|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Nå er de eldste mine så store at de sier i fra om de har ubehag ved feber og når de ber om paraset så får de det. De ber ikke om det om de ikke er skikkelig dårlig og har veldig vondt likevel. Men småtten her får når feberen overstiger 39 grader eller hvis jeg ser at han har vondt eller føler ubehag. |
![]() |
![]() |
#22 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg pleier å gi febernedsettende når temperaturen passerer 39 grader. Er almenntilstanden dårlig ved lavere feber så hender det at jeg gir febernedsettende da også.
![]() |
#24 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Stakkars lille vennen!
![]() |
#25 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Signerer! Her er det allmenntilstanden som avgjør. Kan de få det bedre med medisin er det ikke mye å lure på spør du meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bølle
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() |
#28 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Allmenntilstanden til barnet er den beste pekepinn på om barnet bør få paracet. Febernedsettende medisiner kan få andre symptomer (sår hals, vondt i hodet etc.) til å forsvinne, men så små barn har vel uansett problemer med å fortelle hvor det gjør vondt?
![]() |
#29 |
Stiv
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Hvis almenntilstanden er redusert, ville jeg absolutt gitt febernedsettende ved såpass høy feber. Prøver også å gi en pille ved høy feber ved leggetid, det gir bedre nattesøvn for både foreldre og barn.
![]() |
![]() |
#30 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg gir vist den overstiger 39,5 på kveldene, eller jeg ser de har veldig ubehag.
![]() |
#31 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Har ungene over 39 får de febernedsettende av meg selv om de virker rimelig oppegående. Så høy feber er ikke godt for noen ting.
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Takk for alle svar og synspunkter.
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg er ganske hysterisk på feberområdet, men det er jo fordi Lille B har vært skikkelig syk noen ganger, med sykehusinnleggelse og hele pakka. Uten andre spesielle symptomer enn feber. Så jeg ville nok vært på legevakta for noen timer siden.
![]() |
#34 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Om barnet har hatt feber i 3 dager kan man godt ringe legen, men om feberen tydligvis er på vei tilbake ville ikke jeg ringt.
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
Det gjelder vel bare hvis allmenntilstanden er OK? Er allmenntilstanden dårlig ville jeg kommet meg til legen mye før tre dager.
![]() |
#36 |
Borte
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg ville prøvd å vente til leggetid med paracet'en. Vesla mi sover alltid veldig urolig når hun har feber, mens en paracet gir henne bedre søvn. Nattesøvnen er viktig.
![]() |
#37 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?
Her er fra felleskatalogen; |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme lege også da kanskje |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Takk for svar.
![]() |
#40 |
Absolut ateist
|
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|