|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KolonihagelivetSå kjekt! Gratulerer!!
![]() |
![]() |
#2 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KolonihagelivetSånn ca, kva kostar noko slikt, og kva får ein? Str på hytta og tomta altså.
![]() |
#3 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KolonihagelivetHytta vår er 22 kvm, pluss en balkong på 7,6 kvm som er delvis innglasset og hvor vi kommer til å glasse inn resten slik at det blir et rom som kan brukes uavhengig av vær. I tillegg er det en bod på 3,8 kvm (som vi på sikt ønsker å bruke som bad) og kjeller på 20 kvm med ca 150 cm takhøyde. Tomta er 400kvm. Vi betalte ca 165 000. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: KolonihagelivetKoster det ikkje meir? Trudde det var vanvittig dyrt, eg.
![]() |
#5 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Kolonihagelivet
Det er fordi det er prisregulert, ikke markedsregulert! Det er en av forutsetningene at vanlige folk skal kunne kjøpe, men derfor er det også lange ventelister. Og hvis man får tilbud om å overta en "rønne" som må bygges opp fra bunnen av igjen, risikerer man jo å ikke få igjen verdien man har lagt ned i byggingen når man senere selger igjen. Men det er jeg ikke bekymret for. Fol bruker titusenvis av penger hvert år på sydenferier som heller ikke er verdier de får igjen i penger.
![]() |
#6 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: KolonihagelivetSå flott at det er sånn. Eg meiner eg har høyrt om det ein gong, når du sa det no.
![]() |
#7 |
Fersk i gamet
![]() Sv: KolonihagelivetFor oss som bor i syvende etasje i blokk mellom ring 2 og ring 3 er det fantastisk å ha muligheten til å tusle barbeint i gresset, så blomster og høste frukt og grønt i egen hage. Og alt sammen bare 20 min sykkeltur hjemmefra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: KolonihagelivetHuhei, ikke rart det er ventelister! Står man fritt til å bygge plattinger og endre hyttene og lage anneks, eller er det strengt regulert? Her ute får man nesten ikke vaske vinduer uten tillatelse.
![]() |
#10 |
Fersk i gamet
![]() Sv: KolonihagelivetNoen av avdelingene på Solvang, deriblant vår, står på riksantikvarens gule liste og det er veldig strenge regler for påbygg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: KolonihagelivetMan får garantert ikke igjen det man leger inn i hytta igjen ved salg. Dessverre begynner ganske mange å bli temmelig råtne, så kjøpesummen er så godt som aldri det du faktisk må ut med.
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kolonihagelivet
Jeg tror de prøver å luke litt ut der gjennom at de kaller inn flere når det er ledig hytte. Det blir en slags audition. Jeg var på en visning for noen andre en gang for et par år siden (de fikk den åpenbart ikke, det ga nok ikke mange poeng å sende stedfortreder.
![]() |
#13 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KolonihagelivetEn familie jeg kjente hadde hus i en kolonihage (usikker på hvilken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Fersk i gamet
![]() Sv: KolonihagelivetVi vurderer å leie ut leiligheten et par måneder neste sommer slik at vi kan bruke pengene på tilbygg / drenering / kloakk / bad / forberinngstoalett .... Vi må sette oss ned og gjøre noen prioriteringer og regne litt og legge en plan. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|