|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva betaler du i årsavgift på bilen?3090 her også. 500 ekstra for manglende partikkelfilter, sjøl om bilselgeren påsto at vår dieselbil hadde det da vi kjøpte den.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva betaler du i årsavgift på bilen?Oj, har årsavgiftene allerede blitt sendt ut? Vi har ikke sett noe ennå. Vårt første år med bil, men den skal vel komme av seg selv? Når er betalingsfristen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva betaler du i årsavgift på bilen?Kr 2660,- og det er på dieselbil med partikkelfilter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva betaler du i årsavgift på bilen?Jeg kom ikke inn på linken over her. Jeg leste eller hørte i går at flere tusen bileiere har fått feil regning, altså dyrere enn den skal være. Først gikk man ut med at man selv måtte dokumentere partikkelfilter, deretter ble det sagt at man skal vente på en ny regning. Jeg har en Touran 2005 TDI, og er usikker på om jeg skal betale 3090,- slik regningen lyder, eller om jeg skal vente på ny regning. Aner ikke om jeg har filteret det snakkes om.
![]() |
#29 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hva betaler du i årsavgift på bilen?2.660 for en 2000-modell bensinbil 3,3 liter.
![]() |
#30 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hva betaler du i årsavgift på bilen?3090 for begge dieselbilene.
![]() |
#32 |
med tunga på styret
![]() Sv: Hva betaler du i årsavgift på bilen?
I underkant av 6 000 kjøretøy har fått utskrevet for høyt krav om årsavgift. Dette gjelder kjøretøy hvor det er fabrikkmontert partikkelfilter som tilfredsstiller kravene til lavere årsavgift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva betaler du i årsavgift på bilen?3.090 for vår 2006-modell Toytoa Avensis Diesel. Trodde den var med partikkelfilter. Mannen har undersøkt med forhandleren, men de klarer ikke å finne ut av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva betaler du i årsavgift på bilen?
Ok, takk for svar! Da slipper jeg å ringe og undersøke.
![]() |
#35 |
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva betaler du i årsavgift på bilen?3090 for dieselbil.
Jeg så det helt tilfeldig, ettersom den kom som autogiro i nettbanken. Det tok en hel kveld med grubling før jeg skjønte at regningen fra tollvesenet ikke var for et eller annet veldig dyrt jeg hadde handlet fra utlandet. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|