Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Menn og bleieskift og andre fordommer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-09, 17:25   #21
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menn og bleieskift og andre fordommer

Jeg tar gjerne en mann som vasker,rydder,lager mat og skifter bleier osv.

Jeg har en mann som lever opp til den der typisk mann myten, mye er sikkert min feil som har fått han så bortskjemt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:22   #22
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg har en mann som er ganske lik, huslig og tar sitt hjemme, inkludert bleier, men desverre har jeg veldig mange veninner med menn som sniker seg unna det de kan, så jeg kunne nok funnet på å komme med en slik kommenter. Har plenty menn i perifer omganskrets som aldri skifter bleier, står opp med ungene eller lager middag, og som kan komme med ytringer som: "nå har jeg passet ungene i to timer, nå må jeg få gå på pub."

...og jeg har ei bekjent som ikke slipper til mannen sin. Da datterne var tre år og sønnen 1 hadde han aldri hatt dem alene. Hun kunne ikke gå i butikken en gang mens mannen "passet dem" .

Jeg tror at i en del tilfeller kan det like gjerne være mannen som ikke slipper til som er problemet. Jeg kjenner flere eksemplarer av kvinnerasen som aldri er fornøyd med måten mannen gjør tingene på, og som "derfor like gjerne kan gjøre det selv. Da blir det jo litt feil å skylde på mannen når han ikke gjør noe...

Men stort sett kjenner har vi venner som er likestilte og deler på arbeidet. Noen har en rimelig rigid 50/50 deling da, og det blir nesten like ille, det også. I alle fall klager de ikke mindre

Gammel 31-07-09, 18:28   #23
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Uansett hvor irritert jeg må være på mannen min, eller omvendt, så hadde vi aldri funnet på å baktale hverandre. Jeg har noen venninner som konsekvent gjør dette når vi damene er samlet. Kan skjønne det er en form for utløp av frustrasjon, men det er jo ikke akkurat hyggelig mot din partner.
Synd for forholdet, synes jeg.

Signerer. Jeg snakker aldri dritt om mannen min, uansett hvor frustrert jeg er. Både fordi jeg synes at det er dårlig gjort mot partneren din, men også fordi det blir ensidig kritikk, som lett farger andres syn på mannen din. Feks er det ei som av venninnene mine som har klaget så mye at jeg rett og slett ikke begriper at de er gift, om han er så ille. Og jeg venter stadig at de skal gå fra hverandre, men neida, de virker jo lykkelige nok de Men jeg sitter jo igjen med et inntrykk av at mannen er en overvektig, lat slabbedask som knapt kan gjøre en ting riktig....

Men jeg tror nok at jeg blir sett på som litt innesluttet, som ikke deler ektefellefrustrasjoner.

Gammel 31-07-09, 18:38   #24
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg tror at i en del tilfeller kan det like gjerne være mannen som ikke slipper til som er problemet. Jeg kjenner flere eksemplarer av kvinnerasen som aldri er fornøyd med måten mannen gjør tingene på, og som "derfor like gjerne kan gjøre det selv. Da blir det jo litt feil å skylde på mannen når han ikke gjør noe...

Amen!

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men jeg tror nok at jeg blir sett på som litt innesluttet, som ikke deler ektefellefrustrasjoner.

Næsj - tror du? Jeg er ei sosial skravlebøtte, og jeg tror ikke noen ser på meg som unnesluttet selv om jeg ikke prater negativt om mannen min eller ekteskapet mitt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 18:39   #25
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk høre en slik kommentar i helga da jeg reiste bort. "Jada, menn klarer nok å ta seg av ungene noen dager, men de klipper jo ikke negler, gir dem skikkelig mat og sånt".

Her er det sånn at jeg liker å reise bort, for da er det så deilig ryddig når jeg kommer hjem igjen.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.