Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spis ostetallerkenen på Gladmat-festivalen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-08, 00:47   #21
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spis ostetallerkenen på Gladmat-festivalen!

Er overbevist, og skal prøve .
Skal sette meg ordentlig inn i de forskjellige teoriene en dag og finne den som passer for meg. Det er så mye som frister med slike dietter. Hvertfall det at jeg ser at flere mener å få mer energi på lavkarbo. Jeg har ofte perioder hvor jeg er så innmari energifattig. Det er slitsomt for en som egentlig har mange "baller i lufta".

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 00:51   #22
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiste lavkarbo en stakket stund, og var god og mett mellom måltidene. En veldig jevn metthetsfølelse, vanskelig å forklare, men jeg ble ikke sugen på noe søtt som jeg ofte blir ellers.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 00:51   #23
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan jeg spørre om hvilken teori dere anbefaler for en lavkarbojomfru?

Ble visst mange urelevante innlegg i forhold til gladmat fra denne kanten.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 00:52   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Energien blir helt fantastisk på lavkarbo, man føler seg som en femåring igjen. Men det kommer an på hvor karbogrensen til hver enkelt er. Jeg bør ikke overskride 50-60 gram eeegentlig (maks grense er rundt 70, jeg veier ikke maten, har det innebygd etter så mange år) mens mannens er på rundt 30 tror jeg? Han ligger i hvertfall lavere enn meg. Man bruker kanskje noen uker/måneder på å finne sin grense, men etterhvert kjenner man det på kroppen. Noen trives best i ketose, mens andre ikke gjør det og må litt høyere opp på karbostigen.
Jeg har ikke vært så flink med maten nå i ferien, og merker allerede at humøret mitt er et helvete, PMS-greier, dårlig søvn, muskel- og leddplager, livløst hår, litt kviser (jeg har aldri kviser ellers!), mindre energi osv, BARE fordi jeg spiser feil. Med en gang jeg kutter ned på karbene og spiser mer fett og proteiner så blir jeg kvitt absolutt ALLE de plagene igjen.

Gammel 25-07-08, 00:54   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Kan jeg spørre om hvilken teori dere anbefaler for en lavkarbojomfru?

Ble visst mange urelevante innlegg i forhold til gladmat fra denne kanten.

Tja, mange har jo hevet seg på ketolysekuren, det virker som om det er det som er i skuddet nå. En slags norsk variant av Atkins. Er en kjempekoselig lege som står bak den, jeg fikk signert bok og kosttilskudd i posten av ham for et par år siden, bare fordi han hadde lyst å sende det til meg. (Skaldeman er også en kjernekar, jeg fikk signert bok av ham også etter å ha hjulpet ham med å lete opp noe info til en av bøkene hans). Han er forresten på www.lavkarbo.no og svarer på spørsmål der inne.
Men det kommer jo an på hva slags mat du liker, og du må jo finne deg noe du kan leve med over lengre tid. Dette er jo ikke noen kortvarig kur, men en livsstil. Nå er lavkarbo.no nede for øyeblikket, men jeg kan PMe deg litt mer info og linker når de er oppe igjen.

Gammel 25-07-08, 00:57   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Her står forresten litt om Skaldeman:

Litt om ham og boka hans

Artikkel om vekttapet hans

En enda bedre artikkel

Her har vi piskadausen ENDA en artikkel

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.