|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?
Jepp. Har linoleum på kjøkkenet, og er ikke fremmed for å ha det på stue også om jeg skulle bytte gulv her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?Vi har hvitlasert eikeparkett og er fornøyd med det valget. Det er såpass grålig i fargen at støv ikke synes for lett. Vi har også malt trappetrinnene gråbeige, og det passer bra så nå er vi fornøyd.
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?Vi har parkett, og skulle jeg byttet ville jeg valgt det samme igjen. Har naboer som har fliser, og det er hardt å gå på og ikke noe særlig for ryggen
![]() |
#5 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?Jeg hadde valgt akkurat det samme som vi har i dag. Grå skiferlignende fliser på kjøkkenet og bjerkeparkett i stuen. Vi har hatt det i over 10 år, og er like fornøyde nå som vi var da.
![]() |
#6 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Bergen
![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?Jeg digger alloc sitt eik 2 stav smoked. Syns det virker litt lysere i virkeligheten enn på bildet. Hadde dette med tilhørende varmefolie i leiligheten vi bodde i før og fikk masse skryt (også på visningen når vi solgte). Nå har vi lagt samme gulvet i loftstua vår. Det gir et varmt (visuelt) intrykk og skjuler godt støv
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?Jeg vil ha tregulv. Malt tregulv, siden vi har et hus som passer til det. Evt rustikk parkett med brede staver. Tre er lunt og mykt å gå på for en barbentvandrer
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?Ville lagt det samme som vi har i stuen nå. Skulle gjerne lagt det i hele huset.
![]() |
#10 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?Vi har enstavs eikeparkett i stua og skiferlaminat på kjøkkenet. Har nesten åpen løsning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?Kan se om jeg finner et bilde jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?Du skal ivertfall ikke kjøpe laminatgulv fra Ikea... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?Hvordan ser man forskjell på en-, to- og trestavs? Det er vel bare måten det er limt på som er forskjellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvis du skulle legge nytt gulv i kjøkken og stue, hva ville du valgt og hvorfor?
Vi kjøper det via Montér, men har sett det i andre kataloger også uten at jeg husker hvor.
Jeg har drømt om 4-stavs hvitlasert bambusparkett, men aner ikke om det finnes. Vet du? Det hadde vært nyyydelig, spesielt i en dempet grålig nyanse
1-stavs gir ofte et roligere uttrykk siden det er mye mindre fargespill (fra samme tre), og ikke er oppdelt i ulik lengde. Les mer om, og se, forskjellen her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
Hvor kjøpte dere fra til slutt og hvordan funker den?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|