|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Deler barna rom?De to eldste deler et stort rom. Da de var helt små lå de i sprinkelsenger, så køyeseng før vi bygget om rommet med en halvvegg. Nå har de to adskilte enheter i rommet.
![]() |
#42 |
Textrovert
|
![]() Sv: Deler barna rom?Mine sønner på 18 og 9 deler rom. Det har de alltid gjort. Det er kanskje ikke ideelt, men siden vi nå engang bare har to rom, så må det bli slik. Og jeg tror ikke akkurat at det har vondt av det.
![]() |
#44 |
Textrovert
|
![]() Sv: Deler barna rom?Det hender at jeg får litt panikk og tenker at "herregud, ungene mine deler rom. Det er jo så uheldig. Alle bør ha sin lille hule, osv.". Men da bare ser mannen min strengt på meg og minner meg på kameraten hans som delte rom med fire brødre under hele oppveksten. Og en kjekk, velbalansert ung mann har han blitt også.
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Jeg kjenner søskenpar som har vært nødt til å dele rom hele oppveksten, de hatet det og snakker fremdeles ikke sammen mer enn de må (20 år etter). Jeg tror det kommer ann på ungene, og så er det viktig å ikke tvinge dem til det om de ikke ønsker å bo sammen og man faktisk har muligheten til å ha hvert sitt rom.
![]() |
#46 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Deler barna rom?Her jeg bor vil jeg tro at hvertfall halvparten av ungene på skolen deler rom, om ikke fler. Jeg tror virkelig ikke det er det som får søsken til å hate hverandre. På verdensbasis vil jeg tro det er mye mer vanlig å dele enn at alle har hvert sitt.
![]() |
#48 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Mellomsøster på 7 år og Lillesøster på 3 deler rom her. De vil det selv, og det fungerer veldig bra. De synger og koser seg før de sovner om kvelden.
![]() |
#49 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Deler barna rom?Her i huset deler de ikke rom.
![]() |
#50 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Vi har for små rom til å dele, men hadde vi hatt mer plass/andre sengeløsninger, så hadde nok de to eldste sovet på samme rom i alle fall. Minstemor hadde sikkert også gjerne gjort det. De er sosiale små vesener. Trygt og godt å sove i samme rom med andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Her er det veldig vanlig å dele rom, og det er vel også et ganske nytt fenomen at alle skal ha eget rom.
![]() |
#52 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Tvillingene på snart åtte deler rom, og det er problematisk ved legging for eksempel. Men de "overnatter" gjerne hos hverandre alle sammen, og synes det er koselig, faktisk. Når vi snart flytter kan alle få hvert sitt soverom. (babyen blir på vårt rom enn så lenge da)
![]() |
#53 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Guttene i huset er veldig avhengig av hverandre, og vil ikke ha egne rom. Vi har innredet et rom til lek og spill med bla sovesofa, så dersom en av gutta vil ha kompisbesøk/overnatting kan noen "rømme" inn dit.
![]() |
#54 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Deler barna rom?Hadde vi hatt ett soverom til så hadde ikke gutta delt rom. Rommet er egentlig for lite til to stk, og de klarer ikke å ha det ryddig. De har for mye greier. Og den som roter mest er den som er minst villig til å rydde. Storebror er ganske fortvilet til tider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Deler barna rom?Må bare presisere at det er de fire yngste jeg snakker om.
![]() |
#56 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Deler barna rom?Hos oss deler eldste og yngste rom. Det er syv år mellom dem, og det går helt fint.
![]() |
![]() |
#58 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Deler barna rom?
Dette oppsummerte vel egentlig det jeg tenker om saken.
![]() |
#59 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Deler barna rom?Vi sover på samme rom alle tre. Funker veldig fint.
![]() |
#60 |
er her
|
![]() Sv: Deler barna rom?Gutta mine deler rom de er 7 og 4 år, hvor lenge de kommer til å gjøre det aner jeg ikke da, de har delt i 1 år ca nå.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|