|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald Trump
Ja, men Trump virker MYE mer vital. Han har en helt utrolig driv gjennom de valgkamparrangementene sine. Og de er lange! Biden virker gammel og trøtt. Jeg tror det har hatt en del å si i innspurten. Særlig det at Trump så veldig fort var frisk som en fisk etter Covid19. Vitalitet og styrke er nok noe som bikker positivt for mange.
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er synd at det bare er pengene som bestemmer i USA, for det må jo finnes noen flere oppegående damer eller menn som er litt yngre som kunne gjort en bra jobb som president. |
![]() |
![]() |
#3 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Og jeg lurer fortsatt på hvorfor ikke USA klarer å hoste opp en noe yngre person til å bli president men det går vel på penger..
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Enig. Han virket sliten mens han holdt talen synes jeg.
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Donald TrumpHan ER gammel. Han fyller 78 år senere denne måneden. Han blir tidenes eldste president hvis han vinner. Gjennomsnittlig levealder for en mannlig amerikaner er 78, 6 år.
#6 |
can-jur
|
Og hva skjer da? Jo Harris blir president
![]() |
#7 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Donald TrumpRart demokratene ikke klarer hoste opp en hvit, høy, mørk, kjekk, rik, trygg fyr. Sånn tekstbok amerikaner. De er såå mange millioner der borte og det eneste de klarer hoste opp er gærninger og bestefedre. |
![]() |
![]() |
#8 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Donald TrumpJeg VET at Biden er gammel, 77 år. Men poenget var at han virker gammel i sinn og skinn også. Det er drøssevis med folk som er vitale og energiske, og som fremstår lite preget av sin biologiske alder. Biden er ikke en av dem, og jeg blir alltid litt overrasket når jeg hører ham tale. Kanskje det er urettferdig å sammenlikne med Willoch - som fremstår sylskarp og klinkende klar selv om han har passert 90...
#9 |
Introvert optimist
|
Det kan jo ha noe med å gjøre at han snakker litt langsomt og tydelig for å ikke stamme også. Det har i hvert fall jeg innbilt meg.
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Donald TrumpJeg er enig i at Biden ikke er en veldig energisk kandidat, og jeg er oppriktig bekymret for hva som vil skje om han ikke greier å få opp gløden litt mer. Demokratene er avhengig av en presidentperiode nå som tar grep, og får gjort endringer for de fattige, arbeiderklassen og lavere middelklassen i USA. Se bare på Thomas Seltzer sin serie, der kusinen hans syns at Trump er FANTASTISK fordi de har satt opp trygden hennes med knappe 50 dollar, etter at den har stått stille lenge. Selvfølgelig føler hun at det er presidenten for henne.
#11 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Donald TrumpBiden er gammel, men han har kloke folk rundt seg som han lytter til. Demokratene taper mindre på at han taper til Dump, enn om de sender ut nyere, yngre stjerneskudd. De kommer om fire år og står nok klare til å overta da.
#12 |
Tatt på
|
![]() Sv: Donald TrumpJeg blir så oppgitt.
#13 |
villende
|
![]() Sv: Donald TrumpDet jeg syns er så ille med dette valget, er at uansett hvilken vei det går, så viser det hvor utrolig splittet det amerikanske folket er. Det er jo ikke slik at halvparten av den amerikanske befolkningen er fullstendig spik, spenna gærne. De aller fleste som stemmer på Trump gjør det jo fordi de har en grunnleggende mistro til etablissementet, og til sentralstyret i DC, som i veldig stor grad er påvirket av lobbyister som representerer masse, masse penger. De stemmer på Trump til tross for at han er en løgnaktig bølle, fordi han, uansett hva man mener om ham som person, tilsynelatende er villig til å gjøre livet deres marginalt bedre. |
![]() |
![]() |
#14 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Donald TrumpBiden er ikke det beste alternativet. Han er bare er bedre alternativ enn Trump. Og han er gammel og det gammel ut. Litt sånn oldefar-aktig. Jeg trøster meg med at Kamela er visepresident. Ikke Pence - han gir meg fullstendig frysninger.
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald TrumpBra sagt, Gaia. The Daily hadde en ok gjennomgang av løftene hans. Han HAR levert på veldig mye.
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald TrumpOg så tror jeg demokratene gjorde en KARDINALtabbe når de begynte å snakke om å "pack the court". Jeg hørte en debatt i NY Times sin The Argument (som prøver å la folk som er veldig uenige snakke ordentlig sammen om et tema), der den mest forsiktige demokraten mente at man i hvert fall kunne vente med å "pack the court" til man så om den nå konservative Høysterett begynte å ta beslutninger de ikke likte (på abort). Mens den andre mente at det var viktig å få inn egne dommere med en gang, for å forebygge at de tok "feil" avgjørelser.
#17 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Donald TrumpNår man etterlyser de vitale yngre demokratene, er jeg stort enig med dere. Jeg synes at det demokratiske partiet har seg selv å takke for mye av dette røret. Samtidig tenker jeg at det er mange potensielle kandidater som har takket nei til å stille som kandidat fordi de har regnet med at de kom til å tape. Da er jo løpet kjørt for dem. |
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald TrumpEllers så syns jeg både Nevada og Arizona er skummelt close nå!
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Donald TrumpJeg må jo si, at som ihuga abortforkjemper, så syns jeg abortlovene til USA er vel vide. Det er liksom ikke noe mellomting. Enten er du i mot, eller så er du for senabort. Jeg liker vår abortlov, jeg. Og den tror jeg kunne vært mye mer spiselig for en rekke amerikanere enn slik de har det nå. Men de må selvsagt jobbe mye mer med å forhindre at kvinner blir uønsket gravide da, og det strider jo i mot mange av de kristne amerikanernes verdier. Der er det heller ingen mellomting. Det er jo bare å la være å ha sex.
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Donald TrumpHelt enig! Det er liksom enten "beina presset sammen og bare være sammen med mamma og pappa til du gifter deg og om du er så syndig at du har sex og ikke vet hvordan du skal beskytte deg, så må du ta straffen!" eller "DET ER DIN KROPP OG SÅ LENGE FOSTERET ER INNI DEG KAN DU GJØRE HVA DU VIL MED DET!!"
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|