rett over 2000 kr og er superfornøyd. Jeg er absolutt ikke noen slags stylingekspert, men får plutselig til å lage fine krøller, få volum etc. Veldig glad for å ha kjøpt denne.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-25, 10:42   #37
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Her blir jo ingenting som planlagt. Så her legges planer ut fra ørten scenarioer.

Men - alt av julegaver er enten i hus, eller på vei.
Det som skal ut av huset er pakket inn.

Kalenderen til Lillesøster fikk jeg pakket inn i går.
Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg gjør med pakkekalenderen jeg skulle lage til Samboeren, tror jeg har landet på at jeg venter til han ev våkner, også får han derfra. Og våkner han fort blir det mer sjokolade, dryger han så blir det bare ting, for jeg har 12 ting, og skulle fylle de 12 andre med troika og cuba.

Jeg har begynt å samle ting til julestrømpene til ungene.

Det er ryddet ute nå, og jeg må bare slenge inn flasker. Jeg skal se om jeg finner noe julelys til å ha ute, nå som det er ryddig ute.

Vasker for rundvask kommer mandag, hun får gjøre så godt hun kan med det jeg får gjort før da. Også sier jeg meg fornøyd med det. Broren har meldt svigerinna mi frivillig til å hjelpe meg med julepynting i neste uke.

Jeg tror ikke det blir bakt mye i år. Men vi må ha en pepperkake-bake dag, og en pepperkake-pynte dag, for det er viktig for ungene.

Alt annet kjøper jeg meg fri fra, kanskje jeg tar en runde med cookies, det er også viktig for ungene.

Julaften er helt i det blå. Men broren har lovt at uansett så skal jeg og ungene slippe å sitte alene på julaften, og det er litt betryggende oppi alt.

Jeg er sjeleglad for at vi i år virkelig var tidlig ute med alt. Og ser når jeg skriver nå at jeg har overraskende god kontroll.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-25, 11:43   #38
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nesten ferdig med det som må kjøpes av gaver, men det gjenstår litt strikking. Hvis jeg ikke blir ferdig med det må jeg ut og kjøpe noe ekstra til de som ikke får noe strikka (nevøer og nieser - det bør være ganske likt).

Julebaksten i år har jeg bestilt hos det lokale hjemmebakeriet. Skal selv bake cookies og selvfølgelig sikkert 50 aniskringler. Kjøpte juleskinke i går, men det må bli mer desember først før jeg gratinerer den. Ellers blir den bare oppspist før jul!

Rydd&vask står på agendaen, men jeg tar det ikke så seriøst. Hvis det blir en runde til med mildvær kan det hende jeg vasker vinduer. Ellers skal det kjøres en runde eller tre med opphopet gammelt møblement til dynga. Det er ingen verdi i det (gammel, flekkete rammemadrass, ødelagt sengeramme, sofa med bare frynser igjen av putene, hyller som har sett bedre dager etc). Kjæresten til eldste har tilgang på varebil, så jeg har spurt om han vil påta seg jobben. Det vil han, men ikke ha betaling. Så da får han få det i form av at ungdommene kan kose seg med takeaway eller spise ute.

Ellers er det juletre, da. Nå har vi ikke hatt det to år på rad, og det er litt stusselig. Men jeg orker ikke ekte tre igjen. Og jungelen av falske trær der ute er vill - og til svimlende priser mange av de. Så … jeg greier ikke å bestemme meg og burde vel helst gjøre det denne uka pga tilbud.

Gammel 25-11-25, 12:06   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ligger et par knepp bakpå, og kom plutselig på at barna (22, 19 og 10) må få fylt kalenderposene sine.

Det løser seg veldig greit med ymse varianter av sokker, strømper, sokketape, hockeykølletape, legofigurer (ja, også til de store), og neglelakker til sønn 19 og datter 10. Heldigvis er det viktigst for dem å se på mors tegninger utenpå posen (datter 10) (

Sitat:

"åååhhh, i dag er romvesendagen!"

) og å lese mors vitser og ordspill utenpå posene (sønn 19 og 22) enn hva som faktisk ligger oppi, men det er et stort stressmoment gjennom julen å sørge for at alle posene samles inn og ligger trygt til året etter.

Ellers skal vi ha minst mulig planer og mest mulig "henge hjemme og slappe av" denne julen også, og jeg gleder meg helt utrolig vanvittig masse til å ha alle barna hjemme i romjulen! Og gruer meg bittelitt til å hente juletre uten nittenåringen.

Sist redigert av Maverick : 25-11-25 kl 12:18.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-25, 13:26   #40
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg har også gitt lego i kalendergave, til datter (17). En sånn liten løvetann. Og eldste, som er glad i museum og har som hobby å fikse negler, får en pakke med fem neglefiler med motiv av berømt maleri, kjøpt i gavebutikken på Nasjonalmuseet. Sønnen ønsker seg først og fremst godteri, så jeg får se om jeg finner noe litt kreativt. I fjor fikk han energidrikk med juleskum-smak. Siden vi alle kjøper til hverandre trenger jeg bare å kjøpe en til hver i familien da (i tillegg til lørdagene, hvor det er felles godteri til alle). Det er veldig greit.

Sist redigert av My : 25-11-25 kl 13:32.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.