|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Helt konge
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg skriver jo norsk som en full ku, så jeg er helt klart best i muntlig form. Jobben min består jo stort sett av å ha samtaler/diskutere med mennesker, så det er noe jeg både liker og kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
flisespikker
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg føler meg mer som meg skriftlig enn muntlig. Jeg er flinkere skriftlig enn muntlig, så det er nå én ting. Og så er det, hm, noe "trygt" med å ha ord og skjerm og fysisk avstand å gjemme seg litt bak. Jeg trenger ikke å henge meg like mye opp i reaksjonen fra den/dem jeg snakker med, både fordi jeg ikke ser den, og fordi jeg vet at de har mer mulighet til å velge når de skal lese den og når, om og hvordan de skal svare på den. *introvert empat* Og så har jeg bedre tid på meg til å file formuleringene. Og så liker jeg å kunne gå tilbake senere og se på hva jeg (og andre) egentlig sa, både i jobbsammenheng og f.eks. på forum.
![]() |
#24 |
Textrovert
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?
Never mind. Gikk ikke an å linke til den uansett.
![]() |
#25 |
Protonterapeut
|
![]() |
#26 |
Smugleser
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Nå kunne det vært veldig fristende å skrive at jeg er like god skriftlig som muntlig, men det er jo ukledelig ubeskjedenhet. Og med en viss risiko for at mange som bare kjenner meg herfra synes jeg skriver usedvanlig dårlig, og dermed antar at jeg er håpløs skriftlig (også).
![]() |
#27 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Helt klart skriftlig. Jeg ringer stort sett aldri om muligheten til å bruke e-post er tilstede. (Med mindre det er noe som haster selvsagt.)
![]() |
#28 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg foretrekker helt klart skriftlig kommunikasjon. Jeg liker som Skilpadda å file formuleringene, og det er ikke få ganger jeg etter en muntlig samtale har tenkt "åh, det skulle jeg sagt i stedet".
![]() |
#30 |
intro
|
Tusen takk, det var veldig pent sagt!
![]() |
![]() |
#31 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg er kommer mye bedre frem muntlig enn skriftlig. Jeg er veldig opptatt av kommunikasjon og synes selv at jeg er god på å snakke.
![]() |
#33 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Det Bluen sa.
![]() |
![]() |
#34 |
Helt vanlig
|
Og her skiller vi vei. Jeg føler meg mye mer som meg muntlig, å formulere seg skriftlig føler jeg som en begrensning. Også føler jeg meg mye tryggere når jeg kan lese reaksjonene til mottakerene av det jeg sier, og ikke har en skjerm eller fysisk avstand som et hinder. Jeg er ikke så glad i telefoner heller som jeg er i direkte kontakt.
![]() |
#35 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Holder en knapp på muntlig, men det avhenger en del av hva som skal kommuniseres og om jeg ønsker umiddelbare tilbakemeldinger. Synes ting går kjappere muntlig og da jeg er et ganske utålmodig menneske så funker denne metoden bra for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg synes egentlig kommunikasjon er slitsomt uansett. Men jeg foretrekker helt klart skriftlig.
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Skriftlig kommunikasjon er helt klart å foretrekke. Og aller best hvis den er asynkron, så jeg får tid til å tenke meg ordentlig om før jeg fullfører og sender.
![]() |
#40 |
Passiv
|
Amen! Som om jeg skulle sagt det selv. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|