|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Ja, selvsagt.
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg hadde definitivt levert vesken til politiet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?
Jeg ville blitt overrasket om en voksen person med en helt normal økonomi (jeg vet ikke noe om din økonomiske situasjon, så jeg bare antar at du ikke ligger under fattigdomsgrensa) ikke hadde gjort det. Man får testet moralen sin litt mer om disse pengene kunne "reddet" en. Nå tror ikke jeg at alle som sliter økonomisk ville vurdert å beholde pengene, langt i fra, men når man ikke har særlig mye å vinne på å beholde dem er det ikke så vanskelig å gjøre det rette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?ville vekslet ut finnerlønnen selv for så å levert! enkel
![]() |
#6 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg får av natur dårlig samvittighet for alt. Bare tanken på hvor svart sjela ville blitt av denne lille forseelsen ...
![]() |
#7 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg hadde definitivt levert den til politiet. Og om ikke annet som mange andre her sier, så av ren frykt. Med så mange penger tenker jeg automatisk at det er noe kriminelt og hadde blitt livredd om noen kom for å skyte meg av hevn. Innrømmer glatt at jeg har sett altfor mange krimserier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Levert, dog ikke uten å først kjenne litt på pengene og fablet om hva jeg kunne sløst dem bort på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Å ja, fantasert hadde jeg også, definitivt.
![]() |
#11 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg hadde ikke turt å ta med meg vesken i utgangspunktet. Hvis jeg hadde tittet oppi og sett alle pengene ville jeg garantert tenkt at her er det noe kriminelt som ligger bak og pengene skal plukkes opp av noen andre. Aldri i livet om jeg ville tatt med meg vesken ut fra toget på egenhånd.
![]() |
#12 |
Off the map.
|
Det er nok det mest reelle alternativet for meg også når jeg tenker meg om. Jeg hadde nok blitt vettaskremt og sikkert sagt fra til konduktøren. Det er jo høyst reelt at man kan bli klubbet rett ned av en eller annen med balltre om man tar med seg veska.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Java, det tenkte jeg også på. At om man plukker med seg en veske med en halv million i, og tenker at man skal den med på politistasjonen, så risikerer man jo at en eller annen gal og desperat narkolanger kommer etter en og knuser kneskålene på en eller noe.
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg hadde ikke drømt om å beholde dem, om det ikke hadde vært noen fare eller ulovlighet forbundet med det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Denne tråden får meg til å tenke at krimbølgen innen litteratur, film og fjernsyn har sine konsekvenser.
![]() |
#20 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Tanken slo meg også ...
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|