|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er fotball livsviktig?
Det hadde vært noe å høre fra en som sier (etter at Odd rykket ned): " Jeg hadde mareritt i natt, og våknet i 5. divisjon!"
![]() |
#23 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Får du mareritt og våkner barbeint du, da.
![]() |
#24 |
Ustabil
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Jeg syns at billedlig bruk av ord spriter opp språket på en positiv måte. Derfor syns jeg at både livsviktig, fatal, elsker og hater er ord som man kan tillate seg å bruke i mange sammenhenger. For mange er fotball livsviktig - og fatale feil er feil som får alvorlige konsekvenser. Man kan elske fårikål og hate et TV-program. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Borte
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Jeg bruker livsviktig som i "viktig for livskvalitet". Eller, jeg bruker kanskje ikke ordet så ofte, men det er sånn jeg tolker det når noen mener fotball er livsviktig.
![]() |
#26 |
Come what may...
|
Ja så klart, man må jo ha sko! Og helst MANGE!
![]() |
#27 |
Ustabil
|
Enig. Livsviktig = viktig for livet. Ikke i betydningen "ellers dør jeg", men snarere "viktig for at jeg skal ha et godt liv". |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
One of These Days
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Fotball er dominert av utrolige mange klisjeer og dårlig bildespråk. "Han brystet den ballen i mål." "Cup er cup." "Ballen er rund." Og selvfølgelig har Bill Shankly rett. Fotball er livsviktig og fatale feil finnes. (Keepertabber til en ikke navngitt norsk keeper.) Nei, jeg tror at livsviktig og fatal er ord som brukes i forbindelse med fotball fordi kommentatorer vil fremme viktigheten av en kamp eller feil på banen. Iver og entusiasme og ordvalg i følelsladde øyeblikk er vel nøkkelord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Fatal er for meg ensbetydende med "skjebnesvangert".
![]() |
#30 |
Ustabil
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Bare for å spinne litt videre. Jeg anser at gode venner er livsviktig. Hvis vi glemmer fotballen nå, som mange har et anstrengt forhold til - finnes det ingen ting dere bruker begrepet livsviktig om - annet enn der det står om liv og død? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Som Pave Paul Johannes II har sagt; |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Se der, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Jeg hadde dødd inni meg både av mangel på fotball og av mangel på bøker. ...og av mangel på musikk. Mangel på rødvin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
© All rights reserved
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Er fotball livsviktig?Fotball er selvfølgelig ikke livsviktig, for noe tull.
![]() |
#40 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Å mene at fotball er livsviktig er skikkelig tullete. :forklarer:
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|