|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#441 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåTakk, Pebbles! Det innlegget satte ord på mye av det jeg tenker nå også. Jeg har ungdommer hjemme og jeg jobber med ungdommer. Jeg har vondt av dem nå, de har ikke engang en dato å forholde seg til. Nå skulle jeg virkelig ønske at regjeringen hører på fagpersoner og åpner skolene for flere og eldre trinn. De trenger det!
![]() |
#443 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Jeg synes det er vondt å se mellomste her. Jeg har aldri sett henne i nærheten av så trist, lei, full av håpløshet og frustrert som nå. Det bør komme en tentativ dato, de trenger håp. Og dessuten blir ungdommene rundt her mindre og mindre forsiktige når de ikke har et håp om bedring.
![]() |
#444 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg opplever egentlig ikke at veldig mange ler av og bagatelliserer alt som avlyses for ungdommene nå. Mitt inntrykk er at de fleste voksne har stor forståelse for at det er vondt og fortvilende. Men ellers et bra innlegg ja.
![]() |
#445 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåTakk for at du delte, Pebbles
![]() |
![]() |
#446 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåTakk for deling, Pebbles. Har en russ i huset og har tenkt mange av de samme tankene selv. Husets russ har ikke ytret en eneste klage og ser at dette handler om noe større.
![]() |
#447 |
intro
|
Samme her. Jeg opplever ingen slik bagatellisering rundt meg.
![]() |
![]() |
#448 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåEnig Bluen og dere andre. Jeg er imponert over hvor godt ungdommene rundt meg takler dette. Det må være beintøft.
![]() |
#449 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåSå godt skrive, bluen! Veldig enig i det der!
![]() |
#450 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåPebbles: Mor til en av eldste sine venninner er helsesøster (det heter vel ikke det nå) på ungdomsskole og delte akkurat det hun la ut. Mye sant i det!
![]() |
#451 |
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåVeldig enig jeg også. Jeg er leder for fritidsaktiviteten til eldste, og vi skulle sendt en gjeng av de eldste utøverne våre til VM i påsken. For flere av dem skulle det vært avslutningen på "karrieren" og et skikkelig høydepunkt, og nå er det utsatt til høsten neste år. Alt av konkurranser og arrangementer for hele gjengen er avlyst, også for de yngre. Sånt er det jo masse av, men jeg har jommen ikke hørt mye klager fra verken barn eller ungdom i denne tiden. Heldigvis opplever ikke jeg heller at voksne rundt oss bagatelliserer disse tingene, tvert imot.
![]() |
#452 |
I mål
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåDet er så vanskelig for elever som sønnen din og andre med tilsvarende utfordringer, Guttemammis. Jeg skulle så ønske at de forstod det, alle som står fram i media som selverklærte smitteeksperter og synes at skolen kan være stengt til august. |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
I mål
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg kjenner faktisk at jeg vurderer alvorlig å be Dagbladet slutte å støtte opp om alle de selverklærte smitteekspertene som skal holde barna hjemme og står fram med type "Vi skjønner ikke hvorfor de skal åpne igjen". Hvorfor skal de få førsteside og fri taletid? Skulle gitt dem en tur rundt til barna i Norge så skulle jeg fått vist dem hvorfor de skal åpne igjen, for å si det sånn. Jeg tenker også at det er ugreit å tvinge med seg barna inn i eksponeringen av saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Tittel og tittel....
|
Jeg har ikke lest mye dagbladet, men alt jeg ser er jo sånne type artikler så det virker nesten som at de har en agenda om å overbevise folket om at det som skjer nå er kjempefarlig.
![]() |
#455 |
I mål
|
Riktig. Eller de slår jo opp andre ting også, men det er klart at dersom man ikke selv klarer lese og ta stilling til informasjon, er det lett å lese dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåDagbladet har virkelig blitt en søpleavis. Deres eneste agenda er å spre frykt og å sette grupper opp mot hverandre. Alt pakket inn i blinkende rammer som varsler at dette er KRIG!
![]() |
#457 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåNå er det ikke bare Dagbladet heller. Selv Aftenposten har førstesideoppslag med en professor fra NTNU som skal holde barna sine hjemme. (Det står ingenting om hva han er professor i og jeg trodde ikke det var særlig mange som ble professor i en alder av 34.)
![]() |
![]() |
#458 |
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåDet er dessverre ikke bare dagbladet som har slike. I Aftenposten er det en professor som mener andre land ser på Norge som forsøkskaniner.
![]() |
![]() |
#459 |
intro
|
Så sant som det er sagt.
![]() |
![]() |
#460 |
koko
|
Jeg ble nysgjerrig og Google hadde svaret. Norges yngste professor innen elektronikk som 29-åring. (Biometri og smartteknologi.) Glup type, men enig i at han ikke er en av de som kan stille med ekspertise på koronafeltet.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|