Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du antenner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-07, 10:10   #1
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du antenner?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har antenner TROSS lite utdannelse. Tro det eller ei, det går faktisk an.

:litt såre tær der ja:

Klart det. Jeg ser ikke helt at de to tingene har noe med hverandre å gjøre. Jeg har en drøss med eksempler på høyt utdannede folk uten antenner. Mange av dem er leger, advokater og psykologer.

Gammel 22-04-07, 10:22   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Klart det. Jeg ser ikke helt at de to tingene har noe med hverandre å gjøre. Jeg har en drøss med eksempler på høyt utdannede folk uten antenner. Mange av dem er leger, advokater og psykologer.

Var ikke den antenneløse damen som det ble siktet til i hovedinnlegget ganske høyt utdannet da? Det var vel kun på grunn av den andre tråden utdannelse ble dratt inn.

Med meg går det litt opp og ned. Regner med at jeg er normalt utstyrt med antenner i de fleste situasjoner, av og til virker de ikke, og av og til gidder jeg ikke høre på dem.

I forbindelse med ringing på kveldstid/morgen har jeg ingen fast regel, men ser det an i forhold til hvem jeg ringer. Det er vel mer et tegn på antenner enn å ha en fast regel? Har man faste regler trenger man jo strengt tatt ikke antenner. :brannfakkel:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 10:45   #3
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I forbindelse med ringing på kveldstid/morgen har jeg ingen fast regel, men ser det an i forhold til hvem jeg ringer. Det er vel mer et tegn på antenner enn å ha en fast regel? Har man faste regler trenger man jo strengt tatt ikke antenner. :brannfakkel:

Jeg lar også antennene mine bestemme, enkelte har omtrent like antenner som meg, og de kan jeg gjerne ringe etter 22.00. Mens andre kan jeg ikke tenke på å ringe en gang, fordi da blir antennene mine irr-røde.
Barna mine som ikke har ferdigvokste antenner ennå, ligger å sover klokken 22.00.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 00:23   #4
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Overhodet ikke.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 00:27   #5
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 09:41   #6
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Alle svikter vel litt på antennefronten fra tid til annen. Er vel ingen som er tankelesere.

Jeg fikk nettopp "kjeft" av en venninne pga dette. Dro en veldig uskyldig spøk på henne på en "gruppemail". Hun kastet seg på og syntes det var kjempemorsomt. DA. Men ikke etterpå!!! Og da var jo jeg antenneløs og teit.

Så hun mener jeg burde forutse hennes reaksjoner mer en hun klarer selv. Intrisangt.

Men det er jo klart. Tuller ikke mer med henne.

Gammel 22-04-07, 10:37   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har rett, glitter. Jeg er visst litt trøtt idag. Det er bare på grunn av den margaritaen, altså.

Gammel 22-04-07, 11:04   #8
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har tenkt litt. *det kommer det sjelden noe godt ut av* Men jeg er oppvokst med den regelen at man ikke ringer etter klokken 22.00. Min farmor synes det er helt greit å ringe klokken 0800 om morgenen. Jeg synes ikke det er greit å ringe så tidlig, men jeg vet at jeg kan gjøre det til dem. Samtidig så ringer jeg ikke etter klokken 2100 til dem. Antenner er vel det man har når man tar hensyn til allmenne regler, og klarer å manøvrere rundt dem uten at andre blir støtt. Hvis man bare hadde vært helt sikker på at alle hadde de samme allmenne reglene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 14:11   #9
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om man går rundt og føler at man mangler sosiale antenne så vil jeg håpe at det er naturlig å legge ned en innsats for å forandre på det.
Jeg tror neppe du får noen til å svare nei på spørsmålet ditt. Jeg tør påstå at de fleste med dette problemet også mangler litt innsikt i egen oppførsel.

Som de fleste andre her inne så håper jeg at jeg er utstyrt med et par antenner jeg også

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 16:56   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sånn passe med antenner. Dvs at jeg tar folk på ordet, om de egentlig mener noe annet så er det ikke ofte jeg tar det. Jeg tar nemlig folk på ordet.

Gammel 23-04-07, 17:45   #11
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har sånn passe med antenner. Dvs at jeg tar folk på ordet, om de egentlig mener noe annet så er det ikke ofte jeg tar det. Jeg tar nemlig folk på ordet.

Litt sånn er jeg og. Eller.. jeg skjønner ofte at de "egentlig" mener noe annet, men jeg mener at man må kunne si det man mener, så overser det. nd:

Gammel 23-04-07, 20:09   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror nok jeg analyserer litt vel mye "mellom" ordene. Jeg innbiller meg at jeg har antenner... egentlig så sensitive at de tar inn litt vel mye støy .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 22:35   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men du har pupper. Bedre det.

Gammel 23-04-07, 22:36   #14
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

I bøtter og spann. Jeg deler gjerne.

Gammel 24-04-07, 15:11   #15
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Etter jeg fikk barn blir jeg rimelig irritert hvis noen ringer etter 21 :snerpe: Jeg er trøtt og vil ha kvelden hellig..

Jeg ringer ALDRI noen etter kl. 21 men sender heller en sms. Det gjør jeg forresten uansett, så kan de svare når de kan.

Hadde en åtteåring ringt kl. 22, hadde jeg svart vennlig at vi har lagt oss og at hun måtte ringe igjen en annen gang - FØR hun får sjansen til å si hva det gjelder.

Jeg ringer ikke folk før kl. 10 heller. Bortsett fra ei i ukedagene som jeg vet jeg må det, hvis jeg i det hele tatt skal treffe henne den dagen. Hun svarer aldri på sms..så den metoden er dødfødt..

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 15:24   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Etter jeg fikk barn blir jeg rimelig irritert hvis noen ringer etter 21 :snerpe: Jeg er trøtt og vil ha kvelden hellig..

Jeg synes derimot det passer mye dårligere hvis folk ringer før halv åtte, for da er det garantert at vi enten holder på å lage middag, holder på å spise middag, er i ferd med å legge poden, eller nettopp har lagt ham og puster ut et øyeblikk. Fra halv ni-tiden og frem mot midnatt er den tiden da jeg har tid og ork til å snakke i telefonen, så det er stort sett da jeg gjør det.

Gammel 24-04-07, 16:14   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes derimot det passer mye dårligere hvis folk ringer før halv åtte, for da er det garantert at vi enten holder på å lage middag, holder på å spise middag, er i ferd med å legge poden, eller nettopp har lagt ham og puster ut et øyeblikk. Fra halv ni-tiden og frem mot midnatt er den tiden da jeg har tid og ork til å snakke i telefonen, så det er stort sett da jeg gjør det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 19:51   #18
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 17:37   #19
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Mener dere at dere som voksne aldri ringer til noen eter kl 22?
Jeg våknet av telefonen kl 06.50 i dag. Ei av mine nærmeste venninner lurte på om jeg kunne komme med brød.
Jeg skulle uansett kjøre dem på stasjonen kl 8.
Gjorde meg ingen verdens ting.

Vi kan også ringe hverandre til alle døgnets tider.

Men med andre folk gjør jeg selvsagt ikke det, og opplever det heller ikke andre veien.

Gammel 24-04-07, 17:48   #20
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Mener dere at dere som voksne aldri ringer til noen eter kl 22?

Ja, da skal det være fryktelig viktig i tilfelle.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.