Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-09, 23:15   #21
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør man når noen legger til ved sin bøye?

Det er ikke tillatt å fortøye båten sin til andres brygger/bøyer uten lov. Alle som ferdes på sjøen bør vite såpass. Det er jo så frekt, så det syns jeg du kan rope ut om hvis du ser noen nærmer seg.

Når det gjelder å ankre opp, så er det lov. Men det er ikke lov å ta seg tilrette på andres innmark. Utmark kan alle benytte, men ikke gjøre hva man vil, som bråke/feste vilt eller forsøple.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 00:02   #22
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo uansett skikkelig sært å legge seg til 20-30 meter fra en hytte!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 00:08   #23
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville helt klart ikke ha likt det og ville absolutt sagt fra eller hengt opp lapp.

Gammel 04-07-09, 00:15   #24
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er jo uansett skikkelig sært å legge seg til 20-30 meter fra en hytte!

Ja, ikke sant? Jeg kunne iallefall aldri fått meg til å gjøre det.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 11:11   #25
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Min båtvante mann mener at bøya er altfor langt fra land. Han mener bøyer så langt fra land er kun for å markere territorium og er det et problem for dere så burde dere flytte bøya nærmere land.

Gammel 04-07-09, 11:24   #26
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det irriterer meg ikke akkurat, jeg bare syns at det er litt rart at folk gjør det og jeg liker ikke helt å ha dem så tett innpå meg.

Det overrasker meg ikke i det hele tatt at folk gjør det, for mange folk har ikke spesielt mye respekt eller forståelse for andre enn seg selv og høflighet er blitt en dyd.

Du må nok si i fra muntlig dersom du ikke ønsker at de skal ligge der. Et skilt bryr de seg ikke om.

Gammel 05-07-09, 20:55   #27
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Min båtvante mann mener at bøya er altfor langt fra land. Han mener bøyer så langt fra land er kun for å markere territorium og er det et problem for dere så burde dere flytte bøya nærmere land.

Jeg kan ta feil på avstandet når jeg tenker meg om. Det er plass for en stor båt mellom bøyen og bryggen med litt lange tau.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 21:09   #28
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan merke bøyen privat og be folk om å dra når dere skal bruke den. Det pleier å hjelpe å merke bøyen for å hindre at folk fortøyer der. Merkelig at folk velger å fortøye så nærme en hytte og i en bøye. Vanligvis når man ligger i uthavn, legger man seg på ankeret ellers fortøyer man til en gjestebrygge/havn.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 22:36   #29
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Kan du ikke bare skrive privat på bøyen med stor skrift?

Høres lurt ut.

Må bare innrømme at båtliv ble så veldig fjernt nå at jeg tenkte overskriften var en metafor

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 07:11   #30
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg kan ta feil på avstandet når jeg tenker meg om. Det er plass for en stor båt mellom bøyen og bryggen med litt lange tau.

Da blir det noe annet.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.