|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
Se resultatene: Vrangstrikk: Tråden foran eller Norwegian purl? | |||
Tråden foran |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 36,00% |
Norwegian purl |
23 | 46,00% |
Strikker ikke (vrangt) |
9 | 18,00% |
Deltakere: 50. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
er her
|
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Jeg strikker tydeligvis continental (tråden foran), men nå skal jeg teste ut NP for å se om det kan være enklere når man strikker perlstrikk eller lignende, for det er litt styr å flytte den tråden frem og tilbake hele tiden. Men ikke sikkert jeg får til NP i det hele tatt, så vi får se hva konklusjonen blir om en stund.
![]() |
#2 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Jeg synes det virker veldig styrete ved ribbestrikk å flytte tråden fram og tilbake hele tiden, men det er jo bare fordi jeg ikke er vant til denne metoden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Jeg gjør som Frøydis, og det er den eneste varianten jeg kan. Visste ikke om noen annen heller. Det er da ganske likt NP? Det går ganske raskt, og både glattstrikket og ribbestrikket ser greit ut av det jeg har strikka, tror jeg.
![]() |
#4 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Jeg strikker visst en versjon av NP har jeg nå lært. Ikke helt sånn som i videoene, men lik nok. Min er enda enklere mener jeg selv, men hvis det skal strikkes vrang over rett og omvendt så må jeg strikke rett med masken bak etterpå for at det blir riktig.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Tydeligvis Norwegian pearl, men ante ikkje at det hadde eit namn, og har nettopp oppdaga at det finnast alternativ, som eg synes ser veldig tungvint ut
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Ja, jeg bruker Norwegian Purl. Is there any other way?
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Sjekket ut Continental Purl på youtube og det virket veldig tungvint.
![]() |
#9 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Jeg skal få gubben til å ta bilder av min vrangmaske, jeg mener den er mye lettere enn både NP og CP.
![]() |
#10 |
søt
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?
Kanskje vi gjør likt.
![]() |
#12 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Tråden foran
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Jeg strikker finsk variant av continental purl. Norwegian purl lærte jeg som liten, det var visst nybegynnerstrikkemetoden. Gikk over til finsk variant da jeg lærte å strikke på nytt i tenårene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Tråden foran for min del.
![]() |
#15 |
stoffavhengig
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Kommer nå, må bare forminske bildene.
![]() |
#16 |
stoffavhengig
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Ok, here goes. Dere må bare spørre om noe er uklart.
jan '09 og nov '11 Sist redigert av Frøydis : 19-10-12 kl 22:48. Årsak: endra bilde |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
stoffavhengig
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?I stort format sånn i tilfelle noen er nærsynte.
![]() |
#18 |
stoffavhengig
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Skremte jeg dere med store bilder?
![]() |
#19 |
søt
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Neida! Jeg går foran i maska, ellers ligner det jeg gjør.
![]() |
#20 |
stoffavhengig
![]() Sv: Kan dere bestemme dere? Norwegian purl eller ikke?Ja, tenkte det måtte ligne, må jo være begrenset antall metoder for å strikke vrangt på.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|