|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du bevisst på hva maten din inneholder?
'
![]() |
#23 |
Ringskrømt
|
OK. Jeg har tenkt litt på dette, og synes det er litt morsomt at slike oppslag får stor oppmerksomhet. Som at alle ikke er klar over at det er usunt, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Passiv
|
Du har helt rett, det er jo akkurat sånn. Akkurat som vi tenker at andre er imbesiler bare fordi de liker noe usunt. Selv har jeg en svakhet for hanburgere fra Thank Good It`s Friday, av typen med masse bacon, cheddar som er feit som pokker, majones og pickles, for ikke å snakke om pommes frites som er hjemmelaget der. :går i skammekroken: |
![]() |
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du bevisst på hva maten din inneholder?Apropos svakheter - jeg starter ofte dagen med en kopp kakao laget på ren kremfløte jeg. Riktignok med sukrin istedenfor sukker, men likevel. |
![]() |
![]() |
#27 |
Ringskrømt
|
Jeg eter alt som er, jeg. Glad i Toro Tomatsuppe, Grandiosa og hamburgere. Jeg spiser i hovedsak sunne ting, noe som gir meg null problemo når valget faller på Grandiosa en gang i blant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Er du bevisst på hva maten din inneholder?Jeg er i overkant opptatt av hva maten inneholder, og lager all mat fra grunnen av. Etter noen år på denne måten, klarer jeg ikke smaken av Toro, noe jeg fant ut da jeg satt der med brukket finger i sommer, og slet med å både lage og spise mat. Men heller brødskive enn halvfabrikata for min del.
![]() |
#29 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er du bevisst på hva maten din inneholder?Uten Grandiosa hadde jeg dødd i fjor vinter.
![]() |
#30 |
Borte
|
![]() Sv: Er du bevisst på hva maten din inneholder?På grunn av allergier og intoleranser i familien så har jeg hatt et bevisst forhold til hva maten vår inneholder i årevis. Jeg lager det meste fra bunnen og har gjort det også i årevis. Det hender dog at det kommer både ferdigpizza og toro-saus på bordet til tross for at jeg vet hva det inneholder. Så lenge det ikke gir allergisjokk så tar vi sjansen på å besudle kroppen en gang i blant. Jeg tror veldig på at hverdagskostholdet er det viktigste og at vi tåler noen unntak en gang i blant.
![]() |
#31 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er du bevisst på hva maten din inneholder?Jeg pleier å lese innholdsfortegnelser, og vurderer gjerne innholdet i ulike ting mot hverandre før jeg bestemmer hva jeg skal kjøpe. Vi er heldige nok til at ingen i familien er allergiske eller intolerante for noen matvarer, og vi kjøper ikke mye ferdigmat, men når jeg kjøper ferdigmat eller halvfabrikata, ser jeg på ting som sukkerinnhold, kjøtt-/proteininnhold og slikt for å finne ut hva som er sunnest (eller minst usunt).
![]() |
#32 |
frakoblet
|
Innlegget tok for seg mer enn bare grandiosa, da. Og ikke alle er klar over at maten inneholder mye rare greier, tilsetningsstoffer og andre morsomme greier.
![]() |
#33 |
Ringskrømt
|
Det er klart, men alle (hvert fall på FP) er klar over at Grandiosa inneholder mye rart. Hadde vært mer oppsiktsvekkende hvis de frarådet oss å spise grønnsakssuppe, f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er du bevisst på hva maten din inneholder?Jeg visste ikke at Grandiosa-kjøttet var fullt av feks. soya. Jeg trodde det var skinke.
![]() |
#35 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Er du bevisst på hva maten din inneholder?Jeg synes grandis er helt ok. Vomfyll i farta på ekstemdager mellom sfo, trening og huskaos en gang i blandt. Vi har alltid noe grønt attåt.
![]() |
#36 |
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du bevisst på hva maten din inneholder?Grandiosa er en god pizza, synes jeg, men det blir sjelden stekt her i huset grunnet barn som bare liker mammas hjemmelagde.
![]() |
#37 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er du bevisst på hva maten din inneholder?Ja, det er vi. Og vi lager all mat fra bunnen av. Ferdigmat er jo verken godt eller sunt.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|