Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-22, 13:05   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg er ferdig med å kjøpe gave til de 20 som får.

Gammel 13-11-22, 20:19   #2
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker julegenser til meg selv.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-22, 23:20   #3
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Har kjøpt loddkalendre fra korpset. 50 kr stk og støtter en god sak. Har støttet en annen god sak og bestilt noen bokser fra Nordkak, så da er litt julebakst unnagjort også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 09:55   #4
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker sokker av restegarn nå, men ser at jeg må supplere litt når det gjelder det mest slitesterke garnet. Traktorgenser str 3 år er neste på programmet, hvis jeg da ikke faller for fristelsen og strikker en Moby Sweater til. Bør klare å holde meg, da! Ellers har jeg kjøpt sjokoladekalender fra rideklubben, og satser på at jeg vinner vaksine til hest. Kan sikkert veksle den inn i 37 koronavaksiner.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-22, 10:30   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått bekreftet at svigermor kommer som julegaveespress i kløpet av uke 49, så da må jeg ha alt av svigersgaver klare så tar hun det med

Alle foreldrene våre har jeg tenkt får skolefotografbilder av ungene, og bøker. Usikker på svigerfar, pappa: Krim. Mamma, svigermor og stesvigermor: ei bok jeg har lyst å lese selv. Men svigerfar et jeg ikke. Mulig det heller blir en kveil med strandamør, de har endelig begynt å lage det på kveil igjen. Et par uker etter at han var her på høstferie dukket det opp i butikkene.

Søstrene til mannen får mimmi-juletrekule, men de to tenåringssøskenene hans er jeg usikker på.

Jente på 13 og gutt på 15, som altså er mannens (hals)søsken.

Tantegutten på 2 er en relativt lett sak, han er førstefødt og har ikke akkurat alt fra før. Han har en mor som er veldig opptatt av gjenbruk etc, så egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe en stor eske med brukt duplo min bror skulle selge etter sine unge, men han har desverre solgt den allerede. (Og mine unger vil IKKE gi slipp på sitt... vi får jobbe litt med de, jeg kan ikke ta vare på ALT!) Jeg liker arv og gjenbruk, men som gave synes jeg det er litt vanskelig, men til denne tantegutten vet jeg at for min svigerinne ville brukt plast være bedre enn ny plast, jeg har snakket med henne om det også, så vi får se hva vi finner på. Skal sende med bursdagsagave også, for han er født rett over nyttår.

Tanteungene på min side har jeg sånn løselig en delvis plan på i alle fall, men de havne litt sånn i samme kategori som mannens halvsøsken. Jeg kan gi dem en juletrekule, for de fikk eget tre på rommet i fjor, men må finne på noe annet også.

Foreldrene deres, altså bror min og kona, ahr jeg egentlig kjøpt juletrepynt til, for de skyulle flytte og ha nytt høyt juletre pga høyere takhøyde, så de trenger mer pynt, men så trøbler kommunen , så det er ikke denne jula de får opp det treet nei, så vi får se hva jeg finner på der...

Noen sånne oppmerksomhetagaver til noen av mine tanker og onkler, og ei kusine av meg.

Også er det fire unger ja, tremenniner av ungene, de har jeg ikke kontroll på enda. Men det blir noe, det ordner seg.

Da er et mannen, og ungene våre.

Men det som må i boks først er det svigermor skal ha med seg, så det bør jeg helst få på plass nå på lørdag, for de neste to lørdagene er jeg så opptatt og så kommer hun.

Gammel 21-11-22, 08:12   #6
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Så, da er det vel på tide å våkne. Det blir pakkekalender på 15-åringen, fikk bestilt en røys i går, og fikser resten denne uken. De to eldste får flaxkalender og noen kroner de kan velge å kjøpe sjokoladekalender for eller bruke til noe annet ufornuftig. Et par julegaver er bestilt også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 08:24   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må starte på pakkekalender. har noen julesokker liggende innerst i skapet kjøpt på sluttsalg i fjor og noen sjokoladebiter. Ellers er det tomt. Jeg får husje meg ut i noen butikker. jeg hr bedt om ønsker til pakkekalender. Det høres kanskje voldsomt ut, men de får mye praktisk og mye smått uansett.

Jeg trodde på et tidspunkt jeg kunne komme til å strikke en del gaver. men det toget gikk i oktober en gang. Jeg har noen votter, men ikke til så mange.

Gammel 21-11-22, 08:30   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestilt ferdig-kalendere til ungene i helga, da bør de være på plass før 1. desember.

Stort sett kontroll på gaver, bortsett fra egen 9-åring, som ikke lenger leker så mye med ting men samtidig synes klær er kjedelig.

