Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En liten tanke fra meg ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-07, 09:37   #41
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En liten tanke fra meg...

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Heller en søt liten kanin enn en barnesoldat. :kaster bensin på bålet:

Enig med Ru.

Gammel 15-10-07, 09:41   #42
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg antar at de som kjøper slike klær du snakker om, gjør det fordi de synes det er søtt, og neppe fordi de egentlig helst ville hatt en kanin eller kamel. (Det er jo tross alt ikke helt det samme med en kanin.)

Jeg ville helst hatt en kamel. Jeg får prøve igjen.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 09:46   #43
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg ville helst hatt en kamel. Jeg får prøve igjen.

Det er da ikke for sent? Med mindre du skulle svelge denne kamelen - da er det jo greit at den er relativt liten.

Gammel 15-10-07, 09:59   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Heller en søt liten kanin enn en barnesoldat. :kaster bensin på bålet:

Ja, ikke sant? :sitter på hendene for ikke å si mer:

Gammel 15-10-07, 11:03   #45
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minsten hadde en flott Ole brum strikkedress med ørelue til. Syntes dressen var flott, og han var selvsagt nydelig i den. ( Han brukte den fra han var 6 mnd og opp til 14mnd)

Sist redigert av Frost : 15-10-07 kl 11:39.
Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 11:23   #46
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke dette søtt altså?

Gammel 15-10-07, 11:23   #47
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nesten så jeg sensurerer meg selv.

Gammel 15-10-07, 11:29   #48
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Så grusomt! :grøsser langt inn i beinmargen:
Anne Geddes-bildene er ekle, uansett bekledning. Jeg utvikler svangerskapskvalme bare ved å tenke på henne. :grøsser igjen:

Dyredrakter blir vel antageligvis kjøpt fordi noen synes det er søtt, jeg ser ikke noe galt i det. Får vi noe lignende i gave så bruker jeg det sikkert, men jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe det selv.

Gammel 15-10-07, 11:33   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nesten så jeg sensurerer meg selv.

Det er fryktelig. Det er den eneste barneklesstilen jeg har virkelig problemer med. Jeg liker ikke Anne Geddes-greiene heller, men det er i det minste bare en smakssak - det er da helt uproblematisk at man prøver å kle opp ungene så de er søte. Å kle dem i soldatklær blir for meg på linje med å kle dem ut som Hitlerjugend eller Ku Klux Klan. (Ups, der satt jeg visst ikke på hendene mine lenger. )

Gammel 15-10-07, 11:45   #50
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å kle dem i soldatklær blir for meg på linje med å kle dem ut som Hitlerjugend eller Ku Klux Klan. (Ups, der satt jeg visst ikke på hendene mine lenger. )

Nettopp! Dette har jeg også prøvd å innprente i svigermor, som har kjøpt massevis av slike klær til de to store barna. Jeg nekter å bruke dem og hun synes jeg er umåtelig sær. Godt å høre at flere reagerer.

Gammel 15-10-07, 11:55   #51
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

soldatklær har ingenting på barn å gjøre. Jeg reagerer når jeg ser det. - men jeg er veldig sær når det kommer på påkledingsfronten. Jeg synes ikke ole brumm, mikke etc er søtt heller. Klær skal være nøytrale og behagelige uten å være slubbete eller støtende. (Ikke uten grunn at prinsen aldri ønsker seg klær, så sær som jeg er)

Når det kommer til å kle på barna bamseklær, så forstår jeg jo at mange synes det er "nuskat", men personlig har jeg ikke villet kledd barna mine i noe sånn.

Gammel 15-10-07, 11:58   #52
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns faktisk det er litt kult jeg da... Ikke søtt, og kanskje litt i meste laget, men jeg syns kamuflasjeaktige klær er tøft.

Gammel 15-10-07, 12:03   #53
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker kamoklær, men den der var grusom!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 12:05   #54
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg liker kamoklær, men den der var grusom!

Ja, akkurat denne var ikke noe å hoppe i taket for da.

Gammel 15-10-07, 12:28   #55
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg syns faktisk det er litt kult jeg da... Ikke søtt, og kanskje litt i meste laget, men jeg syns kamuflasjeaktige klær er tøft.

Jeg synes ikke det, og i alle fall ikke på unger. Barnesoldater er den eneste assosiasjonen jeg får, og det er bare for trist. At mer eller mindre voksne går i slikt er noe helt annet, synes jeg - det plager meg ikke at folk har på seg (eller ungene sine) klær jeg ikke liker, sånn estetisk sett, men akkurat den stilen med unger i kamuflasjeklær synes jeg er så fæl.

Gammel 15-10-07, 12:32   #56
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det, og i alle fall ikke på unger. Barnesoldater er den eneste assosiasjonen jeg får, og det er bare for trist.

Jeg får assosiasjoner til jakt.

Men bildet til LilleRosin var fælt, og jeg synes ikke klærne er pene uansett.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 12:33   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg synes ikke det, og i alle fall ikke på unger. Barnesoldater er den eneste assosiasjonen jeg får, og det er bare for trist. At mer eller mindre voksne går i slikt er noe helt annet, synes jeg - det plager meg ikke at folk har på seg (eller ungene sine) klær jeg ikke liker, sånn estetisk sett, men akkurat den stilen med unger i kamuflasjeklær synes jeg er så fæl.

Ja, hvis du tenker barnesoldater når du ser barn i camomønstrede klær så skjønner jeg jo at det ikke faller særlig i smak. Jeg for min del tenker ikke barnesoldat i hele tatt.

Tenker du da barnesoldat om et barn har på seg rosa kamuflasjeklær også? Eller bare en lue med slikt mønster?

Gammel 15-10-07, 12:39   #58
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Tenker du da barnesoldat om et barn har på seg rosa kamuflasjeklær også? Eller bare en lue med slikt mønster?

Jeg "tenker" ikke barnesoldat på den måten at jeg synes barnet ser ut som en barnesoldat (eller tror at det er det foreldrene prøver å oppnå), men det er den samme assosiasjonen jeg får, ja. Liker ikke de rosa heller, eller de som har "kamuflasjemønster" laget av dyrefigurer.

Gammel 15-10-07, 12:56   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

... eller de som har "kamuflasjemønster" laget av dyrefigurer.

De syns jeg er helt geniale. Da kan Poden ha kamuflasjebukse, samtidig som jeg liksom har mitt på det tørre.

Gammel 15-10-07, 13:40   #60
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Anne Geddes-bildene er ekle, uansett bekledning. Jeg utvikler svangerskapskvalme bare ved å tenke på henne. :grøsser igjen:

Jeg trodde jeg var alene.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.