Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 15:49   #1
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går kanin og marsvin sammen i buret? + litt mer spm.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

I dag er det bestemt at vi skal gå til innkjøp av 1 kaninjente i eget bur og 2 marsvinjenter i samme bur. Kan vel hende de kan leke sammen utenfor burene for det selv om de ikke bor sammen kaninen og marsvinene eller?

Jeg ville ikke latt en kanin og marsvin "leke" sammen, da kaninen fort kan komme til å skade marsvinene. (Ikke at kaniner akkurat er noen killermaskiner da altså, men de er jo større en marsvin, og har kraftige bakbein.) Men de kan jo få hilse på hverandre da. Mine marsvin hilser i blant på kattene mine.

Jeg synes forøvrig det er helt utrolig at mange dyrebutikker lar marsvin og kaniner stå i samme bur.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:56   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De skal som mange skriver her IKKE gå i samme bur. Kjøp to marsvin.
Kaniner og marsvin bør heller ikke leke sammen. Kaniner er altfor voldsomme og fysisk overlegne marsvin og du risikerer bare at de blir skadet. Men de kan jo stå inntil hverandre med burene da evt.

Kaniner lever forøvrig i kolonier, mens marsvin lever i flokk og har tettere relasjoner. Det forteller jo egentlig litt om hvordan de bør leve i fangenskap også.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:57   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

De skal som mange skriver her IKKE gå i samme bur. Kjøp to marsvin.

Peker på innlegget mitt rett over ditt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:00   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.