Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du mørkredd/husredd el?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du mørkredd/husredd?
Nei, jeg er ikke redd for noe (supertøff) 13 17,57%
Nei, men jeg tar forholdsregler når jeg går alene hjem 30 40,54%
Ja, jeg er redd for alt (superpingle) 17 22,97%
Jeg er bare mørkredd 11 14,86%
Jeg er bare husredd 5 6,76%
Annet 10 13,51%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 74. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 10:35   #41
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du mørkredd/husredd el?

Hvilke forhåndsregler tar dere egentlig når dere går alene hjem?

Gammel 22-02-08, 10:36   #42
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Går vel stort sett ut på at om jeg er for full til å forsvare meg så tar jeg drosje hjem.

Gammel 22-02-08, 10:55   #43
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg krysset av på mørkredd og "annet" fordi jeg er redd når jeg går ute alene om kvelden /natten.

Men egentlig burde jeg vel krysset av på superpingle, for jeg er husredd hvis jeg er alene hjemme hos mamma og pappa også.. Men heldigvis ikke hjemme hos meg selv.

Gammel 22-02-08, 10:55   #44
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en forsvarsspray som jeg går med i hånda.

Gammel 22-02-08, 10:58   #45
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg går stort sett ikke alene hjem Taxi eller følge.
Hvis det er veldig korte avstander, type noen hundre meter, så går jeg, men da snakker jeg i telefon med samboer eller den jeg har besøkt til jeg trygt innenfor porten.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 11:04   #46
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er verdens største pingle når det kommer til å gå alene hjem når det er mørkt. Taxi er en fin oppfinnelse når man har inntatt alkohyler og ikke kan kjøre selv . Jeg jogger når det er mørkt, men kun der det er opplyst og andre mennesker. Og når jeg er edru .

Da jeg var yngre var jeg vanvittig mørkeredd/husredd, men det har jeg vokst av meg med årene. Føler meg trygg hjemme. I alle fall så lenge døren er låst.

Gammel 22-02-08, 11:08   #47
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg er mørkredd når det gjelder å gå hjem alene i mørket. Nå bor jeg i ett litt belastet strøk, så min bekymring er ikke helt ubegrunnet for øyeblikket. Men jeg har vært det så lenge jeg kan huske. Liker heller ikke å gå alene i skogen, ei heller på dagtid.

Hvis du har grunn til å være redd, på grunn av nabolaget, synes ikke jeg du er mørkeredd. Da er du redd for noe helt reelt, ikke for noe så uspesifikt som mørket.

Jeg er ikke mørkeredd eller husredd, men jeg liker ikke å gå ute i mørket og høre noen bak meg, da lar jeg dem heller passere. Hjemme sørger jeg for låste dører og vinduer, men jeg er ikke reddere enn at jeg har soveromsvinduet åpent når jeg skal sove, selv om jeg er eneste voksen i huset.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 11:11   #48
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke redd for spøkelser og sånt, men ganske så skvetten for levende mennesker. Kan stelle en avdød alene og gå i likkjelleren på sykehuset med den største sjelefred, og så nesten tisse i buksa av skrekk for en forbipasserende på veien hjem. Nå skal det sies at en av naboene er på rømmen etter å ha begått en voldtekt i området her, og det er nok et medium skummelt strøk.

:i det minste logisk:

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 11:45   #49
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jeg er skikkelig hudredd, spesielt om kvelden/natta. Derfor krysset jeg også av for at jeg er mørkredd.

Men jeg er ingen superpingle. Tror jeg.

Hudredd var et nytt ord Passer kanskje for Nytt på nytt.

Er ikke husredd eller mørkeredd, men har god fantasi så derfor tar jeg mine forhåndsregler. Ser ikke nifse filmer før nattevakt osv.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 12:36   #50
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Nå skal det sies at en av naboene er på rømmen etter å ha begått en voldtekt i området her, og det er nok et medium skummelt strøk.

:i det minste logisk:

Lørenskog? Et skummelt område?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 12:38   #51
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

.....

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 22-02-08 kl 12:46.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 12:45   #52
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg er i hvert fall husredd.
Mørkeredd til tider; det kommer an på hvor jeg er og sånnt.
(Jeg er ikke redd for spøkelser og monstre under sengen, men innbruddstyver og sånne ting.)

Jeg går helst ikke alene fra busstoppet og hjem på natten, om mannen er hjemme/våken, snakker jeg alltid med ham på telefonen, men for de av dere som vet hvor jeg bor - så henger vel denne på greip.

Jeg kan fint gå å surre gatelangs i Praha og Budapest midt på natten, :been there, done that: men liker meg ikke alltid alene i hjembyen.

Gammel 22-02-08, 12:53   #53
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Nei, er ikke det.

Men når Andamannen er borte, så tar jeg med meg mobilen og har den i nattbordsskuffen når jeg legger meg, ettersom vi ikke har fasttelefon. Så da er jeg kanskje litt husredd likevel?

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 15:55   #54
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er ikke redd for noe, før jeg er i en situasjon der jeg bør være redd.

(Nå gjelder jo denne pollen hus og mørke, ikke blodprøver, for der er jeg verdens største pingle, ingen får stikke i mine armer.)

Gammel 22-02-08, 16:25   #55
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen ganger er jeg det, og andre ganger ikke. Det er veldig sjelden jeg er redd ute i mørket, men noen ganger kan jeg bli husredd hvis jeg er alene og ser skumle filmer.

Den perioden jeg var mest husredd var faktisk da vi bodde i 3. etasje i blokk

Gammel 22-02-08, 17:54   #56
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er litt husredd, men med 3 store hunder i huset går det greit. Det er verre med å gå tur i lysløypa. Jeg er livredd elg.

Gammel 22-02-08, 17:59   #57
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg kan være husredd i fremmede hus, og jeg ser spøkelser på høylys dag ingle:
Man finner ikke meg alene på en hytte i skogen for å rekreere.
Merkelig hvordan skygger blir til skumle vesener og andre ulumskheter.

Men jeg kan godt gå alene i byen natterstid eller andre befolkede steder.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:15   #58
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg er kjempe husredd!
Hender innimellom at jeg må sove under dyna fordi jeg er så redd.

Prøver å tenke at alle spøkelsene jeg føler at er her er her for å passe på oss, ikke for å skremme oss eller være slemme.

Ekstra ille er det i kjellern/på loftet.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 18:20   #59
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

På kvelden natta kjører jeg eller tar taxi.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
husredd, mørkredd, pingle

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.