Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Fornøyelsesparker i Norge

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-09, 00:32   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyelsesparker i Norge

Jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å dra tilbake til dyreparken mange ganger. Jeg trodde det var litt sånn "been there done that". For Mazungen slår Kristiansand Legoland og Løveparken ned i støvlene.

Hunderfossen var også en positiv opplevelse. Et litt annet tempo der. Etter hunderfossen først var jeg nesten positivt overasket over prisnivået i dyreparken.

Er en først ved hunderfossen er Lilleputthammer verd et besøk i samme slengen. Lite men veldig barnevennelig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 00:33   #2
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har vært i dyreparken i Kristiansand, Hunderfossen, Sommerland i Bø, Tusenfryd, Amadeusparken, Lilleputthammer.
Skal jeg plukke ut bare en av de så måtte det bli sommerland i Bø. Alle ungene her har kost seg der uansett hvilken alder de har vært i. Vi voksne har også kost oss veldig der.

Gammel 03-07-09, 00:40   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me skal til sommerland i Bø om eit par veker, ser lovande ut. ¨
Har vore der to gonger før men det er lenge, lenge sida.

Gammel 03-07-09, 01:04   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns lilleputthammer er strålende når man bare har småttiser. Oversiktlig, søte små greier, ingen køer, masse aktive ting å gjøre, som trampoliner og sånt. Rent idyllisk for en dag.

Gammel 03-07-09, 08:46   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer vel litt an på hva man liker, tenker jeg.

Jeg synes dyreparken i Kristiansand er helt strålende. Hadde vi bodd i nærheten hadde vi garantert hatt årskort.

Derimot bor vi nært Tusenfryd og årskort hadde ikke falt meg inn... Klarer jeg å snike meg unna årets tur, så gjør jeg det. Snuppa synes det er gøy, men det holder nok med en dag i året når man ikke er stor nok (eller tøff nok) til å ta de store karusellene.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 10:08   #6
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har sesongkort på Tusenfryd... Veldig fan!
Dersom vi klarer å få det til så pleier vi å stoppe på Namsskogan Familiepark. En hyggelig og rolig park som Stesønn er blitt veldig glad i.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 14:29   #7
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slår også et slag for Namsskogan Familiepark. En park for fysiske unger. Todagers familie billett koster 990 kroner. Da er alt utenom en aktivitet inkludert. Skal dit med tantebarna i sommer, skal bli gøy å slite de ut!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 18:44   #8
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Slår også et slag for Namsskogan Familiepark. En park for fysiske unger. Todagers familie billett koster 990 kroner. Da er alt utenom en aktivitet inkludert. Skal dit med tantebarna i sommer, skal bli gøy å slite de ut!

Der har vi også vært, men det er fem år siden. Skal kanskje dit om ett par uker.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 18:31   #9
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Namsskogan er en koselig og rolig park. Noen dyr, barnas bondegård, klatrestativer og hinderløype, trampoliner, tråbiler og el-traktorer, og noen utfordringer for de litt større barna. Storegutta mine synes det er stas med krasjebåter som de kjører selv, strikktrampoline og en tøff "bob"-bane.

Jeg er litt lei Hunderfossen. Dyreparken i Kristiansand er det for lange køer i under høysesongen i hvert fall. -Den er koselig utenom sesong.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 22:06   #10
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Namsskogan er en koselig og rolig park. Noen dyr, barnas bondegård, klatrestativer og hinderløype, trampoliner, tråbiler og el-traktorer, og noen utfordringer for de litt større barna. Storegutta mine synes det er stas med krasjebåter som de kjører selv, strikktrampoline og en tøff "bob"-bane.

