|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi har feiret hjemme siden vi fikk barn.Mine foreldre kommer hvert år, og svigermor har stående invitasjon.
![]() |
![]() |
#22 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi feirer jul hjemme og har gjort det siden vi flyttet inn i eget hus for snart fire år siden.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi skal feire borte denne jula, men fra neste år blir vi hjemme. Så får dem som vil komme til oss - til nå har vi forsøkt å reise rundt, dele oss og få til ordninger til beste for alle i vår nærmeste familie. Det er slitsomt i lengden, både for barn og voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2006
![]() |
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi har feiret jul hjemme de siste 4 årene, dvs etter at vi fikk flere småttiser i heimen
![]() |
#25 |
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feire jul hjemme?Etter at vi fikk barn (for 11 år siden) har vi feiret jul borte kun en gang. Det var såpass slitsomt at vi bestemte oss for "aldri mer". Familiene våre bor 50-70 mil unna, så det er et stykke å reise. I tillegg jobber jeg turnus og har ofte jobb enten jul, romjul eller nyttår.
![]() |
#26 |
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?
For oss er det viktig å tilbringe tid med familien i jula. Vi feirer hos besteforeldrene til barna, og har oldeforeldre, tanter og onkler i huset ved siden av. Lillejulaften har vi nissefest på låven med hele storfamilien hvor vi spiser grøt og spiller julemusikk og får nissepakker. Julaften er vi hos bestemor og bestefar sammen med tante og kjæresten. Ungene koser seg og får masse oppmerksomhet, vi voksne koser oss og jeg føler absolutt at vi er med og setter vårt preg på julefeiringen selv om det ikke er "hjemme". Første juledag spiser vi lang deilig julefrokost hos oldeforeldrene sammen med hele familien. På kveldene når ungene har lagt seg sitter vi voksne oppe og skravler og spiller spill og kanskje drikker litt vin. Kjempekoselig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi reiser til mine foreldre annet hvert år, og feirer hjemme annet hver år. For meg er det utrolig koslig å reise "hjem" til foreldrene mine og feire med dem,mine besteforeldre, onkel og mine brødre.
![]() |
![]() |
#28 |
Oslojente i eksil
![]() |
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi feirer jule hjemme, og det er vel for 10.gang vi gjør det. Første gang vi feiret hjemme var fordi jeg hadde termin med vår eldste den 25.des. Dessuten bodde mine foreldre og svigerforeldrene mine i andre byer enn oss selv så da sa det seg selv. Og så feiret vi en jul hos mine svigerforeldre, neste hos mine. Vi har dermed sett hverandres juletradisjoner. Men etter det har vi feiret for oss selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi feiret første gang hos oss selv i fjor. Vi hadde sagt det lenge at vi ville gjøre det når storebror var ca. 3. Og så sa vi at huset var åpent for besøk. Mamma og pappa er veldig tydelige på at de ikke vil bindes opp i et rundgangopplegg. I fjor kom sviger og, mine to svigerinner, hvorav en med mann og to barn. 11 stykker, var vi.
![]() |
#30 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi bytter litt på det. Feirer jul hos oss ca annenhvert år.
![]() |
#31 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi kjøpte hus og flyttet inn tidlig i desember 1989, og siden har vi feiret jul hjemme, bortsett fra tre ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?Dette blir 8. året vi er hjemme (tror jeg)
![]() |
#33 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi feiret hjemme hos oss selv for første gang i fjor, da var storebror litt over to år og jeg var høygravid med lillesøster, så da falt det seg naturlig å være hjemme. Mamma og pappa kom for å feire julen her og vi hadde en veldig trivelig julefeiring. Planen var å være hjemme i år også, men så fant vi ut at vi heller ville reise til svigers og feire med "storfamilien", det vil si svigermor, svigerfar samt lillebroren til mannen med hans familie. Det blir nok veldig hyggelig det også. Neste år blir vi nok hjemme.
![]() |
#34 |
kamerat
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi feirer hjemme hos oss selv for niende gang på rad i år, tror jeg at det blir. Det begynte vi med lenge før vi fikk barn, fordi det er overlegent hyggeligst sånn som vi har det. Søsknene mine pleier å komme også, i år blir det bare søsteren min. Det blir nok en fin og rolig julaften.
![]() |
#35 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?I år skal vi være hjemme for første gang. Det er også første gang vi har plass ... Svigers kommer, og svigermorsmor og hennes samboer. Søstra til mannen med familie var også invitert, men de hadde andre planer. Jeg grugleder meg, gleder meg mest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi har feiret hjemme hos oss noen ganger, noen ganger med familie invitert men ifjor var det "bare" vi (vi har 3 barn, så det er i grunnen nok da |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?Vi har feiret jul hjemme siden vi fikk barn. |
![]() |
![]() |
#38 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Feire jul hjemme?I år skal vi feire hjemme for første gang. Svigergjengen skal også komme.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|