|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
maler
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?For meg hadde det viktigste vært om dette er en 11-åring som gjerne vil gjøre som alle de andre i klassen eller om hun er først ute. Og om det er voksen behåring eller barnekropp.
![]() |
#42 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Jaja, noen fordeler må det ha å være halvasiatisk...
![]() |
![]() |
#43 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Eg spurte aldri nokon om lov når eg fann ut at eg ville fjerne hår histen og pisten, og mamma kommenterte det heller aldri. Satsar på at frøkna gjer det på same vis. Det er ikkje alt eg treng meine noko om, kjenner eg.
![]() |
#44 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?
![]() |
#45 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Har hun mye og mørk hårvekst? Hva er den egentlige motivasjonen hennes? Gruppepress eller noe hun primært føler på selv?
![]() |
![]() |
#46 |
Introvert optimist
|
Det koster så og si ikke noe da. Voksing er ikke akkurat gratis.
![]() |
#47 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Det er sparsomt i forhold til meg, iallfall! For at det skal se pent ut både på dagen og kvelden bør jeg over med høvelen to ganger daglig.
![]() |
#48 |
Glamorøs
|
Really? Du er overrasket over at noen velger en tilnærmet gratis metode som kan utføres omtrent når man vil i stedet for en kostbar prosedyre som man må bestille time til?
![]() |
#49 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Smertefritt vs dritvondt?
![]() |
#50 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Om hun har hår på leggene og ønsker å fjerne dem så ville jeg latt henne. Det er jeg forholdsvis sikker på. For meg er det en lettere ting å tillate enn daglig sminking. Sminking er mer synlig voksent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Vi hadde en diskusjon omkring fjerning av hår rundt 12 år, det var viktig for meg å si st det ikke er en nødvendighet. Hun fikk lov, men jeg ville ha en diskusjon rundt det. Nå har hun mange venner som bevisst ikke fjerner kroppshår.
![]() |
#52 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Man kan jo vokse hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Syns dere det er så vondt, altså? Jeg syns det er omtrent som å klø på et myggstikk.
![]() |
#55 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette var nok meg i den alderen er jeg redd. Jeg har hatt mye og mørkt hår alltid, og begynte å barbere meg tidlig. Husker ikke nøyaktig, men vil tro at det godt kunne være rundt 11-12 års alder. Jeg kan ikke huske at det var noe særlig oppstyr eller snakk rundt dette hjemme. Heller ikke da jeg begynte å vokse da jeg var typ 16 år eller der omkring. Hvis min datter får lik hårvekst som meg får hun definitivt lov å begynne å barbere seg når hun føler hun plages av dette. Jeg vet godt hvor stigmatiserende det kan føles i den rette alderen.
Heldiggris!
![]() |
#56 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#57 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Jeg har epilert og vokset leggene (selv) i snart tyve år (barberer innimellom) og synes slettes ikke det er vondt. Men det gjorde definitivt vondt de første gangene og/eller når det er lenge siden sist, gjerne i kombinasjon med at jeg har barbert leggene hyppig.
Nei. Det gjør det ikke. Ikke når hårene er lange, tette og svarte.
![]() |
#58 |
Glamorøs
|
Det kan man selvsagt. Denne tråden vekket et minne i meg, om å sitte på jenterommet med sånne voksstrips, godt klistret til leggen, livredd for å rive den av.
![]() |
#59 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Når får barn barbere leggene sine?Jeg barberte leggene til storesøster sist uke når hun skulle i selskap. Hun får mange bemerkninger, spesielt av gutta i klassen. Og jeg forstår veldig godt at hun ønsket dette, for hårene er mørke og lange. Det har de vært siden hun var ganske lita og jeg tenkte da at dette aldri skulle bli en kamp hun måtte ta med meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Introvert textrovert
|
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|