Jeg er litt lei Hunderfossen. Dyreparken i Kristiansand er det for lange køer i under høysesongen i hvert fall. -Den er koselig utenom sesong.

for meg ble Namsskogan litt i roligste laget faktisk. Begynte i dyre-enden og tok mitt sedvanlige jeg-vil-se-alt tempo. Det kunne jeg jo bare roe ned.. ellers hadde jeg gått gjennom parken på notime. Men parken var vel verdt et besøk altså. Vi kosa oss vi men jeg tror jeg er et mer Dyreparken/Tusenfryd/Sommarland menneske.

Hunderfossen besøkte vi for første gang i år (jeg var der når parken var bare et par år gammel) og kosa oss masse. Særlig var det populært med all kjøringa og guttungen kosa seg sånn med Gocart. "Raftinga" var en skikkelig nedtur.

Her vi er nå så har de noen små "parker" som jeg har lyst til å besøke. Blandt annet: http://www.polarzoo.no/ http://www.blanisselandet.no/ http://www.senjatrollet.no/
http://www.senjafamiliepark.no/

Gammel 03-07-09, 19:51   #11
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes Hunderfossen er drepende kjedelig! Tusenfryd, Bø i Sommerland og Kristiandsand dyrepark er veldig bra.

Gammel 04-07-09, 00:25   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilgi mine elendige geografikunnskaper, men hvor er namskogan?

Gammel 04-07-09, 08:11   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Trøndelag?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 08:37   #14
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Tilgi mine elendige geografikunnskaper, men hvor er namskogan?

Nordtrøndelag.

Vi var i Dyreparken i fjor. Det var en stor suksess, og vi leier hus på sørlandet og drar tilbake dit i år også.
Hunderfossen er ok.
Lilleputthammer var flott for to 5-åringer. Oversiktlig, lite kø og aktiviteter tilpasset akkurat den aldersgruppen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 13:10   #15
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Huldra: Du og Huldrefamilien er nok en litt mere høytempofamilie enn hva vi er, ja. Så jeg kan skjønne at det kanskje ble litt rolig der for dere. Vi brukte ikke tid på å se dyra på Namsskogan i år, men klarte uansett å bruke hele dagen i parken.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 14:38   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ingen som har vært i Mikkelparken?

Gammel 09-07-09, 01:01   #17
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vi likte oss i Bø Sommerland, men det er dumt at man er så veldig væravhengig der.
Tusenfryd er også ok for de som liker karuseller, jeg er en av de.
Dyreparken i Kristiansand liker jeg meg i, men man må ha 2 dager.
Det som virkelig trekker ned er prisene de har her i Norge, svindyr inngang og dyr og dårlig mat.

Gammel 14-07-09, 14:01   #18
amelia
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2007
amelia er litt kulamelia er litt kul
Standard

jeg anbefaler absolutt dyreparken i kristiansand. Den er et absolutt must! Og om barna dine er glad i dyr er nok også Langedrag verdt et besøk

amelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 20:27   #19
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Etter å ha lest om den på nett mange ganger stoppet vi på Amadeusparken i går. Det var en pussig opplevelse. Selvsagt var det spennende å mate mange dyr, men jeg er skeptisk på hvor ok de hadde det. F.eks så den ene fallabellaen så for meg ut som den hadde mark og et kaninbur med kaninunger stod plassert uten noen ansvarlig i nærheten ble kaninene løftet ut og herjet med. Ikke alle barn (eller voksne) viste helt hvordan de burde behandles. Å gå fra barn til barn i timesvis er kanskje ok for ungene, men for dyrene virker det nok mer som stress.

Jeg synes det var spennende å fore zebraer, men de spiser ikke akkurat som hester, de bruker tennene. Og strutene de var sammen med er ikke akkurat foriktige de heller.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 21:31   #20
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Høyt og Lavt er en ny klatrepark som befinner seg i Vestfold mellom Larvik og Kongsberg. Utrolig kul for alle som er over 110 cm og ekstremt kult for de som er over 140 cm

Jeg kjørte en 500 meter lang zip-line 35 meter over Lågen. Helt rått. For et adrenalinkick!!

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.