Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: røykeslutt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-08, 19:13   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: røykeslutt

Nei, vettuhva. Ungene må seff på fotball sånn at de kan bli oppdaget av talentspeidere og etterhvert betale sin gamle mors sigg.

:fjaser:

Nei, altså. Jeg skjønner hva dere mener, men når det gjelder akkurat den typen som jeg tror dere tenker på, tror jeg problemet, også det økonomiske, er veldig mye mer sammensatt enn at det kun er nikotinavhengighet som gjør det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 19:15   #22
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Mim nevnte disse som står med røyken i hånda, og som ikke har råd til å betale kontigenten til ungenes fritidsaktiviteter.
Er det ikke oftest kvinner dette gjelder? Og jeg mener at kvinner har en større psykisk avhengiget til røyk, enn fysisk. Altså at de røyker vekk følelsene sine, på samme måte som en med spiseforstyrrelse drukner følelsene sine i mat?

Jeg skjønner ikke egentlig hva du spør om. Om kvinner er mer avhengige enn menn? Jeg tror graden av fysisk og psykisk avhengighet er like stor for begge kjønn, men hva de snakker om - og dermed hva slags inntrykk de gir- kan være ulikt. Når det er sagt er jeg enig i at det er noe rart å være storrøyker å samtidig klage over dårlig råd, men siden jeg har vært røyker selv en gang for ørten år siden, skal jeg holde kjeft.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 19:39   #23
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal ikke si noe om at det er mest vanlig for kvinner. Men for min egen del ble røyken en "sorgslukker" da jeg hadde en spontanabort sist sommer. Da hadde jeg egentlig sluttet, men fant fort trøst i den igjen. Hadde jeg hatt matlyst hadde jeg sikkert heller valgt å kaste meg over mat og godteri. Så ja, jeg røyker bort følelsene mine. Den tanken har jeg tenkt flere ganger.

Angående det at man alltid har råd til røyk: Som barnløs hadde jeg det. Kostholdet mitt var en tragedie, lommeboka likeså. Men røyk hadde jeg alltid! Nå som voksen og med barn ville jeg aldri ha latt røyk komme foran mat og treningsavgifter, uansett hvor dårlig råd jeg hadde hatt (håper jeg!)

Gammel 23-03-08, 19:43   #24
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg skjønner ikke egentlig hva du spør om. Om kvinner er mer avhengige enn menn? Jeg tror graden av fysisk og psykisk avhengighet er like stor for begge kjønn, men hva de snakker om - og dermed hva slags inntrykk de gir- kan være ulikt. Når det er sagt er jeg enig i at det er noe rart å være storrøyker å samtidig klage over dårlig råd, men siden jeg har vært røyker selv en gang for ørten år siden, skal jeg holde kjeft.

Nei, ikke om kvinner er mer avhengige enn menn, men om kvinner mer blåser bort frustrasjon med røyk, i stedet for å skrike dem ut.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.