Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvis du skulle bygd et hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 12:08   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle bygd et hus

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Noe slikt kan være stilig, men samtidig ugunstig i vår fase av livet... med en ettåring, og håp om flere i de kommende årene...

Ja, det kan det være, men hvis det er litt fram i tid med husbygging, så er dere kanskje over den aller minste småbarnstiden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 17:34   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Spesielt lekkert med de utelysene da. Hvor fant du dette?

På internett. Det lå her tror jeg.

http://www.trendir.com

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 18:33   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har snust litt på å bygge - heeelt på tittenivå - og har forelsket meg i et inngangsparti og innetrapp... med skifer på platå og trapper. Dette synes jeg var lekkert.

Det eneste jeg vet om romindeling er at jeg vil ha stort åpent kjøkken i tilknytning til stue og en rett tomt med stor og vid terrasse rett ut uten trapper til gressnivå.

Gammel 07-09-09, 08:47   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Enten et veldig firkantet murhus noe som det øverste her eller i Sveitserstil.

:drømmer om gammel, nyrestaurert Sveitservilla:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 08:55   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MegaMie: En nabo på feltet vårt har det huset. Selv valgte vi å bygge (ut over et hus som passet på tomten og en planløsning som passet oss) et moderne trehus med rene linjer.

Dette er huset vårt (en sterkt modifisert Maja til Mesterhus) på en smal tomt:

Gammel 07-09-09, 08:57   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Marikken sitt murhus er veldig nær det vi hadde bygget hvis vi skulle det, tror jeg.

Gammel 07-09-09, 09:24   #7
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Karakter fra Systemhus:

Men vi kikket også på dette, var noe rimeligere.

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Men foreløpig blir det ikke noe bygging på oss, for mye styr når vi har to små.

Gammel 07-09-09, 09:33   #8
Left
Passiv

Standard

Karakter fra Systemhus

Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 10:06   #9
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

MegaMie: En nabo på feltet vårt har det huset. Selv valgte vi å bygge (ut over et hus som passet på tomten og en planløsning som passet oss) et moderne trehus med rene linjer.

Dette er huset vårt (en sterkt modifisert Maja til Mesterhus) på en smal tomt:

Lekkert! Jeg liker hus i den stilen, men ser at det ikke vil funke der vi har lyst til å bygge. Må nok belage oss på 1 1/2 etasje og heller ha større grunnfalte. Tomta ligger ved stranden i flatt område, men er på godt over et mål.

Gammel 08-09-09, 10:21   #10
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Her er tegningene på vårt hus, nå er vi ferdige!!
Er et stort vindu til på den kortveggen med mange vinduer. (Tre like ved siden av hverandre)

Gammel 10-09-09, 09:19   #11
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Ser det er en del flate tak her. Har blitt fortalt at det var noe av det verste man kunne ha i vårt regnfulle, snørike land jeg?

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 09:45   #12
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får ihvertfall utrolig lyst til å bygge hus når jeg ser denne tråden!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:17   #13
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Jeg får ihvertfall utrolig lyst til å bygge hus når jeg ser denne tråden!

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:31   #14
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Aah.. Det skulle vært et arkitekttegnet, moderne funkishus, med mye glass, stål, betong og grånet lerk..

Litt sånn, men noe mindre lerk:

Gammel 08-09-09, 10:15   #15
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Aah.. Det skulle vært et arkitekttegnet, moderne funkishus, med mye glass, stål, betong og grånet lerk..

Litt sånn, men noe mindre lerk:

Jeg tror jeg er enig med Salt. Lekkert!

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 10:31   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det får jeg også, men jeg er litt annerledes i smaken enn mange andre, siden jeg ikke liker "funkis"/moderne.

MegaMie: hva med planløsningen i nexus er det du ikke liker da? Det har nemlig det aller meste jeg vil ha... (Jeg har liksom opparbeidet meg en del sånne ideer... tre soverom oppe, så vi kan ligge i samme etasje som ungene, men et nede så vi kan la ungene overta oppe når de blir gamle nok til å sove i en annen etasje enn meg (hvilket er fortsatt noen år til) og toalett rett innenfor inngangen til "skitne sandkasseunger", og eget vaskerom, etc...)

Gammel 07-09-09, 10:56   #17
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ett plans hus er drømmen min, noe ala dette

Gammel 23-10-09, 10:01   #18
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

Ett plans hus er drømmen min, noe ala dette

Dette er helt min stil også. Skal jeg bygge hus blir det alt på et plan.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:34   #19
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det måtte blitt et pippihus, Ville Villekulla:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 11:12   #20
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dovregubben fra âlvsbyhus

HVORFOR syntes aldri bildene mine?
Ser bare røde kryss selv.. ser andre dem?

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.