Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 12:54   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere bestemt barnas antrekk til 17. mai?

Tenker nok at det blir en pen shorte og en pen sort bukse. Han er 11 1/2 år. Ingen av oss har noen gang hatt bunad men jeg ønsker meg veldig.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:52   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Yngste skal ha bunad, mellomste passer nok ikke bunaden mer, så da blir det dress i alle tilfeller. Tenåringen er i mellomåret og er uten bunad i år. Hun er lang som bare det og det finnes ikke jentebuander i kista som passer. Neste år er hun konfirmant i ny bunad. Tenåringen kan få kjøpe seg skjørt eller kjole og pene sko og jakke.

En litt rar 17. mai etter å ha hatt bunadskledde barn hvert år i 12 år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:12   #3
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Vi tar det peneste de har i skapet, that's it.

Sånn blir det her også. Jeg skal selv ha bunad. Eldstedatter på snart 8 har fått innvilget en bunadspause, hun syns pene kjoler er finere enn bunad. Syns det er viktigere at hun føler seg fin enn at jeg syns hun er fin. (Jeg syns hun er fin i kjole også da, men bunad er min nummer en!)

Gammel 05-04-10, 12:49   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Eldste på 14 kjører nok olabukse og skjorte eller annet som passer over gipsen. (Benbrudd og gips til lysken. )

For minsten blir det nok første 17. mai uten bunad, har kjøpt inn pensko (som erfaringsmessig alltid er håpløst å få tak i når det nærmer seg) og så har han penbukse, skjorte og vest.

Og jeg skal ha på meg bunaden min for første gang på 10 år, ENDELIG passer den igjen. (Hvem kom på at å gi bunad til konfirmasjonen er en god idé? Men på pluss-siden er jeg nå samme størrelse som jeg var til konfirmasjonen. )

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:52   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pleid å bruke by-torinn festdrakt de siste åra. Nå er største i str 98 - så den er for liten til storebror. Om han vil ha ny eller om han vil ha på seg noen av finklærne han allerede har (han har nemlig veldig mye fint takket være en shoppinggal mamma - som selger videre )

Gammel 05-04-10, 12:56   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei - den tid, det stress.

Gammel 05-04-10, 12:58   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nei - den tid, det stress.

Samme her. Jeg raser nok rundt i hysteri 16.mai.

Gammel 05-04-10, 13:01   #8
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mari skal ha dette antrekket, bare med grå vest og langermet topp.
Stian skal ha dette antrekket, men med penbukse

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:03   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Å, nå kom jeg på dinosaur-vesten! Den skal selvsagt Hassel ha på seg. Den kommer til å bli veldig fin med is på. (Dinoene må jo også få is, regner jeg med).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:13   #10
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storebror skal ha enten bunad eller dress, han har ikke bestemt seg hva han helst vil ha enda. Lillejenta ender vel med en kjole tenker jeg. Jeg vet ikke hva jeg skal ha selv, usikker på om jeg får på meg bunaden min. Mannen skal ha bunad.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:48   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge har Gudbrandsdalsbunader, men jeg bør se over Plutten sin, sjekke hvilke deler som passer sammen i år osv. Og så er sko alltid vanskelig - nye bunadsko har en tendens til å gnage/kjippe, joggesko ser ikke så pent ut.

Gammel 06-04-10, 12:30   #12
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Begge har Gudbrandsdalsbunader, men jeg bør se over Plutten sin, sjekke hvilke deler som passer sammen i år osv. Og så er sko alltid vanskelig - nye bunadsko har en tendens til å gnage/kjippe, joggesko ser ikke så pent ut.

Acsa: Ta en titt på skoleuniformsskoene de selger her når du kommer over. De har masse pene svarte sko, også joggesko som er helt ensfargede og ser fine ut.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:48   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

W har dress, og vil sikkert ha på seg den.
Lille E har arvet bunad fra slekten i USA/Australia, og bare mor får ordnet ny skjorte blir nok det antrekket, i hvert fall litt av dagen. Penkjoler i en eller annen form står høyt på ønskelisten og det kan nok hende at vi må skifte litt.

Gammel 05-04-10, 13:53   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det har jeg ikke tenkt så mye på, men siden jeg har surret meg inn i denne tråden kan jeg fortelle at vi har noen bunader som Propellen har arvet fra fetterene sine, skal nok ha på en av de.
Må ut å kjøpe pensko.

Gammel 05-04-10, 13:58   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

HARDANGERBUNAD! Den vakreste av alle!

Gammel 05-04-10, 13:58   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Poden har ein festdrakt han fekk til 1-årsdagen sin. Den er nok passe i år også. Starta som bukse, og no er det nikkers.

Storesøster må ha noko nytt. Hennar festdrakt var i kortaste laget i fjor (strl. 110), så me må finne på noko nytt i år. Eg synes det er søtt og sutaslaust med festdrakter til barn, og eg har sett meg ut eit par alternativ på nett. Lite utval her, og eg tykte ikkje dei var spesielt fine heller. Dessutan er det lett for at "halve" bygda endar opp med same typen.

Skulle gjerne hatt ekte bunad til barna, iallfall storesøster, men det stiller jo i ein heilt anna prisklasse.

Sjølv er eg svært glad i å gå i bunad.

Gammel 05-04-10, 14:13   #17
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vinterdress

På 17 mai bruker det å blåse,regne,hagle,snø og blæ.

Føreste 17 mai til trurbo han var 14 dager da ha sauskinnsposen og masse ullklær på han i vogna for det var dritt vær.

For satt snoppy nedtrødd i vogna i voksiposen, med vinterjakke på og lue og votter
I fjor ble det så varmt ut på dagen at vi måtte skifte til tynnere kjole en strikka bunaden

17 mai er noe dritt

Sist redigert av Honda : 05-04-10 kl 14:44.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 14:29   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Tja
Minstemor er grei, hun har ny fantasibunad i år. Må bare skaffe ny skjorte og sko, som alltid.
Mellomste har mørk grå dress med smale striper, den er innmari tøff ! Skjorte og slips finner han nok ut av selv. Har nok å ta av etter storebror.
Eldste har fått ny dress i år, samme type som broren. Han vil nok ha noe røffere skjorte og heller skjerft enn slips tenker jeg, det får han bestemme selv. Han trenger sko, det er like håpløst hvert år, i fjor måtte mannen min dra hjem etter joggeskoa pga gnagsår.

Jeg er vel den største utfordringen i år, størrelse hval.

Gammel 05-04-10, 14:35   #19
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da minnet meg på at eg må legga ned og ut to Hardangerbunader.

Og denne gangen trur eg nok at eg ikkje slepper unna med bare nokre enkle knep, her må da nok alvorlig tilpassing til. Skal bli interessant og sjå om dei bunadane henger saman på slutten av dagen. *dårlig erfaring*

Gammel 05-04-10, 17:59   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har jeg ikke ofret en tanke. Og jeg syns matrosdress er fint, men kanskje ikke akkurat til mine gutter som begynner å bli voksne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.