|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Middag lille julaftenIngen spesielle tradisjoner her. Kommer an på hva vi har lyst på..
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Middag lille julaften
Nettopp!
|
|
|
#43 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Middag lille julaftenVi har risgrøt på julaften vi, til lunsj, så da utgår risgrøt lille julaften også.
|
|
|
#46 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Middag lille julaftenJeg synes ikke risgrøt er middag, for jeg blir så fort sulten igjen. Derfor serveres det på formiddagen på julaften slik at man er ordentlig sulten til julemiddagen.
|
|
|
|
#47 |
|
ctrl+z
|
Sv: Middag lille julaftenVi hadde risgrøt til lunsj på julaften da jeg var liten, det var den første tradisjonen jeg kuttet. Det er altfor mektig for meg før en så stor middag. Ungene har vokst opp med det og er enige.
|
|
|
#48 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Middag lille julaftenDet hender de 4 andre tar risgrøt, og jeg noe annet. Aldri likt risgrøt eller noen form for grøt.
|
|
|
#49 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Middag lille julaftenFor meg er risgrøt karbohydrater med mer karbohydrater oppå, så det utgår, og kjennes ikke ut som middag i min kropp. Mannen liker ikke risgrøt og den eldste sønnen tåler det dårlig. Så det er en tradisjon fra formiddagen på julaften jeg ikke har tatt med meg hjemmefra.
|
|
|
#50 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Middag lille julaftenDen grøten vi har til lunsjen julaften er en såpass liten skål på hver, at det såvidt dekker mandelen.
|
|
|
#51 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Middag lille julaftenDa jeg vokste opp hadde vi alltid kokt ørret med agurksalat og poteter den kvelden. Forholdsvis mager mat før jula brøt ut, for å si det sånn. Jeg likte egentlig godt den tradisjonen, men nå blir vi invitert til yngste broren min hver lille julaften, på koldtbord, for å få første smak på julens godbiter. Det er også veldig koselig.
|
|
|
#52 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Da er vi to. Hurra. Middag blir det bare hvis noen bestiller take away og der har jeg min tvil gitt. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Middag lille julaftenJeg har to unger som er laktoseintolerante på en slik måte at det aller meste går greit, men at risgrøt egentlig går litt gærent. Men ikke mer gærent enn at de insisterer på at dette skal være lunsj på julaften.
|
|
|
|
#55 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Middag lille julaftenHer blir det også laktosefri grøt og riskrem i jula. Man får kjøpt laktosefri ferdiggrøt (som sikkert blir det vi gjør, kjenner jeg oss rett), eller kan koke den på laktosefri melk.
|
|
|
#56 |
|
I mål
|
Har de prøvd laktasetabletter? |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er jo veldig lett å lage risgrøt på laktoseredusert eller laktosefri melk? Minnes med gru magevondt på julaften før jeg skjønte at jeg måtte ha laktosefritt. Det smaker like godt, og nå finnes den jo som helmelk også for de som insisterer på det.
|
|
|
|
#59 |
|
WF: BNBE
Sv: Middag lille julaftenVi har også grøt med mandel til lunsj lille julaften. På kvelden tar vi fram alt julepålegget og koser oss med en laaang kveldsmat.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|