Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Den ultimate engelske landsby/småby?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 17:35   #1
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den ultimate engelske landsby/småby?

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Robin Hood's Bay er bare helt idyllisk, virkelig verdt et besøk.

Håper du kommer deg og får tatt turen, Retz.

Min mann og min svigermor skryter også Robin Hoods Bay opp i skyene.
I samme åndedrag kan jeg også nevne Doncaster, det stedet snakker de fremdeles om med stjerner i øynene 25 år etter siste besøk.

Gammel 22-08-08, 16:52   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Toget er dyrt å reise med i England, National Express Coaches er glimrende, har toaletter, og kan fint bestilles fra Norge. Du kan komme over billige togbilletter, men da må du bestille tidlig, ca. nå, om du skal ha håp om de billigste.

Det er masse flotte småbyer, det enkleste er selvfølgelig å leie seg en bil, og kjøre selv dit man vil. I Lake District er Ambleside langt koseligere og har mye mer å by på, enn Windemere. I Yorkshire er selvfølgelig York flott, men ikke noen ulitmat liten by, Kettlewell er piktoresk og nydelig i Yorkshire Dales.

Ellers vil jeg slå et slag for Peak District, Buxton er kjmempekoselig, det er hovedbyen i Peak District, enkelt å komme seg til fra Liverpool, og enkelt å komme seg videre til Leeds. Mange små og større byer innen rekkevidde. Sheffield er virkelig verdt et besøk.

Gammel 25-08-08, 17:38   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

York er en flott by. Vikingsenteret er jo en opplevelse i seg selv. Og bare det å se alle de norske gatenavnene er festlig.

Ellers likte jeg meg godt i Wakefield og i Great Yarmouth.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.