Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kolonihagelivet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-15, 19:42   #1
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihagelivet

Så kjekt! Gratulerer!!

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 02:05   #2
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn ca, kva kostar noko slikt, og kva får ein? Str på hytta og tomta altså.

Gammel 12-07-15, 11:07   #3
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hytta vår er 22 kvm, pluss en balkong på 7,6 kvm som er delvis innglasset og hvor vi kommer til å glasse inn resten slik at det blir et rom som kan brukes uavhengig av vær. I tillegg er det en bod på 3,8 kvm (som vi på sikt ønsker å bruke som bad) og kjeller på 20 kvm med ca 150 cm takhøyde. Tomta er 400kvm. Vi betalte ca 165 000.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 11:48   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Koster det ikkje meir? Trudde det var vanvittig dyrt, eg.

Gammel 12-07-15, 12:12   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Koster det ikkje meir? Trudde det var vanvittig dyrt, eg.

Det er fordi det er prisregulert, ikke markedsregulert! Det er en av forutsetningene at vanlige folk skal kunne kjøpe, men derfor er det også lange ventelister. Og hvis man får tilbud om å overta en "rønne" som må bygges opp fra bunnen av igjen, risikerer man jo å ikke få igjen verdien man har lagt ned i byggingen når man senere selger igjen. Men det er jeg ikke bekymret for. Fol bruker titusenvis av penger hvert år på sydenferier som heller ikke er verdier de får igjen i penger.

Jeg drømmer om å ha peoner, roser, dahlia og høstanemoner, og en hengekøye midt i alt sammen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 13:01   #6
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Så flott at det er sånn. Eg meiner eg har høyrt om det ein gong, når du sa det no.

Gammel 12-07-15, 15:43   #7
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For oss som bor i syvende etasje i blokk mellom ring 2 og ring 3 er det fantastisk å ha muligheten til å tusle barbeint i gresset, så blomster og høste frukt og grønt i egen hage. Og alt sammen bare 20 min sykkeltur hjemmefra.

Gammel 12-07-15, 16:26   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huhei, ikke rart det er ventelister! Står man fritt til å bygge plattinger og endre hyttene og lage anneks, eller er det strengt regulert? Her ute får man nesten ikke vaske vinduer uten tillatelse.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 16:40   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det er litt forskjellige verneregler de ulike stedene. På Etterstad er det spesielt vernet, tror jeg.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 17:28   #10
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Noen av avdelingene på Solvang, deriblant vår, står på riksantikvarens gule liste og det er veldig strenge regler for påbygg.

På Sogn er det veldig fritt så lenge man holder seg innenfor gjeldende kvm. En venn av et vennepar har regna og bygd funkis. Visstnok til noen medkolonisters fortvilelse.

Gammel 12-07-15, 18:12   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får garantert ikke igjen det man leger inn i hytta igjen ved salg. Dessverre begynner ganske mange å bli temmelig råtne, så kjøpesummen er så godt som aldri det du faktisk må ut med.

Men det er strenge regler. Du må være bosatt i Oslo, og egentlig ikke ha egen hage. Sistnevnte er jo litt vanskelig å holde styr på, så der vet jeg det er endel synding.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 22:32   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man får garantert ikke igjen det man leger inn i hytta igjen ved salg. Dessverre begynner ganske mange å bli temmelig råtne, så kjøpesummen er så godt som aldri det du faktisk må ut med.

Men det er strenge regler. Du må være bosatt i Oslo, og egentlig ikke ha egen hage. Sistnevnte er jo litt vanskelig å holde styr på, så der vet jeg det er endel synding.

Jeg tror de prøver å luke litt ut der gjennom at de kaller inn flere når det er ledig hytte. Det blir en slags audition. Jeg var på en visning for noen andre en gang for et par år siden (de fikk den åpenbart ikke, det ga nok ikke mange poeng å sende stedfortreder. ) og en av de andre skilte seg veldig tydelig positivt ut, sånn at jeg strengt tatt heiet på henne og ikke på dem jeg gikk dit for. Hun var så innmari midt i målgruppen: bodde i liten leilighet på Sagene med en sønn, hytta var sånn at de ville kunne bo der fra påske til høsten, fordi det ikke var langt til skolen hans, de hadde masse entusiastiske planer for hva de skulle plante, og kunne kolonikulturen skikkelig godt, tror jeg. Jeg har ofte lurt på om de fikk den, det håper jeg veldig! En ordentlig søt, liten familie, var de.

Gammel 12-07-15, 21:45   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

En familie jeg kjente hadde hus i en kolonihage (usikker på hvilken).
Dette er sikkert 15 år siden, men de har den sikkert fortsatt.
De bodde i rekkehus med hage til vanlig.
Hele sommeren leide de ut rekkehuset og bodde i kolonihagen, med fire barn.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-15, 22:04   #14
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Standard

Vi vurderer å leie ut leiligheten et par måneder neste sommer slik at vi kan bruke pengene på tilbygg / drenering / kloakk / bad / forberinngstoalett .... Vi må sette oss ned og gjøre noen prioriteringer og regne litt og legge en plan.

Gammel 13-07-15, 09:37   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda Poly, de ser an folk ift hyttene, men de som ikke fikk akkurat den fortsetter jo å stå i køen til neste hytte. Det er ikke slik at de blir sparket ut.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.