|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienVi deler sånn at vi har han julaften begge to. Vi har begge tradisjon med julegrøt på formiddagen, så ene året spiser han det hos den ene av oss og åpner pakkene fra den familien og så reiser han til den andre på ettermiddagen og feirer som normalt der (med pakker fra den siden av familien). Året etter er det selvfølgelig motsatt.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienVi har annenhver jul og nyttårsaften, fungerer greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Drømmer
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienDette er første julen jeg er alene, på papiret står det at vi skal ha annenhver jul men i år feirer vi sammen. Hvordan det blir neste år vet jeg ikke.hadde nok hatt en liten minifeiring her før han dro til pappaen , det er alt jeg vet. Gavene hadde nok blitt her også å gavene han får hos pappaen hadde blitt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienVi har annenhver jul.
![]() |
#25 |
Ikke fullt så fin
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienSambo har datteren sin annenhver julaften, og så har vi, sammen med broren til sambo og familien (har også en datter som han har annenhver helg) en "julaften" helga etter jul med utveksling av gaver fra oss, det året vi ikke har henne julaften.
![]() |
#26 |
Pauset
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienVi har annet hvert år. Løser problemet med gaver ved å la han åpne noe lille julaften (om det er gaver som jeg vil han skal ha her, men så skal han være hos faren julaften feks) for å unngå at småbiter ol blir borte om det er gaver som inneholder mye "småting" og ting som skal monteres ol (faren er svimete, enda verre enn meg). |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Pauset
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familien
Jeg mener stikk motsatt egentlig jeg. Mener meningen med julaften uansett har forsvunnet litt når barna får så mye gaver at de ikke klarer klare glede seg over hver enkelt gave lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienHvis de er hos meg på julaften så er de hos faren sin på nyttårsaften, og motsatt året etter. Julaften feires på julaften, og alle pakker åpnes da. Kunne ikke tenke meg å ha "to julaftener". Gavene er barnas, og de kan ha dem hvor de ønsker. Noen ganger spleiser vi på gaver også, for å kjøpe litt større ting. I år skal de til faren sin, og da er de her på julaften formiddag så jeg er sammen med dem da. Det går veldig fint, selv om det ideelle selvfølgelig er å alltid være sammen med barna sine på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienVi feirer julen sammen og har gjort det siden vi flyttet fra hverandre i 1995. M(21 år) har tatt med seg gavene dit det har vært naturlig. Nå tar han alt med seg hjem til pappan hvor han bor.
![]() |
#30 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienFørste året feiret vi sammen, men etter det har vi feiret hver for oss. Vi har de annenhver jul og motsatt nyttårsaften. Når de er hos faren på julaften ligger de hos meg fra lillejulaften til julaften og da åpner de gavene fra min side på morgenen. Når de er hos meg så åpner de gavene hos faren en annen dag.
![]() |
#31 |
heimføing
|
Kan bare signere disse to her. Slik gjør vi det, vi som er med i klubben "vi som fikk barn på åttitallet". |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienSynes det er positivt å lese at så mange lar være å lage ekstra julaftener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ekstremt trøtt
|
Hvorfor er det positivt? Fordi det fungerer bra for din familie og det er riktig etter hva du mener?
![]() |
#34 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienPappaen til eldstemann og meg har separerte ting. (Han vil ha det sånn) Så da har eldstemann alltdid fått to gavedager. Den julen jeg ikke har han, så får han pakkene herfra lillejulaften. Vi er bestanding hos mamma og pappa lillejulaften og spiser grøt hele familien. Mamma, pappa,tre søstre med menn og alt i alt syv barnebarn. Altså femten stykker tilsammen og vi spiser grøt den dagen med mandel. Alle får en lillejualften presang og eldstemann får altså alle pakkene fra vår side.
![]() |
#35 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienStesønn har som oftest feiret julen sammen med moren sin - og bare en sammen med oss. Moren hans har aldri villet være i eget hjem i julen, så de har alltid feiret med hennes side av slekta - og de bor langt unna. Så hos oss har det blitt to gaveåpninger. Min familie har selv bedt om at gavene fra dem ikke sendes vekk også, og jeg skjønner det godt egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienUngene bor annhver uke hos meg og faren og vi har annhver julaften. Vi har også en tradisjon at når ungene ikke skal være hos meg på julekvelden så overnatter de fra lille julaften til julaften og blir til litt utpå dagen. Vi åpner da en del gaver her hjemme på morgenen. I tillegg kommer jeg til å sende med de en del gaver til pappaen, da jeg vet at det ikke blir så mange gaver der og en hel haug herfra (min familie og venner).
![]() |
#37 |
Superaktiv
Jeg føler bare at julaften er der barnet er på julaften, og hvis man lager en julaften til så sier man liksom til barnet at der det er på julaften ikke er helt ordentlig julaften. Alle har familie de ikke får hver sammen med på julaften, det hadde blitt feil om vi skulle lage liksom julaftener med alle de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienPusurkine - forskjellige situasjoner krever forskjellige løsninger. Mine unger har bare feiret jul hos faren en gang - i fjor. Jeg kjøper ofte dyre julegaver, mens faren stjeler som en ravn og ikke leverer tilbake. Skulle jeg da sendt pc'en lillebror fikk til jul i fjor hjem til faren og vært like blid for at den aldri kom inn på rommet hans der den hører hjemme, eller skulle jeg latt være å gi ham pc til jul eller hva? |
![]() |
![]() |
#39 |
Superaktiv
Jeg kan forstå at ulike situasjoner krever ulike løsninger, og deres situasjon høres jo litt spesiell ut ja. Jeg synes alikevel at det er positivt at det ikke er så mange som må lage slike spesielle løsninger, hvis du skjønner hva jeg mener. I ditt tilfelle ville jeg nok gjort som deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Dere som er skilt, eller har skilte i familienDette blir vårt første år med å dele barna, så har ingen erfaring så langt, men planen er :
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|