|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg er fremdeles like lite bekymret. Burde jeg bekymre meg? Ingen av oss er i noen risikogruppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret
Dette er ikke de første i barnehagen. Var et par meldinger tidligere i høst også. Bortsett fra at man konstaterer faktumet, så har vi vel ikke tenkt så mye mer på det enn ellers. Er nøye med hygienen, og ser jo om de er i ferd med å bli syke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretOk. Har ikke hørt om noen tilfeller før jeg. Ikke i vår barnehage i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Pauset
Det var påvist, samt mykoplasma lungebetennelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Pauset
Rettelse: 2 var vel påvist, og 3 med lungebetennelse. (annen tråd) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn innklegg er jo informative, hva iallverdebn er vitsen med å kludre til den allerede kompliserte informasjonen rundt dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Jeg prøver bare å få så mange som mulig til å se alle sider av informasjonen rundt denne influensaen og vaksinasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Passiv
|
Hvorfor skal man ta vaksinen i avisene egentlig? Lager de egne vaksinasjonspoliklinikker i redaksjonen? |
![]() |
![]() |
#29 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
![]() |
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg kommer ikke til å vaksinere verken småen eller meg. Vi har hatt svineinfluensa i huset allerede, men var bare min kjære som ble syk. Vi andre levde i samme leilighet uten å bli smittet.
![]() |
#30 |
Mother of Dragons
|
Hvilke kriterier bruker du for å avgjøre for deg selv hvilke sider som er riktig informasjon og hva som er bare vås?
![]() |
#31 |
Truth is in the x-files
|
Jo, og det er derfor myndighetene pusher "vaksiner", det er egentlig bare kontrollert infisering for å fylle denne kvoten. Norske myndigheter har jo nære bånd til USA og legemiddelindustrien, og hvorfor ellers fikk Obama fredsprisen lixom? Det var jo bare et bokføringstriks for å overføre hans andel av honoraret. Og Jagland spilte rollen som uvitende medsammensvoren perfekt, med sin dårlige, stotrende engelsk!
![]() |
#32 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretOg der var Kif, på vegne av vanvittig mange. Det er alarm!
![]() |
#33 |
Nybegynner
![]() |
Nei det har jeg ikke og det er akkurat derfor jeg ikke skal bare blint tro på alt som avisen skriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Mother of Dragons
|
Enig. Avisene har skrevet mye vrøvl de siste ukene om dette.
Egne instinkter? Hvordan kan man ha instinkter for en risikovurdering som en eventuell vaksine er?
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
Jeg er så DRITTlei (unnskyld meg) av alle som skriker til andre at man for all del ikke ta vaksinen for man kan dø og bli steril og få kreft, og jeg vet ikke hva! Og det at disse personene jevnt over hverken jobber med emnet, eller er tilstrekkelig orientert for å foreta en medisinsk korrekt risikovurdering for/ mot, så har det fått meg til å helle for.
![]() |
#37 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Det eneste lille men, er vel at mistanken om at Folkehelseinstituttet og WHO gir rådene sine aller mest utifra hensyn til befolkningen som en helhet? Ikke utifra hva som er best for den enkelte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Mother of Dragons
|
Det er helt riktig, og det er jo som oftest veldig stor sammenfallenhet, men ikke alltid.
![]() |
#39 |
Nybegynner
![]() |
Greit instinkter er kansje feil ord å bruke, jeg er opprinling Engelsk og ikke Norsk og kunne ikke komme på et annet norsk ord for "gut feeling".
Grunnen til et demokratisk rettsystem er at den som er anklaget skal få muligheten til å visse alle sider av hendelsen som han er anklaget for. Ikke bare siden fra anklageren men siden fra forsvaret også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Passiv
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg kjenner at jeg blir litt matt når dette med vaksinasjoner kommer opp. For den motstanden enkelte har mot å la seg selv eller sine barn vaksineres kan i verste fall gjøre at noen dør av sykdommer som tidligere var mer eller mindre utryddet. Det er bare trist å se at det kollektive løftet for å forebygge ikke angår enkelte. |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|