|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Jeg er meget fornøyd med mitt nye innsamlingssystem: En kurv på badet opp, en på soverommet vårt og en i kjøkkenskapet til kluter og slikt. Spesielt er jeg fornøyd med den sistnevnte, for der blir det typisk kokvask-ting.
![]() |
#23 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Vi har bare to kurver, en for mørkt tøy og en for hvitt/lyst tøy. Når jeg skal vaske finsorterer jeg kurven i 90 grader, 60 grader kok, fint tøy 30 og 40 grader og ull 30 og 40 grader.
![]() |
#24 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Vi har en kurv i kjelleren som vi kaster alt oppi. Når den er full, bæres den inn på vaskerommet til sortering:
![]() |
#25 |
Textrovert
|
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?
Samme her. Eller sortere og sortere. Det som skal spesialbehandles legges i en plastpose. Da husker vi at det er noe spesielt med det plagget. Ellers slenges alt inn på 40 grader. Ull på ullprogram. Har vi nok håndklær/sengetøy til en full maskin, kjører vi det på 90. Vi har så lite hvitt tøy at det er sjelden eller aldri behov for å vaske dette separat.
![]() |
#27 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Jeg er på linje med Lille Ru. èn skittentøyskurv nede, til kluter (lar dem tørke først), sokker på avveie og denslags, èn på soverommet, og to på badet. Der er det èn til finvask og alt som jeg ikke vil at Langøre skal slenge inn i vaskemaskinen sammen med resten, og èn til resten (sorterer før vask).
![]() |
#31 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?NaziNin har følgende kurver til skittentøy:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Passiv
|
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Jeg har ikke oppsamling av skittentøy. Jeg sparer på rent tøy jeg. I schwære mengder sånn at det tar en time å bare brette og sortere det og få det i skapene. |
![]() |
![]() |
#35 |
Pauset
|
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Her har vi følgende kurver: |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Klesvaskregime - innspill?Ser at jeg er en av de få her med bare EN skittentøyskurv. Jeg sorterer når jeg setter på en vask. Om det skjer underverker og gubben skulle finne på å sette på en maskin, så skjer som oftest det i forbindelse med web-cam og online sortering ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Salt in the rainbow
|
![]() |
#40 |
Protonterapeut
|
Det er der innsamlingskurven på kjøkkenet kommer inn. Der er det mye 90-vask, og så fyller jeg på med håndkler og diverse når jeg kommer ned på vaskerommet.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|