Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-20, 19:07   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

For de av oss som ligger på topp fem på prikkelista så er det selvfølgelig ikke noe annet som gir tyngde i en diskusjon enn antall prikker.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 20-10-20, 20:45   #2
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Jeg et forbannet over resultatet fra uravstemning til Fagforbundet. Hvordan i alle dager kan resultatet bli sånn?!?! Jeg vet ikke om noen som har stemt ja. Jeg har maset og pushet for å få folk til å stemme. Alle har svart nei. Ingen er fornøyd med 1400 kr i året. Man går i realiteten ned i lønn. Er det virkelig rent mel i posen her?

Gammel 20-10-20, 21:02   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

+1 på ørevoksreklame.

Gammel 20-10-20, 21:06   #4
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke lagt merke til en eneste en ørevoksreklame. :jinx:

Gammel 21-10-20, 10:52   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

EN adventsstjerne. 1!

Av og til er antall viktigere enn symmetri.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 21-10-20, 10:59   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

EN adventsstjerne. 1!

Av og til er antall viktigere enn symmetri.

Pffft. En pr vindu!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-10-20, 11:00   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Pffft. En pr vindu!

Dvs, på kontoret hang vi opp ni i møteromsvinduene tror jeg. Ble kjempefint! Tror ikke de vise menn ble særlig forvirra heller.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-10-20, 11:04   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dvs, på kontoret hang vi opp ni i møteromsvinduene tror jeg. Ble kjempefint! Tror ikke de vise menn ble særlig forvirra heller.

De blir nok mer forvirra over at det henger EN i hvert eneste vindu i hele byen, enn av de ni som henger i samme bygg.

Gammel 21-10-20, 11:00   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DET ER OKTOBER!!!!! Kan man for helvete slutte å snakke om ADVENT????!!!!

Gammel 21-10-20, 11:14   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En stjerne - stjernen? Sier dere det altså?

Vet det er lov å skrive det altså, men for meg ser det bare rart eller høytidelig ut. Som om dere alle kommer fra Bergen eller siterer dikt eller julesanger. "En stjerne skinner i natt".

Gammel 21-10-20, 11:27   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vet det er lov å skrive det altså, men for meg ser det bare rart eller høytidelig ut. Som om dere alle kommer fra Bergen eller siterer dikt eller julesanger. "En stjerne skinner i natt".

Stusser ikke så mye over dette ordet, men JENTEN, KONEN, HYTTEN og BENENE er det verre med.

Gammel 21-10-20, 11:28   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skriver en, men sier ei. Så også med liste. Ei liste, og det gjelder å vite hvor man skal legge den, lista.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 21-10-20, 11:32   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Sier (og skriver) en stjerne - stjerna.

Hankjønn i entall, hunkjønn i flertall altså? Interessant.

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg skriver en, men sier ei. Så også med liste. Ei liste, og det gjelder å vite hvor man skal legge den, lista.

Det er vel først og fremst ei list det er greit å vite hvor man skal legge. Selv om det sikkert er lurt å vite hvor man skal legge ei liste også.

Nå er vi visst laaaangt over i flisespikkeland, noe vi har et eget underforum for, så jeg bør vel liste meg ut av denne tråden.

Gammel 21-10-20, 11:53   #14
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hankjønn i entall, hunkjønn i flertall altså? Interessant.

Nei, hankjønn i ubestem entall, hunkjønn i bestemt entall.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 21-10-20, 11:29   #15
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sier (og skriver) en stjerne - stjerna.

Gammel 21-10-20, 11:34   #16
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Oh yes, så absolutt. Jeg kan si konen, kuen og hytten også, men det varierer litt. A-endinger føles veldig unaturlig i min munn. Og jeg er fra det sentrale Østland, og har foreldre som ikke snakker slik. De mener dog at en ansatt i barnehagen i stor grad påvirket min språkutvikling frem til jeg var 5 år - selv har jeg ikke peiling.

(Men nå leste jeg et sted at noen mener "fjes" også er forfinet språk som ingen sier på ramme alvor - det var helt nytt for meg)

Gammel 21-10-20, 11:45   #17
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg klarer ikke si "en stjerne" og det gjorde UUTHOLDELIG vondt å skrive det nå. Ei stjerne, stjerna, ei stjerne i hver himmelretning. I desember, IKKE november og januar.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 21-10-20, 11:19   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En stjerne, ja. Men er fraktisk fra Bergen, da.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 21-10-20, 11:33   #19
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror jeg sier en/ei stjerne om hverandre. Men skriver en og sier stjerna uansett personlig pronomen.

Gammel 21-10-20, 11:35   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg sier definitivt EN stjerne ja. Bortsett fra i adventssammenheng - da sier jeg alle stjernene.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.