Gammel 21-11-22, 09:04   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må piske familien til å kjøpe kalendergaver i løpet av uka. Er ellers godt i gang med gavehandlingen, men har fortsatt litt igjen ...

Gammel 21-11-22, 09:14   #10
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her er barnas kalendergaver ferdig pakket og klare. Jeg har laget årets sylte, den ble veldig god. Og så er vi over halvveis i gavehandelen i alle fall. Håper vi får de siste ønskelistene snart for det er en del gaver som må sendes i posten.

Jeg har kjøpt noen bokser ferdig pepperkakedeig som de to yngste lager pepperkaker av sammen med venner etter skoletid minst en gang i uka. Til jul bruker jeg hjemmelaget deig, den er absolutt best, men som hverdagsaktivitet for barna må det være noe enkelt og som de kan styre med selv uten min innblanding.

Gammel 21-11-22, 09:15   #11
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ferdig med kalender til begge ungene. Må bare pakke inn til lillesøster fordi jeg synes papiret vi hadde fra i fjor var stygt. Er ferdig med å kjøpe inn mange av julegavene også, og det er rekordtidlig. Mannen min får en skinnveske som går veldig mye over budsjett, men han fikk ikke gave i fjor, så det fortjener han virkelig.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 09:19   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk handlet og pakket inn mange gaver i helga, det var egentlig ganske hyggelig. Ikke noe stress involvert, bare «finner vi, kjøper vi»-stemning.

Gammel 21-11-22, 09:52   #13
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde meg et raid på lørdag og fikk i hus det meste av kalenderpakkene til ungene. En plan om å stoppe utenfor kiwi og handle pålegg til lunsj (og ha med en pizzasaus jeg kjøpte på lørdag = ostesmørbrød-uke) og derved gå innom lyreco som ligger i samme bygg og ordne noen tusjer til minstemor, utgikk da jeg 1) tok en annen vei til jobb og 2) helt glemte det i fokuset på å huske å kjøre til et nye kontorbygget (vi flyttet nemlig forrige uke, jobben altså, og derved valgte jeg en alternativ vei også, og, ja....)

Menmen, kan gjøre det i morgen. Om jeg gidder å kjøpe pålegg eller bare nøyer meg med kriselageret av syltetøy får vi se, for kurs sist del av uka uansett. Årlig før-julstradisjon det også i det siste, 2 dagers kurs som derved gjør at jeg ikke får tatt shopping-feriedag black -friday som jeg pleide. Utenbys, med julebord om kvelden så ikke ut på byen og shoppe der heller. Menmen, jul blir det

Gammel 21-11-22, 12:48   #14
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg fikk endelig kjøpt julegave til samboeren på black week-tilbud!

Gammel 21-11-22, 12:58   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Jeg også! I tillegg til den perfekte kalendergave til eldstejenta, som måtte slenges med i bestillingen for å få aktivisert den ekstra rabatten hos Boozt (minst to varer).

Gammel 21-11-22, 13:06   #16
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg også! I tillegg til den perfekte kalendergave til eldstejenta, som måtte slenges med i bestillingen for å få aktivisert den ekstra rabatten hos Boozt (minst to varer).

Og jeg!

Gammel 21-11-22, 15:05   #17
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pakket inn alle julegavene vi har i huset, ca. 90 % tenker jeg og har fått bestilt noen til, så jeg er snart i mål.

Vi har også fått rimet av fryseren i helga og har fått all restemat inn på ukeplanen for middager, så nå blir det god plass til julemat og julebakst som skal fryses.

Dessuten har jeg lagt planer for alt som skal kjøpes og produseres før jul, så det skal bli tid til alt.

Akkurat nå kjennes det som om jeg har grei oversikt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 15:25   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi har også fått rimet av fryseren i helga

Har du noen tips til hvordan man gjør det best mulig? Vi har et gammelt fryseskap i kjelleren som plutselig ble veldig isete, men vi har ikke aviset det før, så vi er usikre på hvordan vi skal få det til uten for mye søl og vann som renner, osv.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-22, 15:29   #19
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Har du noen tips til hvordan man gjør det best mulig? Vi har et gammelt fryseskap i kjelleren som plutselig ble veldig isete, men vi har ikke aviset det før, så vi er usikre på hvordan vi skal få det til uten for mye søl og vann som renner, osv.

Ikke meg du spør, men disse er geniale. Bare legg dem nederst i fryseren så suger de opp alt vannet uten søl.

Gammel 21-11-22, 21:03   #20
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg setter inn bakeboller med varmt vann, og så bare tørker jeg og fjerner is underveis. Mamma brukte hårføner, det var bra genialt, og går ort. Jeg bruker bare noen brukte badehåndkler eller noe og legger i bunnen og tørker opp.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.