|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg snakker bare om frokost, altså. Jeg elsker simpelthen frokost på senga.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?
Nå fikk du meg til å drømme tilbake til en kaffebar med utsikt til Hong Kong-island. Folkelivet, Star ferries og alt annet passerte og deilig kaffe og kaker ble servert. Reisesyk ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Hong Kong!
![]() |
#45 |
Ustabil
|
Det er liksom det jeg forbinder med hotell. Der sitter man, klokka er 5 på ettermiddagen, med noe take-away eller roomservice-mat på et brett, på senga (for stolen er jo grei nok, men selvsagt full av klær, og noe ordentlig bord finnes ikke). Med beina i kors, maten på fanget og en eller annen trasig TV-kanal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Nei, det er selvsagt snakk om varme croissanter og GOD kaffe, hallo!
![]() |
#48 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?1) Komme meg bort |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg er en kikker. Jeg elsker å se på andre som lever dagliglivet sitt, spesielt når det er helt annerledes enn mitt. Så sitter jeg og lager fantasihistorier om hva de gjør og tenker og hvordan de lever. Som Monsoon tar jeg metro så mye jeg kan, og kan gjerne sitte på kafé i timesvis. I teorien. Med barn er det ikke såååå lett.
![]() |
#50 |
Medlem siden: Oct 2006
Varme croissanter og en god latte kan inntas hvorsomhelst, nårsomhelst.
![]() |
#51 |
Peppy!
|
Å ligge henslengt på sengen, iført morgenkåpe, med nypresset juice, varme croissanter og deilig kaffe på en liten kanne - ja, det er ferie det. Sist redigert av Pepper Lemon : 02-01-08 kl 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg liker å være underveis - ikke fly, egentlig, det er trangt og kjedelig, men å sitte på tog eller buss har jeg aldri greid å bli lei av. Jeg liker å gå i en ny by, traske gatelangs og se på husene og bilene og hvordan trikken ser ut, lese menyer på kafeer og kjøpe noe å spise underveis, kikke på vareutvalget i kolonialbutikken, sitte på kafe og se på folk, og kanskje shoppe litt også. Jeg liker å prøve ny mat, eller kjent mat i en ny setting eller kjente råvarer tilberedt på en litt annen måte. Jeg liker at det lukter annerledes og at det er andre fugler (eller flere ekorn) i parken, og så liker jeg selvsagt å ha fri og ikke ha annet å gjøre enn å sose rundt i byen hele dagen.
![]() |
#55 |
Leser
|
En tidligere sjef av meg spiste hva som helst bare det var eksotisk nok. Han ble så snurt da jeg sa at jeg ikke ville fly sammen med han over Andes.
![]() |
#56 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?1) Komme bort fra pliktene i huset
![]() |
#57 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg elsker å reise! Noe av det jeg liker best er at jeg raskt får et annet perspektiv på livet. Jeg glemmer alt hverdagsfjas og ser litt lenger enn nesa rekker. Uansett om jeg er i Göteborg, på båttur eller i et eksotisk land langt borte. Og så bruker jeg sansene mine mer enn i hverdagen. Mat er en betydelig del av reiseopplevelsen. Åhh - nå gleder jeg meg voldsomt til februar.
![]() |
#58 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Hvor skal du hen da, Eia?
![]() |
#59 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hvorfor liker du å reise?Jeg elsker også å reise, bare det å dra på hytten en time fra der vi bor gir meg en deilig følelse. Det er fantastisk å ha helt fri fra jobben (som jeg forøvrig elsker), slippe å tenke på om bosspannet skal settes ut neste morgen, slippe å ha vekkerklokke på, og bare ta dagene som de kommer.
![]() |
#60 |
Permakulturell
|
Til Filippinene!
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|