Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-09, 09:55   #441
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tovete siteunderlag- hvordan strikker dere det ?
Jeg holder på med mitt 5. nin-skjerf. Har strikket til adventskallenderen til tvillingene, pluss litt julegaver og gaver Det er så flott med noe som selv en strikkeidiot som meg kan få til

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 27-11-09, 17:15   #442
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Fjerde Ninskjerf i alpakka garn.
Julegave til en venninne.

Gammel 27-11-09, 18:55   #443
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Tovete siteunderlag- hvordan strikker dere det ?

Dette strikker jeg gnuri, oppskrift fra julegavetips tråden.

TOVA SITTEUNDERLAG

Materialer: f.eks. Fritidsgarn, (hovedsaken er at det er 100% ull og det må ikke være superwash ull for da tover det ikke)

Pinner nr. 5 ½ og strikkefasthet før toving 15 m glattstrikk = 10 cm. (Strikkefastheteten er ikke kjempeviktig siden

størrelsen ikke må passe på millimeteren, men det er et greit utgangspunkt).

Jeg pleier å strikke fram og tilbake på rundpinne.

Legg opp 80 m. Strikk rett/riller fram og tilbake på pinnen til du har 58 riller.

Fell da av de midterste 20 maskene, som du legger opp igjen på neste pinne. Strikk videre 6 riller over alle maskene. Fell av.

Dersom du ikke vil ha hank på sitteunderlaget bare dropper du å felle av de midterste maskene og strikker til du har 64 riller.

Tov arbeidet hardt i maskinen på 60 grader. Dersom det ikke er tovet tilstrekkelig, tov igjen. Legg gjerne et håndkle el.l. i maskinen når du tover, da tover det mer.

Strekk og form arbeidet i fasong mens det er vått. La det tørke.

Gammel 30-11-09, 14:44   #444
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Ingenting i forhold til hva dere klarer å trylle frem, men dette blir julegave til min fem år gamle "gudmorunge".

Dette er til lillebroren

Burde jeg fjerne knappene? Litt usikker på hva jeg synes om de, men det ble veldig kjedelig uten.

Imma er ikke aktiv  
Gammel 30-11-09, 15:00   #445
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Dette er til lillebroren

Burde jeg fjerne knappene? Litt usikker på hva jeg synes om de, men det ble veldig kjedelig uten.

Jeg synes knappene var fine!

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 30-11-09, 15:06   #446
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Behold knappene!
Her strikkes babysokker til C sin lærer.

Gammel 30-11-09, 16:26   #447
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er til lillebroren

Knappene var selve prikken over i'en.

Gammel 30-11-09, 17:15   #448
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Behold knapene, Imma.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 30-11-09, 23:00   #449
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ok. Stoler på dere

Imma er ikke aktiv  
Gammel 01-12-09, 00:05   #450
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Det var fint Imma :-) :-)

Gammel 01-12-09, 00:31   #451
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Stemmer også for å beholde knappene.

Jeg strikker pulsvarmere.

Libra er ikke aktiv  
Gammel 01-12-09, 07:44   #452
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Knappene må være der je, Imma . Kjempe fint!

Gammel 01-12-09, 14:14   #453
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker genser til storebror, samt at jeg holder på å strikke ny hals på lillebrors genser (den første ble for trang). Innimellom dette skal jeg prøve å strikke Nin-skjerf til min søster til jul. Storebror trenger også ny og større blånisselue, og så har jeg veldig lyst til å lære meg å strikke votter.

:ambisiøs:

Gammel 01-12-09, 14:22   #454
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg holder på å strikke Børre-lua i Linus i Svingen, har strikket ferdig Victoria-lua. Skal legge ut bilde når jeg er ferdig med Børre. Holder også på med et Nin-skjerf og et sitteunderlag. Så har nok prosjekter her.
I tillegg til dette skal jeg sy to ullkjoler til to småjenter, men det går en kveld på hver, så det skal nok gå bra.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv  
Gammel 01-12-09, 19:24   #455
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, hva holder jeg ikke på med? Jeg strikker sokker, må strikke 4 par til før jul, et skjerf, en barnejakke og skal strikke Linus-lue, Akaya-lue og Victoria-lue i tillegg til votter, et par andre luer og et par-tre sjal. Alt må selvfølgelig være ferdig før jul.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 02-12-09, 09:56   #456
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har holdt barbiekamelen unna til nå, men niåringen fikk penger i bursdagsgave av noen venninner, og kjøpte seg en selv. Da må den selvsagt ha klær.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 03-12-09, 13:23   #457
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Camomilla- tuusen takk for oppskrift

Allium- så utrolig stilig !!!

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 03-12-09, 13:26   #458
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Så stilig allium!
Her må jeg strikke klær til store bamser..

Gammel 03-12-09, 13:56   #459
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg strikket mine egne Barbieklær som 9-åring. Det fine med dem er at de er små og tar kort tid!

Syns spesielt den julekjolen du laget ble kul, Allium!

Gammel 05-12-09, 21:47   #460
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble inspirert av Tjorven til å prøve noe mer avansert enn Nin-skjerfene. Nå er jeg i gang med denne:

Kaija er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.